کد خبر : 74854
تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱:۲۹

چه افرادی در چاه خسارت سرنگون نمی‌شوند؟

چه افرادی در چاه خسارت سرنگون نمی‌شوند؟

ایسنا/قم استاد حوزه علمیه گفت: انسان‌هایی در دنیا و آخرت ضرر نمی‌کنند که چهار دستمایه ایمان، انجام کارهای درست و مثبت، به کار گرفتن زبان در توصیه دیگران به‌درستی، راستی و حقیقت و چهارم اینکه سفارش به یکدیگر برای شکیبایی در مشکلات و رنج‌ها را داشته باشند. حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین انصاریان در سخنرانی حرم حضرت معصومه (س)

چه افرادی در چاه خسارت سرنگون نمی‌شوند؟

ایسنا/قم استاد حوزه علمیه گفت: انسان‌هایی در دنیا و آخرت ضرر نمی‌کنند که چهار دستمایه ایمان، انجام کارهای درست و مثبت، به کار گرفتن زبان در توصیه دیگران به‌درستی، راستی و حقیقت و چهارم اینکه سفارش به یکدیگر برای شکیبایی در مشکلات و رنج‌ها را داشته باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین انصاریان در سخنرانی حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به اینکه بدون ایمان و عمل صالح زندگی جز خسارت چیزی نصیب انسان نمی‌کند، عنوان کرد: خداوند در قرآن به زمان سوگند خورده است؛ زیرا زمان یک ظرف بسیار با ارزش است و انسان می‌تواند در این ظرف کم‌نظیر ایمان و عمل صالح کسب کند.

وی با بیان اینکه خداوند به زمان قسم خورده است که همه انسان‌ها در چاه خسارت سرنگون خواهند شد، گفت: فقط انسان‌هایی در دنیا و آخرت ضرر نمی‌کنند که چهار دستمایه داشته باشند که یکی ایمان است، دوم انجام کارهای درست و مثبت، سوم به کار گرفتن زبان در توصیه دیگران به درستی، راستی و حقیقت و چهارم اینکه یکدیگر را در مشکلات، رنج‌ها و کمبودها سفارش به شکیبایی کنند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به روایتی از امام رضا (ع) که دنیایی از معارف را در خود جای داده است، افزود: امام هشتم (ع) می‌فرمایند «قلم خداوند چیزی ننوشت مگر به تحقق سعادت و خوشبختی برای کسی که مؤمن شد و عملش بر اساس تقوا بود و تیره‌بختی و شقاوت در دنیا و آخرت برای کسی که یک ذره ایمان ندارد و کافر به حقایق است و از گناه و مخالفت با خدا خسته نمی‌شود».

وی با اشاره به عظمت کتاب نهج‌البلاغه اظهار کرد: در خطبه ۱۵۲ نهج‌البلاغه امیرالمؤمنین (ع) مؤمن واقعی را معرفی می‌کنند به این صورت که می‌فرمایند موجودات خداوند سه گروه‌اند که گروه اول چهارپایانی هستند که تمام تلاش و همتشان شکمشان است و بهشت و جهنم برایشان معنی ندارد، گروه دوم زنانی هستند که تمام همتشان زینت‌ها و تجملات دنیایی و فساد در دنیا است که محروم از بهشت و سزاوار دوزخ هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین انصاریان ادامه داد: حضرت می‌فرمایند گروه سوم اهل ایمان هستند که مرد و زنشان مهربان هستند و اهل تندی و خشونت با خود، خانواده و مؤمنان دیگر نیستند، اهل فروتنی و تواضع هستند و اهل ترس از عظمت و عدالت خدا هستند و خود را ایمن از دوزخ نمی‌دانند که آثار زیادی در زندگی دارد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

خرید اکانت پراپ تریدینگ

دوره ICDL در تبریز

خرید باتری ماشین کره ای و خارجی

ولت متر عقربه ای

دانلود زيرنويس فارسي سريال

رپورتاژ آگهی یا ریپورتاژ آگهی

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح  

سایت محدوده

سایت کليک نيوز

سایت تالک نيوز

سایت پويشگر

سایت تارگت نيوز

سایت نيوز آيس

سایت نمانيان

سایت اسکن خبر

سایت جريان خبر

سایت چشم انداز نيوز

سایت به علاوه نيوز

سایت روشن نيوز

سایت ديناز نيوز

سایت ويک نيوز

سایت دون نيوز

سایت اسکاي وان

سایت استاندارد نيوز