کد خبر : 75204
تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۴:۲۴

با سرمایه‌گذاری و تقویت امربه معروف منکرات جامعه کاهش می‌یابد

با سرمایه‌گذاری و تقویت امربه معروف منکرات جامعه کاهش می‌یابد

ایسنا/همدان دبیر ستاد امر به معروف استان همدان گفت: اگر امروز منکرات در جامعه خود را نشان می‌دهد به‌دلیل ضعف معروفات بوده و بدون شک با سرمایه‌گذاری و تقویت و گسترش معروفات منکرات در جامعه کاهش می‌یابد. حجت‌الاسلام یاسر مظاهری سه‌شنبه ۸ تیر، درجلسه ستاد  امر به معروف شهرستان اسدآباد، اظهار کرد: امر به‌معروف مسئولیت اجتماعی

با سرمایه‌گذاری و تقویت امربه معروف منکرات جامعه کاهش می‌یابد

ایسنا/همدان دبیر ستاد امر به معروف استان همدان گفت: اگر امروز منکرات در جامعه خود را نشان می‌دهد به‌دلیل ضعف معروفات بوده و بدون شک با سرمایه‌گذاری و تقویت و گسترش معروفات منکرات در جامعه کاهش می‌یابد.

حجت‌الاسلام یاسر مظاهری سه‌شنبه ۸ تیر، درجلسه ستاد  امر به معروف شهرستان اسدآباد، اظهار کرد: امر به‌معروف مسئولیت اجتماعی بزرگی بوده و اگر به این امر مهم اهمیت و توجه ویژه داشته باشیم و  نسبت به احیاء آن  تلاشکنیم منکرات در سطح جامعه جمع می‌شود.

وی افزود: افرادی که عضود ستاد امر به معروف قرار داده می‌شوند برای انتخاب آنان هدفی وجود داشته و باید با کار فرهنگی و ایجابی و فرهنگ‌سازی به دنبال احیا امر به معروف باشند چرا که احیاء امر به معروف یکی از مأموریت‌های مهم ستاد امر به معروف به شمار می‌رود.

مظاهری یکی از مأموریت‌های جدید ستاد امر به معروف را امر به معروف و نهی از منکر مسئولین برشمرد و یاد آور شد: امر به معروف‌و نهی از منکر مسئولین در تقویت و تضعیف نظام و عملکرد مسئولین تأثیر دارد و اگر مسئول برای مأموریت خود نسبت خدمت به مردم داشته باشد امید به  نظام در نگاه  مردم جایگاه می‌یابد .

وی با بیان اینکه نباید اینطور باشد که اعضا ستاد خود به‌صورت مستقیم امر به معروف کنند، تصریح کرد: باید کاری کرد که خود مردم امر به معروف کنند چرا که امر به معروف از آن تمامی  مردم بوده و مربوط به قشر خاصی نیست .

حجت الاسلام مظاهری با بیان اینکه مطالبه‌گری و آموزش و فرهنگ‌سازی دو رویکرد جدی ستاد امر به معروف است، گفت: در حوزه مطالبه‌گری به‌دنبال آن هستیم تا حس مسئولیتی که به هر دلیل در بین مردم کم رنگ شده را احیا کنیم.

وی با تاکید بر لزوم جلوگیری از بی‌تفاوتی مردم نسبت به منکرات، بیان کرد: هدف حوزه مطالبه‌گری این است که به مردم بفهماند دارای چه قدرتی می‌باشند و توانایی مطالبه‌گری از مسئولان و بیان مشکلات را دارا هستند.

فرماندار اسدآباد هم گفت: باید از ظرفیت امر به معروف و نهی از منکر برای کاهش آسیب‌های اجتماعی نظیر طلاق اعتیاد ، جرائم خرد  استفاده شود و احساس مسئولیت، عاملی برای جلوگیری از آسیب‌ها و معضلات اجتماعی است.

سعید کتابی وجود دانشگاه سید جمال‌الدین اسدآبادی، دانشکده علوم پزشکی، پیام نور و دانشگاه آزاد را در این شهرستان یک ظرفیت برای شهرستان دانست و خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها از نقش مؤثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد و همواره این دانشگاه‌ها در تمامی برنامه‌ها پای کار هستند .

وی با اشاره به نقش دانشگاه سیدجمال شهرستان با انجام مداخلات مشاوره‌ای در بحث طلاق، تصریح کرد: بنیاد صیانت از خانواده دانشکده علوم پزشکی نیز در این رابطه دارای برنامه‌های ارزنده‌ای بوده که باید از نظرات آنان در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی بهره‌مند شد.

کتابی همچنین از انجام کار علمی در زمینه آسیب‌های اجتماعی توسط  دانشگاه سیدجمال در سال‌جاری خبر داد و گفت: این دانشگاه تصمیم دارد یک کار علمی و دقیق در بحث آسیب‌های اجتماعی با محوریت اسدآباد را انجام دهد و در این کار علمی پژوهشگران کشوری را نیز پای کار آورد.

وی با اشاره به دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی با مأموریت علوم انسانی، افزود: در راستای این کار علمی با انعقاد تفاهم‌نامه لازم با مجموعه دانشکده علوم پزشکی شهرستان نسبت به این امر اقدام کرده است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

خرید اکانت پراپ تریدینگ

دوره ICDL در تبریز

خرید باتری ماشین کره ای و خارجی

ولت متر عقربه ای

دانلود زيرنويس فارسي سريال

رپورتاژ آگهی یا ریپورتاژ آگهی

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح  

سایت محدوده

سایت کليک نيوز

سایت تالک نيوز

سایت پويشگر

سایت تارگت نيوز

سایت نيوز آيس

سایت نمانيان

سایت اسکن خبر

سایت جريان خبر

سایت چشم انداز نيوز

سایت به علاوه نيوز

سایت روشن نيوز

سایت ديناز نيوز

سایت ويک نيوز

سایت دون نيوز

سایت اسکاي وان

سایت استاندارد نيوز