کد خبر : 16939
تاریخ انتشار : جمعه ۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۲

پورمختار: مسئولانی با کارنامه موفق در دولت جدید استفاده شوند

پورمختار: مسئولانی با کارنامه موفق در دولت جدید استفاده شوند

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: هر استاندار یا مسئول دولت قبلی در صورتی که با شعارهای دولت جدید همراه، به برنامه‌های آن معتقد و کارنامه قابل‌قبولی داشته باشد، هرچند گرایش سیاسی دیگری داشته باشد، چرا از ظرفیت‌هایش استفاده نشود؟ محمدعلی پورمختار با اشاره به ملاک‌های انتخاب استانداران و مدیران سطح نخست استانی اظهار کرد:

پورمختار: مسئولانی با کارنامه موفق در دولت جدید استفاده شوند

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: هر استاندار یا مسئول دولت قبلی در صورتی که با شعارهای دولت جدید همراه، به برنامه‌های آن معتقد و کارنامه قابل‌قبولی داشته باشد، هرچند گرایش سیاسی دیگری داشته باشد، چرا از ظرفیت‌هایش استفاده نشود؟

محمدعلی پورمختار با اشاره به ملاک‌های انتخاب استانداران و مدیران سطح نخست استانی اظهار کرد: اکنون دولتی انقلابی و مردمی بر سر کار است که شعارهای عدالت‌خواهی، رفع تبعیض و مبارزه با فساد جزو اصول اساسی آن محسوب می‌شود. پس استانداران نیز باید متعهد به این سیاست‌ها و اهداف باشند که متاسفانه در هشت سال گذشته به فراموشی سپرده شده بود.

وی افزود: جوان‌گرایی در گزینش مدیران استانی یکی از خواست‌های رهبری است و به پیشبرد بهتر امور هم کمک شایانی می‌کند، به خصوص که جوانان در عرصه خدمتگزاری هم انگیزه بیشتری دارند و هم وقت بیشتری می‌توانند بگذارند تا در نهایت قوی‌تر عمل کنند.

این نماینده سابق مجلس با بیان اینکه باید استانداران در انجام امور صاحب اختیارات بیشتری شوند، اظهار کرد: در حال حاضر امورات هر استان با تمرکزی پیش می‌رود که استانداران معمولاً برای کوچکترین تصمیم‌گیری باید از مرکز مجوز داشته باشند. در صورتی که اگر این قید و بند برداشته و اختیارات تصمیم‌گیری بیشتری به استانداران بخشیده شود، مسیر پیشرفت استان‌ها هم بازتر خواهد شد.

پورمختار یادآور شد: همانطوری که آقای رئیسی برای سیستان و بلوچستان و خوزستان اعلام کردند که استاندار ویژه در نظر می‌گیرند، باید برای سایر استان‌های درگیر با مشکلات اقتصادی و اجتماعی نیز همین روند طی شود تا شاهد توسعه استان‌ها باشیم.

وی با بیان اینکه لازم است استانداران منتخب از ویژگی‌های خاص حوزه خود به خوبی آگاه باشند، اظهار کرد: برخی از استان‌های مرزی ما در تجارت و بازرگانی صاحب جایگاه هستند و با توجه به شرایط امروز اقتصادی کشور باید افرادی که در مدیریت‌های بالایی این استان‌ها قرار می‌گیرند با چنین ویژگی‌هایی آشنا باشند تا از قدرت آن استان‌ها برای تأثیرگذاری در اقتصاد کشور بهره‌برداری کنند.

این نماینده سابق مجلس با تاکید بر اینکه در تغییر مدیران استانی و استانداران باید کارنامه افراد را مورد توجه قرار داد نه گرایش‌های سیاسی را، تصریح کرد: آقای رئیسی تأکید داشتند که فراجناحی هستند و از همین جهت باید نگاه‌ها معطوف به استفاده از همه ظرفیت‌های نیروهای انسانی کشور باشد. پس هر مدیری که از دولت قبلی باشد، اما با شعارهای دولت ایشان همراه، به برنامه‌های دولت معتقد و کارنامه قابل‌قبولی داشته باشد، هرچند دارای گرایش سیاسی خاصی باشد، چرا از ظرفیت‌هایش استفاده نشود؟

پورمختار یادآور شد: این افراد به دلیل تجاربی که دارند و آشنایی چندساله‌شان با آن استان از مدیری که بخواهد تازه با فضای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آن استان آشنا شود، کارایی بیشتری دارد و اساساً این نوع مدیریت می‌تواند در سرعت بخشیدن به توسعه و پیشرفت استانی تاثیرگذار باشد.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دی ان اس گیمینگ

خرید باتری ماشین کره ای و خارجی

خرید دی ان اس گیمینگ

لیست تجهیزات آتش نشانی

طراحی لوگو حرفه ای

خرید و فروش شرکت پیمانکاری

دیزل ژنراتور

مهاجرت به کانادا

ولت متر عقربه ای

دانلود زيرنويس فارسي سريال

رپورتاژ آگهی یا ریپورتاژ آگهی

خرید حساب پراپ

خرید ممبر واقعی تلگرام

سازمان امور مالیاتی

معرفی برنامه صندوقچه وام خانگی

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح  

سایت محدوده

سایت کليک نيوز

سایت تالک نيوز

سایت پويشگر

سایت تارگت نيوز

سایت نيوز آيس

سایت نمانيان

سایت اسکن خبر

سایت جريان خبر

سایت چشم انداز نيوز

سایت به علاوه نيوز

سایت روشن نيوز

سایت ديناز نيوز

سایت ويک نيوز

سایت دون نيوز

سایت اسکاي وان

سایت استاندارد نيوز