کد خبر : 179969
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴

دانشگاه‌ها در تدوین مکتب شهید سلیمانی پیشقدم شوند

دانشگاه‌ها در تدوین مکتب شهید سلیمانی پیشقدم شوند

ایسنا/اردبیل فرمانده دوران دفاع مقدس و جبهه مقاومت سوریه گفت: دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور باید نسخه ارزشمند مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی را تدوین کرده و در این زمینه پیشقدم باشند. سردار رحیم نوعی‌اقدم ]چهارم دی در همایش بصیرت علوی و فاطمی در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل اظهار کرد: امروز دوستداران سردار دل‌ها حاج قاسم

دانشگاه‌ها در تدوین مکتب شهید سلیمانی پیشقدم شوند

ایسنا/اردبیل فرمانده دوران دفاع مقدس و جبهه مقاومت سوریه گفت: دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور باید نسخه ارزشمند مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی را تدوین کرده و در این زمینه پیشقدم باشند.

سردار رحیم نوعی‌اقدم ]چهارم دی در همایش بصیرت علوی و فاطمی در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل اظهار کرد: امروز دوستداران سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی در هر نقطه جهان سعی می‌کنند تا از رفتار، سلوک و سیره این شخصیت وارسته برای خود الگویی شایسته و مناسب پیدا کنند.

وی تصریح کرد: در مواجهه با کودکان، نوجوانان و جوانان شاهد اظهار محبت آنها به شهید سلیمانی هستیم که قطعا در تداوم مسیر عزتمندانه این شهید والامقام باید سیره و سلوک او به عنوان یک مکتب ارزشمند تدوین و برای نسل‌های آینده به یادگار بماند.

فرمانده دوران دفاع مقدس و جبهه مقاومت سوریه از دانشگاه‌ها و مراکز علمی خواست تا در قالب اتاق فکر کار تدوین نسخه‌ ارزشمند مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی را آغاز کنند و ما نیز به نوبه خود آماده ارائه دیدگاه‌ها و همچنین خاطراتی از این شهید وارسته هستیم.

نوعی‌اقدم به 3 مؤلفه مدیریت، تربیت و مقاومت در مکتب حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: اولین مؤلفه در این زمینه خدایی بودن و در مسیر الهی حرکت کردن است که قطعا در همه زوایای زندگی شهید سلیمانی حتی در بحران‌ها می‌توان رگه‌هایی از این خدایی بودن را مشاهده کرد.

وی افزود: شهید سلیمانی همچون مولای خود امام حسین (ع) سعی کرد تا در برابر دشمنان و یاوه‌گویی‌های آنها هیهات منه‌الذله سر داده و اجازه ندهد عزت و عظمت ملت ایران در برابر خواسته نامشروع آنها به مصادره گرفته شده و یا در مورد آن تحریفی رخ بدهد.

نوعی‌اقدم شهید سلیمانی را قهرمان میدان نبرد و بنده مخلص خداوند توصیف کرد و ادامه داد: یکی دیگر از سیره و سلوک شهید سلیمانی حرکت در مسیر اهل بیت و مکتب نجات‌بخش اسلام بود که در حقیقت زمینه عزت و عظمت بیشتر را فراهم کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ولایت‌پذیری را از دیگر مؤلفه‌ها و شاخصه‌های زندگی فردی و اجتماعی شهید حاج قاسم سلیمانی برشمرد و اضافه کرد: عده‌ای در لایه پوسته و عده‌ای دیگر در لایه میانی و اندک جماعتی در لایه هسته عشق و ارادت خود را به ولایت نشان می‌دهند در حالی که حاج قاسم سلیمانی مطیع محض ولایت فقیه و اوامر مقام معظم رهبری بوده است.

نوعی‌اقدام بیان کرد: دشمن‌شناسی این شهید وارسته بی‌نظیر بوده به طوری که با شناخت همه‌جانبه از دشمن سعی کرد تا در عرصه دیپلماسی میدانی صحنه‌هایی را به نمایش بگذارد که دشمن در حیرت و مبهوت ماند.

جانباز سرافراز هشت سال دفاع مقدس در ادامه سخنان خود اظهار کرد: شناخت جامع و کامل از سیره و سلوک این شهید وارسته ما را در پیمودن مسیر عزتمند انقلاب اسلامی و آرمان شهدا یاری خواهد کرد به گونه‌ای که ما امروز بیش از هر زمان دیگر به وحدت، همگرایی و انسجام در فعالیت‌ها نیاز داریم.

وی دور بودن از هواهای نفسانی،‌ حرکت در مسیر تفکر راهبردی و نفی بروکراسی در مدیریت را از دیگر برجستگی‌های سید شهیدان مقاومت توصیف کرد و گفت: خدمت‌رسانی به مردم تاکید این شهید وارسته بوده به طوری که همواره برای اقشار مختلف مردم که ارباب و ولی نعمت انقلاب اسلامی هستند، ارزش قائل بوده و هیچ وقت سعی نکرده تا در این زمینه از اصل مردم‌داری دوری بگزیند.

نوعی‌اقدم تصریح کرد: احترام به خانواده‌های شهدا مورد تاکید شهید حاج قاسم سلیمانی بوده و در مسیر مقاومت نیز سعی داشت تا شجاع، نترس و با اراده قاعد الهی را در همه امور مورد توجه قرار دهد.

این استراتژیست جنگ و دفاع در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: امروز کشور ما با برخی تهدیدها و یاوه‌گویی‌های نظام استکباری روبه‌روست در حالی که ادبیات دیپلماسی کشورمان متفاوت از گذشته به ادبیات انقلابی و مقاومتی تبدیل شده و هیچ‌گونه باجی به دشمن نخواهیم داد.

وی اضافه کرد: غربی‌ها تلاش می‌کنند تا در قدرت موشکی و نظامی ما دخالت کنند در حالی که جمهوری اسلامی ایران تا 99 درصد به اهداف نظامی و موشکی خود دست پیدا کرده و کوچکترین تحرک اسرائیل و رژیم‌های غاصب منطقه را به سختی پاسخ خواهد داد.

نوعی‌اقدم بیان کرد: در حال حاضر قدرت نظامی ما برابر با قدرت دیپلماسی است و در این یکسانی و همخوانی سعی بر این است تا جلوی یاوه‌سرایی‌های دشمن گرفته شود چرا که امروز جمهوری اسلامی ایران هم در زمین و در هوا و دریا به تجهیزات و امکانات مدرن دست پیدا کرده است.

فرمانده دوران دفاع مقدس و جبهه مقاومت سوریه اظهار کرد: ما حمایتمان را از سوریه و کشورهای مسلمان منطقه بر نمی‌داریم و سعی و تلاشمان بر این است تا قدرتمان را در منطقه به رخ بکشیم و کوچکترین حرکت نظامی اسرائیل با نابودی ذرات‌خانه‌های آنها روبه‌رو خواهد شد.

وی تصریح کرد: ما در عرصه بین‌المللی و جهانی هیچ مشکلی نداریم اما باید در عرصه داخلی با اعتقاد به توانمندی‌های خودمان سعی کنیم تا مشکلات معیشتی مردم به ویژه اقشار ضعیف و محروم را برطرف کرده و مدیریت توانمند را در این عرصه به نمایش بگذاریم.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

خرید اکانت پراپ تریدینگ

دوره ICDL در تبریز

فروش لوازم صنعتی

دی ان اس گیمینگ

خرید باتری ماشین کره ای و خارجی

طراحی لوگو حرفه ای

خرید و فروش شرکت پیمانکاری

ولت متر عقربه ای

دانلود زيرنويس فارسي سريال

رپورتاژ آگهی یا ریپورتاژ آگهی

خرید حساب پراپ

خرید ممبر واقعی تلگرام

سازمان امور مالیاتی

معرفی برنامه صندوقچه وام خانگی

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح  

سایت محدوده

سایت کليک نيوز

سایت تالک نيوز

سایت پويشگر

سایت تارگت نيوز

سایت نيوز آيس

سایت نمانيان

سایت اسکن خبر

سایت جريان خبر

سایت چشم انداز نيوز

سایت به علاوه نيوز

سایت روشن نيوز

سایت ديناز نيوز

سایت ويک نيوز

سایت دون نيوز

سایت اسکاي وان

سایت استاندارد نيوز