کد خبر : 209506
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۹

پتنت جدید وحشی گوگل کنترل را از رانندگان بد دور می کند

پتنت جدید وحشی گوگل کنترل را از رانندگان بد دور می کند

خودروهای مدرن در حال حاضر مملو از فناوری هستند که بر رانندگی شما نظارت می کند. سیستم‌های کمک راننده سرعت، شتاب، ترمز، چرخش و تعداد زیادی از دیگر نقاط داده را برای ارائه کمک ردیابی می‌کنند. در نهایت برای همه آن داده ها چه اتفاقی می افتد؟ این یک موضوع بحث برانگیز است که ما

خودروهای مدرن در حال حاضر مملو از فناوری هستند که بر رانندگی شما نظارت می کند. سیستم‌های کمک راننده سرعت، شتاب، ترمز، چرخش و تعداد زیادی از دیگر نقاط داده را برای ارائه کمک ردیابی می‌کنند. در نهایت برای همه آن داده ها چه اتفاقی می افتد؟ این یک موضوع بحث برانگیز است که ما در حال حاضر به آن نمی پردازیم. بیایید بگوییم که رویدادهای اخیر مربوط به تویوتا، هوندا، هیوندای و جنرال موتورز نشان می‌دهد که فقط در هوا حل نمی‌شود.

اکنون، به نظر می‌رسد که گوگل می‌خواهد این داده‌ها را دریافت کند. این غول فناوری اخیراً یک درخواست ثبت اختراع از طریق Waymo برای نرم افزاری منتشر کرده است که ویژگی های کمک راننده و تجهیزات مرتبط را نظارت می کند. سپس اطلاعات جمع‌آوری‌شده از سیستم‌ها پردازش و ارزیابی می‌شود تا مشخص شود آیا شما راننده بدی هستید یا خیر. این یک خلاصه بسیار اساسی از درخواست ثبت اختراع 25 صفحه ای است که بر شناسایی رفتار “ناهنجار” تأکید دارد. این جالب ترین (و احتمالاً نگران کننده) جنبه این سیستم پیشنهادی نیست.

علاوه بر ارزیابی اقدامات راننده پشت فرمان، این پتنت چندین سناریو “اقدامات اصلاحی” را ارائه می دهد که ممکن است در نتیجه اتفاق بیفتد. ابتدایی ترین آنها هشدارهای دیداری و شنیداری است که به راننده اطلاع می دهد که تغییر سریع خط بدون چراغ راهنما جالب نیست. این سیستم همچنین می‌تواند به سایر خودروهای اطراف هشدار دهد که یک دیوانه در حال شل شدن است. و گزینه دیگر این است که گوگل فقط کنترل ماشین را برای مدت زمان نامشخصی در دست بگیرد.

نمونه‌های کمتر افراطی دیگری از نحوه استفاده از این فناوری وجود دارد. به عنوان مثال، اگر راننده بیش از حد تصمیمات بدی در جاده می گیرد، می تواند آزمایش های کالیبراسیون را انجام دهد تا مطمئن شود همه سیستم ها اسمی هستند. همچنین می‌تواند سبک رانندگی خاص یک فرد را در طول زمان بیاموزد و از آن به عنوان یک خط پایه برای تعیین اینکه آیا چیزی اشتباه است استفاده کند. به این ترتیب، ممکن است یک وسیله نقلیه را در حال سرگردانی اندکی در یک خط مشاهده کند – به اندازه ای نیست که یک هشدار خروج از خط معمولی را ایجاد کند اما برای راننده غیر معمول است – و نوعی هشدار صادر کند.

در مورد جمع‌آوری ساده داده‌ها برای فروش آن یا استفاده از آن برای توسعه نرم‌افزار بیشتر، چیزی در این زمینه ذکر نشده است. با گزارش‌های اخیر از خودروسازان که قبلاً این کار را با سیستم‌های داخلی خود انجام می‌دهند، نمی‌توانیم فرض کنیم گوگل انگیزه‌های مشابهی داشته باشد.

اختراعات اغلب در مورد قفل کردن یک ایده برای استفاده احتمالی در آینده به جای چیزی کوتاه مدت هستند، بنابراین انتظار نداشته باشید که به این زودی ها اجرا شود. در میان چیزهای دیگر، این مانند یک کابوس قانونی به نظر می رسد که چه زمانی و چگونه سیستم باید یک خودرو را تصاحب کند. اما هی، 30 سال دیگر دوباره بررسی کنید. در آن زمان، ماشین شما ممکن است شما را به خاطر سرعت زیاد در پیچ ها اذیت کند.

منبع:motor1

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

خرید بارکدخوان

ویدیوهای عربی دهم ریاضی

کمپ ترک اعتیاد اجباری

وکیل آنلاین | وکیل تیک

قرص لاغری گلوریا

خرید اکانت پراپ تریدینگ

دانلود زيرنويس فارسي سريال

رپورتاژ آگهی یا ریپورتاژ آگهی

خرید رپورتاژ آگهی