کد خبر : 209210
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۲:۲۳

5 تفاوت مهم تور کربلای سازمان حج با کاروان‌های آزادبر

5 تفاوت مهم تور کربلای سازمان حج با کاروان‌های آزادبر

تصور کنید که تور کربلا زمینی ۷ شب خریده‌اید. اما در روز پنجم اقامت‌تان در کربلا به شما می‌گویند که سفرتان به پایان رسیده و باید بازگردید. بعد متوجه می‌شوید که روزهای رفت و برگشت را هم، جزو شب‌های اقامت‌تان حساب کرده‌اند. این یکی از مهم‌ترین معایب کاروان‌های آزادبر کربلا، نسبت به کاروان‌های تحت نظر

تصور کنید که تور کربلا زمینی ۷ شب خریده‌اید. اما در روز پنجم اقامت‌تان در کربلا به شما می‌گویند که سفرتان به پایان رسیده و باید بازگردید. بعد متوجه می‌شوید که روزهای رفت و برگشت را هم، جزو شب‌های اقامت‌تان حساب کرده‌اند. این یکی از مهم‌ترین معایب کاروان‌های آزادبر کربلا، نسبت به کاروان‌های تحت نظر سازمان حج است. اما در کاروان‌های تحت نظارت سازمان حج به اندازه تعداد شب‌های اعلام شده، در عراق اقامت خواهید داشت. در ادامه علاوه بر بررسی تفاوت‌های این دو نوع تور کربلا، به شما می‌گوییم که چگونه متوجه شوید تور خریداری شده، تحت نظارت سازمان حج و زیارت برگزار می‌شود تا از شما کلاهبرداری نشود.

همچنین می‌توانید اطلاعات کامل درباره سفر به کربلا با هواپیما تحت نظارت سازمان حج و قیمت تور‌ها را در صفحه تور هوایی کربلا بخوانید.

کاروان‌های آزادبر هتل‌های ضعیف رزرو می‌کنند

در صورت رزرو کاروان کربلا به صورت آزادبر باید انتظار نامعلوم بودن کیفیت هتل را در نظر داشته باشید. اغلب کاروان‌های آزادبر برای کاهش هزینه‌ها، هتل‌های ارزان قیمت عراق را رزرو می‌کنند. در حالی که سازمان حج و زیارت از هتل‌های کربلا و کیفیت‌شان یک جدول درجه بندی ایجاد کرده است. طبق این جدول، سازمان فقط زائران را به هتل‌هایی می‌فرستد که کیفیتی در حد هتل‌های ۳ و ۴ ستاره دارند. البته به صورت کلی، خدمات و امکانات هتل‌های ۳، ۴ و ۵ ستاره در کربلا و نجف چندان تفاوتی باهم ندارند. تنها تفاوت در تمیز بودن اتاق‌ها و شیک بودن هتل است.

تور کربلا آزاد برای توقف در مرز، زائرسرا ندارد

برخی از کاروان‌های کربلا در ساعات نیمه شب به مرز می‌رسند و به همین دلیل امکان عبور از مرز را ندارند. اگر با کاروان کربلای سازمان حج سفر کنید، در چنین موقعیت‌هایی می‌توانید به زائرسرای لب مرز بروید و تا زمان باز شدن مرز استراحت کنید. اما با کاروان‌های آزادبر باید تمام طول شب را در اتوبوس پشت مرز بمانید.

هزینه‌ غذا در کاروان آزادبر بر عهده مسافر است

کاروان‌های آزادبر ممکن است برای وعده‌های غذایی از شما هزینه‌ای اضافه بر هزینه‌های تور دریافت کنند. اما سازمان حج در شهرهای کربلا، نجف و کاظمین آشپزخانه مرکزی با آشپزها و مواد اولیه ایرانی دارد و هیچ هزینه‌ای در طول سفر بابت خورد و خوراک از مسافران نمی‌گیرد. همچنین منوی آشپزخانه سازمان حج شامل غذاهای ایرانی است و هیچ مغایرتی با ذائقه زائران ایرانی ندارد.

ارائه بیمه درمانی با خدمات کامل توسط سازمان حج

کاروان‌های آزادبر کربلا بیمه مسافرتی با حداقل پوشش خدمات درمانی را برای شما تهیه می‌کنند. در حالی که سازمان حج بیمه خدمات درمانی مخصوصی را جدای از بیمه مسافرتی برای زائران تهیه می‌کند. این بیمه خدمات درمانی تمام مشکلات اورژانسی (سرپایی) مسافران را پوشش می‌دهد. حتی سازمان حج در عراق، مرکز درمان و کادر پزشکی دارد که علت ارائه خدمات درمانی بهتر به مسافران است.

حرفه‌ای بودن مجریان تور کربلای سازمان حج

در سفر با تور کربلا تحت نظارت سازمان حج، یک مدیر کاروان مجرب و مداح یا روحانی شما را همراهی می‌کنند. مدیر کاروان مسئولیت برنامه ریزی سفر شما را بر عهده دارد و در صورت خطا کردن، پاسخگو خواهد بود. حتی در صورت پاسخگو نبودن مدیر کاروان، می‌توانید شکایت خود را به دفاتر سازمان حج و زیارت در کشور عراق اعلام کنید. اما در کاروان‌های آزادبر، مجریان تور به علت آموزش ندیدن و بی تجربه بودن، نمی‌توانند از عهده مشکلات سفر بر آیند.

توجه به ۳ ویژگی‌ مهم تورهای سازمان حج برای خرید

اگر بخواهید مطمئن شوید که تور خریداری شده، تحت نظر سازمان حج برگزار می‌شود یا خیر باید به نکات زیر دقت کنید:

  • بعد از ثبت نام پیامک حاوی اطلاعات تور، شناسه زائر و مبلغ از طرف سازمان برای زائر ارسال می‌شود.
  • پرداخت هزینه تور از طریق درگاه پرداخت متعلق به سازمان حج و زیارت انجام می‌شود.
  • در بیمه درمانی نماد حج و زیارت، نام دفتر کارگزار عامل و شرکت مجری قیده شده است.

از آژانس‌های گردشگری معتبر، تور کربلا بخرید

قبل از خرید تور کربلا مطمئن شوید که آژانس زیارتی مورد نظرتان، مجوز «بند پ» را از سازمان حج دریافت کرده باشد. یکی از آژانس‌های زیارتی معتبر، آمنین (نهال گشت سابق) است. تمام کاروان‌های کربلای آمنین تحت نظر سازمان حج برگزار می‌شوند. آمنین برای سایر مقاصد زیارتی نیز تورهای ارزان قیمتی برگزار می‌کند. به عنوان مثال می‌توانید کمترین هزینه برای سفر به مشهد را در صفحه تور مشهد ارزان مشاهده کنید. همچنین می‌توانید تمام سوالات‌تان را از طریق شماره ۱۸۴۲-۰۲۶ از کارشناسان آمنین بپرسید. اگر هم به فکر سفر به مقصد دیگری هستید می‌توانید به وبسایت نهال گشت به آدرس nahalgasht.com مراجعه و تور مورد نظرتان را انتخاب کنید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دیزل ژنراتور

آزمون های خود ارزیابی حقوق مهندسی

مهاجرت به کانادا

ولت متر عقربه ای

دانلود زيرنويس فارسي سريال

رپورتاژ آگهی یا ریپورتاژ آگهی

خرید حساب پراپ

دوره فتوشاپ در تبریز

خرید ممبر واقعی تلگرام

سازمان امور مالیاتی

معرفی برنامه صندوقچه وام خانگی

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح  

سایت محدوده

سایت کليک نيوز

سایت تالک نيوز

سایت پويشگر

سایت تارگت نيوز

سایت نيوز آيس

سایت نمانيان

سایت اسکن خبر

سایت جريان خبر

سایت چشم انداز نيوز

سایت به علاوه نيوز

سایت روشن نيوز

سایت ديناز نيوز

سایت ويک نيوز

سایت دون نيوز

سایت اسکاي وان

سایت استاندارد نيوز