ایجاد تحول بدون تغییر نگرش در مدیران امکان پذیر نیست
ایسنا/کردستان معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان گفت: ایجاد تحول بدون تغییر نگرش در مدیران امکان پذیر نیست. صدیقه عبدالهی امروز (13دی) در نخستین همایش استانی طرح خوانا ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه آموزش و پرورش مریوان ، از شهرستان مریوان به نیکی یاد کرد و اظهار کرد: وجود نیروی انسانی توانمند و دلسوز و
ایسنا/کردستان معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان گفت: ایجاد تحول بدون تغییر نگرش در مدیران امکان پذیر نیست.
صدیقه عبدالهی امروز (13دی) در نخستین همایش استانی طرح خوانا ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه آموزش و پرورش مریوان ، از شهرستان مریوان به نیکی یاد کرد و اظهار کرد: وجود نیروی انسانی توانمند و دلسوز و دانش آموزان مستعد دو ویژگی مهم و بارز شهرستان مریوان است که باعث شده همواره شهرستان مریوان به عنوان یک شهرستان مهم و تاثیرگذار در موفقیتهای استان مطرح باشد.
وی در ادامه از اهمیت نقش مدیران در موفقیت سازمانی مدارس اشاره کرد و گفت: وجود یک مدیر برنامه محور در مدارس که بتواند مسئولانه، معقولانه، مدبرانه و خلاقانه فعالیتهای آموزشی و پرورشی را به درستی هدایت کند قطعا زمینه و بستر لازم برای موفقیت را فراهم می کند.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان افزود: کار اصلی مدیران مدارس راهبری آموزشی است و باید همواره تهدیدهای پیش روی واحد آموزشی و سازمان تحت تصدی را به فرصت تبدیل نماید.
عبدالهی عنوان کرد: همچنان که شیوع ویروس ویروس کرونا یک تهدید جدی برای جامعه و نظام آموزشی بود آموزش و پرورش از این تهدید به عنوان یک فرصت برای شناسایی توانمندیهای معلمان در جهت محتواهای الکترونیکی، تولید محتوا و افزایش استفاده از فضای مجازی برای آموزش استفاده نماید.
این مقام مسئول در آموزش و پرورش استان کردستان تحول در نظام آموزشی را یادآور شد و تصریح کرد: ایجاد تحول بدون تغییر نگرش در مدیران امکان پذیر نیست بنابراین برای اینکه جامعه ای تغییر کند باید بهترین مدیر رابرای مدرسه انتخاب کنیم که باعث همدلی ، همزبانی و اعتماد متقابل در بین همکاران شود.
وی خاطرنشان کرد: مدیر موفق کلید موفقیت مدرسه است و برای اینکه بتوانیم نظام تعلیم و تربیت را به بهترین شیوه به پیش ببریم باید از وجود مدیران توانمند و متعهد بهره گرفت.
صدیقه عبدالهی در بخشی دیگر از سخنان خود از اهمیت دوره پیش دبستان گفت و عنوان کرد: با توجه به اهمیت این دوره و تاثیر آن سرنوشت کودکان، لازم است تا توسعه کمی و کیفی پیش دبستان به جد مورد توجه قرار گیرد و آنها را برای ورود به آموزش های رسمی آماده نمود و از طریق فرهنگ سازی و تبلیغ اهمیت این دوره در جامعه والدین را برای ثبت نام نوآموزان ترغیب کرد.
وی اجرای بهینه بسته تحولی خوانا و برنامه ویژه مدرسه را از مهم ترین موضوعاتی حوزه ابتدایی برشمرد و گفت: این بسته تحولی به دنبال تقویت مهارتهای چهارگانه یعنی گوش دادن ، صحبت کردن، خواندن و نوشتن است و تربیت تمام ساحتی و جایگزینی مهارت محوری به جای حافظه محوری در اولویت قرار دارد.
عبدالهی خاطرنشان کرد: ما امسال شاهد توسعه بسته تحولی خوانا بودیم و در دومین سال اجرا از ۹۶ مدرسه به ۲۸۸ مدرسه افزایش یافت و از توان و تخصص ۲ هزار و ۳۳۷ معلم برای اجرای این طرح استفاده می شود.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان در پایان با چند توصیه به مدیران مدارس ، خواستار توجه ویژه به پوشش تحصیلی ، جلوگیری از ترک تحصیل ، کاهش تکرار پایه ، توجه به پایه های اول و دوم و تلاش در جهت جبران عقب ماندگی های آموزشی ، اهمیت شورای مدرسه و شورای معلمان ، رعایت کامل و دقیق پروتکل های بهداشتی ، نظارت بالینی بر فعالیتها در کلاس درس و همچنین استفاده از پتانسیل والدین شد.
انتهای پیام
برچسب ها :آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان ، آموزش و پرورش ، آموزش و پرورش کردستان ، تحول ، تحول بدون تغییر نگرش ، شهرستان مریوان ، صدیقه عبدالهی ، کردستان ، مجموعه آموزش و پرورش مریوان ، مدیران ، مریوان ، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰