کد خبر : 209016
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰:۳۵

کفپوش ضد شعله رزینی

کفپوش ضد شعله رزینی

ایمنی ساختمان و محیط‌های کاری در برابر حوادث غیرمترقبه‌ای همچون آتش سوزی، یکی از موارد بسیار مهمی است که کارفرمایان باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند. بدین منظور، دستورالعمل‌ها و الزامات متعددی برای ایمنی بخش‌های مختلف ساختمان در برابر آتش سوزی تدوین شده که عمل به آن‌ها امری ضروری است. در همین راستا و

کفپوش ضد شعله

ایمنی ساختمان و محیط‌های کاری در برابر حوادث غیرمترقبه‌ای همچون آتش سوزی، یکی از موارد بسیار مهمی است که کارفرمایان باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند. بدین منظور، دستورالعمل‌ها و الزامات متعددی برای ایمنی بخش‌های مختلف ساختمان در برابر آتش سوزی تدوین شده که عمل به آن‌ها امری ضروری است.

در همین راستا و توجه به افزایش ایمنی تجهیزات در محیط‌های مختلف (بیمارستانی، صنعتی، تولیدی و…)؛ نیاز به پوشش‌های محافظتی کف و دیوار با مقاومت در برابر شعله و حریق، نیز بالا رفته است.

در همین راستا، بساپلیمر شرکت دانش بنیان تولیدکننده‌ی کفپوش‌های رزینی؛ موفق به تولید محصول (پوشش کف مقاوم به شعله) شده است که مقاومت به شعله‌ی کفپوش‌های رزینی را افزایش خواهد دهد.

هر پوشش محافظتی از لحاظ کارکرد و ساختار، مدت زمان متفاوتی در برابر شعله مستقیم، تحمل دارد و میزان و نوع دودی که در برابر شعله از خود ساتع می‌کند متفاوت است. در این مقاله، با ویژگی‌های محصول تاپ کوت ضد شعله رزینی بساپلیمر (BASADUR® E 401) آشنا می‌شوید.

کفپوش ضد شعله رزینی| بیمارستانی

لاک محافظ  BASADUR® E 401، محصول شفاف دو جزئی است برپایه‌ی رزین اپوکسی که به عنوان لایه‌ی نهایی سیستم کفپوش رزینی اجرا می‌شود.

این محصول پس از تکمیل واکنش پخت محیطی با ایجاد اتصالات عرضی، ضمن ایجاد سختی و مقاومت سایشی بالا، با داشتن مقاومت به شعله‌ی بالا از کفپوش در برابر شعله‌ی مستقیم محافظت می‌نماید.

بر اساس نتایج آزمون استاندارد (ارزیابی رنگ‌های ضد حریق) به شماره‌ی ASTM D3806، کفپوشی که دارای لایه‌ی محافظ BASADUR®  E401 بود؛ در معرض شعله‌ی مستقیم بعد از 129 ثانیه در مقابل شعله مقاومت کرد و سپس دود ملایمی از خود منتشر کرد و در  طول مدت آزمون شعله ور نشد.

این در حالی است که نمونه‌ی فاقد لاک محافظ پس از 62 ثانیه مقاومت در برابر شعله‌ی مستقیم، شروع به  انتشار دود شدید کرده و پس از آن شعله ور شد. همچنین نمونه‌ی کفپوش از جنس  PVC بعد از حدود 58 ثانیه مقاومت در برابر شعله، شروع به انتشار دود کرد، بعد از 85 ثانیه شعله ور شد و آتش گرفت.

پوشش محافظ کف اپوکسی

نمونه پایین پوشیده شده با محصول ضد شعله بساپلیمر / نمونه بالا بدون اعمال پوشش

برای دریافت اطلاعات فنی محصول کلیک کنید:

پوشش اپوکسی ضد شعله بساپلیمر

کفپوش ضد شعله بساپلیمر، همچنین در برابر خط و خراش سطحی ناشی از ترافیک، رفت و آمد وسایل چرخدار و… مقاومت بالایی دارد. از جمله کاربری‌های اصلی این محصول با توجه به افزایش ایمنی ساختمان در کنار ایجاد خواص بهداشتی مطلوب استفاده از آن به عنوان تاپ کوت کفپوش بیمارستانی است.

کفپوش بیمارستانی

کفپوش بیمارستانی ضد شعلهکفپوش‌های بیمارستانی بساپلیمر تاکنون برای بسیاری از بیمارستان‌های دولتی و خصوصی نظیر بیمارستان شهدای کرمانشاه، بیمارستان آتیه همدان، بیمارستان فیروزآبادی، بیمارستان شهید اکبرآبادی، بیمارستان شهیدبهشتی شیراز، بیمارستان دکتر غرضی ملایر، بیمارستان تهران و… تولید و استفاده شده است.

نمونه کفپوش اپوکسی بیمارستانی بساپلیمر اجرا شده در بیمارستان شهید بهشتی شیراز

مزایا و معایب مختلفی برای استفاده از هر کفپوش در بیمارستان‌ها وجود دارد. اما مهم‌ترین ویژگی کفپوش برای بیمارستان، یکپارچگی و اجرای بدون درز آن است، که از تجمع باکتری در بین درزها جلوگیری شود و شست و شوی کفپوش را آسان نماید.

همچنین در کفپوش‌هایی که برای نصب آن‌ها از چسب پایه آب استفاده می‌شود، درصورت شست و شو و نفوذ آب به زیرآیند، احتمال جدا شدن از کف بالا خواهد رفت.

مقایسه کفپوش رزینی با سایر انواع کفپوش برای بیمارستان‌ها:

انواع کفپوش بیمارستانی
  1. کفپوش رزینی بیمارستانی؛ یک نوع کفپوش است از جنس رزین‌های مختلف مثل: اپوکسی، پلی یورتان و آکریلات. این کفپوش به صورت مایع عرضه می‌شود و روی زیرایند اعمال می‌شود. این کفپوش دارای ضخامت ۲ تا ۵ میلی‌متر است و مقاوم در برابر سایش، رطوبت و حرارت است.
    این کفپوش بدون چسب روی زمین نصب می‌شود، بدون درز و آب بند است و قیمت بالایی دارد. اما قیمت بالای این محصول نسبت به طول عمر بالای آن، این کفپوش را به محصولی اقتصادی تبدیل می‌کند.
  1.  کفپوش پی وی سی: کفپوش‌های PVC در دو نوع رول و تایل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این کفپوش از جنس پلی‌وینیل کلراید (PVC) ساخته شده است و نوع تایلی آن مانند کفپوش ژر فلور (GerFlor) دارای ضخامت ۲ تا ۵ میلی‌متر و مقاوم در برابر سایش، رطوبت و حرارت است.

کفپوش رولی مانند کفپوش‌های بیمارستانی وینفلکس، نیز با چسب روی زمین نصب می‌شود و قیمت متوسطی نسبت به سایر انواع کفپوش دارد.

  1.  لمینت: این کفپوش از جنس چوب فشرده ساخته شده است، به صورت تایل عرضه می‌شود و ضخامت حدود ۶ تا ۱۲ میلی‌متر دارد. این کفپوش دارای طرح‌های شبیه به چوب است و برای فضاهای داخلی مناسب است و قیمت متوسطی دارد.
  1. پارکت: این کفپوش از جنس چوب طبیعی ساخته شده است و به صورت تایل عرضه می‌شود. ضخامت این کفپوش بین ۱۰ تا ۲۰ میلی‌متر است و مقاوم در برابر سایش، رطوبت و حرارت می‌باشد.

در نتیجه کفپوش رزینی، بدلیل اجرای یکپارچه و عدم استفاده از چسب، بهترین انتخاب برای استفاده در بیمارستان، از لحاظ دوام و بهداشت خواهد بود.

انواع کفپوش اپوکسی و پلی یورتان، در زمان نصب مایع هستند و بدون درز و یکپارچه اجرا می‌شوند.

این محصولات سطحی کاملاً جدید و یکپارچه، آب بند و قابل شستشو با مقاومت شیمیایی عالی در برابر انواع مواد ضدعفونی کننده ایجاد می‌کنند و حتی در محل اتصال کف به دیوار با حذف گوشه‌ها و زوایای نود درجه با ایجاد قرنیزهای منحنی شکل متصل به دیوار عملاً هیچ فضایی برای تجمع آلودگی، گرد و خاک و مواد بیماری‌زا فراهم نمی‌کند و در نتیجه مانع از گسترش و رشد باکتری و میکروب و سرایت بیماری می‌شود.

 

قیمت کفپوش بیمارستانی ضد شعله

سیستم کفپوش بیمارستانی اپوکسی یا پلی یورتان؛ با توجه به زیرآیند، ضخامت مورد نیاز، الزامات خاص کاربری ممکن است به لایه‌ها و میزان متریال متفاوتی نیاز داشته باشد.

بنابراین رزین مورد استفاده (اپوکسی، پلی یورتان، آکریلات)، متراژ بیمارستان، هزینه‌های نصب کفپوش و طراحی نهایی نیاز به مقاومت الکتریکی و…؛ در قیمت کفپوش بیمارستان تأثیرگذار است.

برای خرید و استعلام قیمت انواع کفپوش بیمارستانی و دریافت مشاوره تخصصی در این زمینه، با مشاوران فنی بساپلیمر تماس بگیرید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ولت متر عقربه ای

دانلود زيرنويس فارسي سريال

رپورتاژ آگهی یا ریپورتاژ آگهی

سایت فروش لوازم بنز

خرید حساب پراپ

دوره فتوشاپ در تبریز

خرید ممبر واقعی تلگرام

سازمان امور مالیاتی

معرفی برنامه صندوقچه وام خانگی

تولید فیلم استرچ

دستگاه تولید سبد میوه

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح  

سایت محدوده

سایت کليک نيوز

سایت تالک نيوز

سایت پويشگر

سایت تارگت نيوز

سایت نيوز آيس

سایت نمانيان

سایت اسکن خبر

سایت جريان خبر

سایت چشم انداز نيوز

سایت به علاوه نيوز

سایت روشن نيوز

سایت ديناز نيوز

سایت ويک نيوز

سایت دون نيوز

سایت اسکاي وان

سایت استاندارد نيوز