کد خبر : 209040
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲:۱۳

اظهارنامه تعیین و معرفی داور

اظهارنامه تعیین و معرفی داور

  به جز دادگاه ها که مرجع رسمی قضایی برای حل و فصل اختلافات و دعاوی اشخاص هستند در قوانین ایران مرجع دیگری به عنوان مرجع داوری به عنوان مرجع حل و فصل اختلافات مردم پیش بینی شده است. با توجه به مزیت‌هایی که رسیدگی مرجع داوری در مقایسه با رسیدگی مراجع قضایی دارد طرفین

 

به جز دادگاه ها که مرجع رسمی قضایی برای حل و فصل اختلافات و دعاوی اشخاص هستند در قوانین ایران مرجع دیگری به عنوان مرجع داوری به عنوان مرجع حل و فصل اختلافات مردم پیش بینی شده است.

با توجه به مزیت‌هایی که رسیدگی مرجع داوری در مقایسه با رسیدگی مراجع قضایی دارد طرفین می توانند داوری را با اظهارنامه قضایی معرفی داور به عنوان مرجع رسیدگی به دعاوی و حل اختلافات قراردادی خود انتخاب کنند.

داوری به دو روش تعیین می شود

۱-ضمن قرارداد (شرط داوری)

۲-قرارداد داوری(قراداد مستقل و جدا از قرارداد اصلی)

لازم به ذکر است که طرفین در خصوص تعیین داور مرضی الطرفین هم می توانند ضمن تعیین مرجع داوری، داور را معرفی کنند و یا معرفی داور را موکول به بعد از بروز اختلاف نمایند.

که این مساله موجب بروز مشکلات بعدی می گردد یکی از این مشکلات اینست که طرفین هنگام تعیین و معرفی داور مرضی الطرفین اختلاف پیدا کنند و در تعیین داور به توافق نرسند و یا برای تعیین داور حاضر نشوند.

ارسال اظهارنامه تعیین و معرفی داور

در چنین مواردی برابر قانون ناگزیر هستند که از طریق ابلاغ اظهارنامه اقدام به معرفی داور مرضی الطرفین پیشنهادی خود نموده و فرآیند زمان گیر انتخاب داور مرضی الطرفین را طی نمایند.

در حالی که بهتر بود به منظور کاهش زمان داوری و تسریع رسیدگی، هنگام انعقاد قرارداد، داور مرضی الطرفین خود را تعیین کرده و قبولی او را هم می گرفتند.

هر یک از طرفین با ارسال اظهارنامه به طرف دیگر داور پیشنهادی خود را معرفی و از طرف دیگر درخواست توافق و پذیرش این شخص به عنوان داور را می نماید.

بهترین وکیل اظهارنامه تعیین و معرفی داور

با توجه به اهمیت موضوع، تنظیم اظهارنامه را نباید ساده گرفت چه بسا متن اظهارنامه یک اقرار کتبی محسوب می شود و هر چه که در اظهارنامه نوشته می شود ممکن است طرف مقابل از آن علیه شما استفاده کند.

البته با توجه به صرف هزینه و وقت زیاد برای مراجعه به دفاتر حقوقی و پرداخت حق‌الزحمه وکیل همه مردم توان تقبل آن را ندارند به همین سبب سامانه آنی مشاور برای اولین بار در ایران به ارایه خدمت بزرگ تنظیم آنلاین اظهار نامه قضایی پرداخته است.

هزینه نوشتن اظهارنامه آنلاین در سامانه آنی مشاور کمتر از یک سوم هزینه‌ای است که اغلب وکلای دادگستری و دفاتر حقوقی از مشتریان دریافت می‌کنند.

با استفاده از این سرویس، می‌توانید اظهارنامه رسمی خود خطاب به دیگران را خودتان به صورت آنلاین و با استفاده از هوش مصنوعی و فناوری جدید تهیه کنید.

و برای این کار هیچ محدودیت زمانی و مکانی ندارید.

این یعنی کمترین هزینه در سریعترین زمان ممکن برای تهیه اظهارنامه رسمی.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دیزل ژنراتور

آزمون های خود ارزیابی حقوق مهندسی

مهاجرت به کانادا

ولت متر عقربه ای

دانلود زيرنويس فارسي سريال

رپورتاژ آگهی یا ریپورتاژ آگهی

خرید حساب پراپ

دوره فتوشاپ در تبریز

خرید ممبر واقعی تلگرام

سازمان امور مالیاتی

معرفی برنامه صندوقچه وام خانگی

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح  

سایت محدوده

سایت کليک نيوز

سایت تالک نيوز

سایت پويشگر

سایت تارگت نيوز

سایت نيوز آيس

سایت نمانيان

سایت اسکن خبر

سایت جريان خبر

سایت چشم انداز نيوز

سایت به علاوه نيوز

سایت روشن نيوز

سایت ديناز نيوز

سایت ويک نيوز

سایت دون نيوز

سایت اسکاي وان

سایت استاندارد نيوز