کد خبر : 89430
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۳:۲۵

سازه‌های آبخیزداری ضامن جان دو قنات در درمیان شد

سازه‌های آبخیزداری ضامن جان دو قنات در درمیان شد

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس اداره منابع طبیعی درمیان اظهار کرد: اجرای سازه‌های آبخیزداری در شهرستان درمیان دو قنات را احیا می‌کند. امان الله مرادی، امروز چهارشنبه ۲۳ تیرماه از اتمام دو سازه آبخیزداری در این شهرستان خبر داد و گفت: عملیات اجرایی سازه سنگ و ملات سرریز در بالا درست قنات نصرآباد روستای نگینان حوزه فخرود به

سازه‌های آبخیزداری ضامن جان دو قنات در درمیان شد

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس اداره منابع طبیعی درمیان اظهار کرد: اجرای سازه‌های آبخیزداری در شهرستان درمیان دو قنات را احیا می‌کند.

امان الله مرادی، امروز چهارشنبه ۲۳ تیرماه از اتمام دو سازه آبخیزداری در این شهرستان خبر داد و گفت: عملیات اجرایی سازه سنگ و ملات سرریز در بالا درست قنات نصرآباد روستای نگینان حوزه فخرود به پایان رسید.

به گزارش ایسنا، وی افزود: برای اجرای این سازه بیش از ۲۴۰ میلیون تومان هزینه شده است که علاوه بر احیای قنات روستای پایین دست بیش از ۳۰۰ نفر از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

رئیس اداره منابع طبیعی درمیان با اشاره به لزوم اجرای بیشتر این سازه‌ها برای نجات جان قنات‌ها بر اثر خشکسالی ادامه داد: یک سازه دیگر نیز با حجم خاکریز ۲۱ هزار متر مکعب در روستای دره عباس با اعتبار ۵۵۰ میلیون تومان احداث شد.

مرادی، این سازه نیز یک قنات را در روستای پایین دست تحت تاثیر قرار می‌دهد که ۶۰ خانوار از آن بهره‌مند می‌شوند، گفت: این سازه با مشارکت بنیاد علوی در حوزه فخرود اجرا شده است که با توجه به مشارکت مطلوب بین این بنیاد و اداره منابع طبیعی این مشارکت‌ها ادامه خواهد داشت.

مرادی افزود: هنوز در بیشتر عرصه‌های منابع طبیعی این شهرستان به تعداد زیادی از سازه‌های بزرگ و کوچک آبخیزداری نیاز داریم و برای احداث این سازه‌ها نیاز است کارهای مطالعاتی انجام شود که بر این اساس امیدواریم با اختصاص اعتبارات کارهای مطالعاتی این عرصه‌ها را انجام دهیم و سازه‌ها را اجرایی کنیم.

وی با اشاره به اینکه در قنواتی که بالادست آنها سازه آبخیزداری احداث شده، اظهار کرد: اگر سازه حتی یک مرتبه هم آبگیری شده باشد، بسته به نوع سازه، خشکسالی دو تا سه سال باعث کاهش دبی آب قنوات نخواهد شد.

رئیس اداره منابع طبیعی درمیان یادآور شد: احداث سازه‌های آبخیزداری در بالادست قنوات و آبگیری آنها علاوه بر مهار روان‌آب و سیلاب و کاهش خسارت آن به اراضی کشاورزی، با افزایش دبی آب قنوات باعث رونق کشاورزی و خوشنودی کشاورزان شده است.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

خرید اکانت پراپ تریدینگ

دوره ICDL در تبریز

خرید باتری ماشین کره ای و خارجی

ولت متر عقربه ای

دانلود زيرنويس فارسي سريال

رپورتاژ آگهی یا ریپورتاژ آگهی

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح  

سایت محدوده

سایت کليک نيوز

سایت تالک نيوز

سایت پويشگر

سایت تارگت نيوز

سایت نيوز آيس

سایت نمانيان

سایت اسکن خبر

سایت جريان خبر

سایت چشم انداز نيوز

سایت به علاوه نيوز

سایت روشن نيوز

سایت ديناز نيوز

سایت ويک نيوز

سایت دون نيوز

سایت اسکاي وان

سایت استاندارد نيوز