کد خبر : 99775
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲:۴۹

کتاب باید با تکنولوژی سازگار شود

کتاب باید با تکنولوژی سازگار شود

ایسنا/لرستان یک جامعه‌شناس گفت: اینکه تصور کنیم به همان دوران قبل از تکنولوژی از نظر کتابخوانی برگردیم دشوار است، اما کتاب باید با تکنولوژی سازگار شود. مجتبی ترکارانی، امروز چهارشنبه، ۲۶ آبان‌ماه، در نشست تخصصی بررسی فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، موانع و راهکارهای ترویج آن که با حضور فعالان عرصه کتاب و به همت معاونت فرهنگی

کتاب باید با تکنولوژی سازگار شود

ایسنا/لرستان یک جامعه‌شناس گفت: اینکه تصور کنیم به همان دوران قبل از تکنولوژی از نظر کتابخوانی برگردیم دشوار است، اما کتاب باید با تکنولوژی سازگار شود.

مجتبی ترکارانی، امروز چهارشنبه، ۲۶ آبان‌ماه، در نشست تخصصی بررسی فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، موانع و راهکارهای ترویج آن که با حضور فعالان عرصه کتاب و به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی لرستان و با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، برگزار شد، اظهار کرد: کتاب و کتابخوانی فقط شعار نیست بلکه باید فضای گفت‌وگویی ایجاد کنیم که این مبحث دیده شود.

وی ادامه داد: اوضاع کتابخوانی خوب نیست، مردم ما با وجود گوشی‌های هوشمند در طول روز زیاد می‌خوانند، اما مطالعه کردن با خواندن متفاوت است.

ترکارانی عنوان کرد: اینترنت به لحاظ شناختی مکانیزم‌های مغزی ما را دچار مشکل کرده، ما جامعه‌ای هستیم که به لحاظ تاریخی و محلی شرایط خاص و تاریخ شفاهی داریم، در حال حرکت به سمت کتاب بودیم که پیشرفت‌های دنیا این روند را به هم زد.

مسئول انجمن جامعه‌شناسی لرستان، ادامه داد: یکی از مشکلات ما این است که فرهنگ را ذیل دین تعریف کردیم درحالی که هرکدام از این مقوله‌ها باید جای خود باشند.

وی تصریح کرد: توازن و بالانس بین فرهنگ و دین را باید رعایت کنیم،

ترکارانی افزود: اینکه تصور کنیم به همان دوران قبل از تکنولوژی از نظر کتابخوانی برگردیم دشوار است، اما کتاب باید با تکنولوژی سازگار شود و در فضای مجازی محتواهایی تولید شود که افراد را به سمت کتابخوانی ترغیب کند.

این جامعه‌شناس عنوان کرد: می‌توانیم تألیفات جدید را معرفی کرده و در سطح جامعه نقد کتاب داشته باشیم، در محیط‌های اجتماعی و خانواده‌ها این فضاها را باید زنده نگه داریم.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

خرید اکانت پراپ تریدینگ

دوره ICDL در تبریز

خرید باتری ماشین کره ای و خارجی

ولت متر عقربه ای

دانلود زيرنويس فارسي سريال

رپورتاژ آگهی یا ریپورتاژ آگهی

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح  

سایت محدوده

سایت کليک نيوز

سایت تالک نيوز

سایت پويشگر

سایت تارگت نيوز

سایت نيوز آيس

سایت نمانيان

سایت اسکن خبر

سایت جريان خبر

سایت چشم انداز نيوز

سایت به علاوه نيوز

سایت روشن نيوز

سایت ديناز نيوز

سایت ويک نيوز

سایت دون نيوز

سایت اسکاي وان

سایت استاندارد نيوز