کد خبر : 7519
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۵:۲۴

توییت امیر عبداللهیان در پی آغاز کار به عنوان رئیس دستگاه دیپلماسی ایران

توییت امیر عبداللهیان در پی آغاز کار به عنوان رئیس دستگاه دیپلماسی ایران

امیر عبداللهیان در توییتی به عنوان وزیر خارجه جدید کشورمان عنوان کبد که “آسیا و همسایگان ایران” اولویت اول سیاست خارجی کشورمان می‌باشد.  امیر عبداللهیان، وزیر خارجه جدید کشورمان روز چهارشنبه در توییتی نوشت: افتخار من این است که با اخذ رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی، نماینده ملت بزرگ ایران در عرصه سیاست خارجی

توییت امیر عبداللهیان در پی آغاز کار به عنوان رئیس دستگاه دیپلماسی ایران

امیر عبداللهیان در توییتی به عنوان وزیر خارجه جدید کشورمان عنوان کبد که “آسیا و همسایگان ایران” اولویت اول سیاست خارجی کشورمان می‌باشد.

 امیر عبداللهیان، وزیر خارجه جدید کشورمان روز چهارشنبه در توییتی نوشت: افتخار من این است که با اخذ رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی، نماینده ملت بزرگ ایران در عرصه سیاست خارجی و روابط بین الملل هستم. مصمم بر پیگیری سیاست خارجی متوازن، پویا و هوشمند مبتنی بر اصول عزت، حکمت و ‌مصلحت هستم. همسایگان و آسیا اولویت اول می‌باشند.

به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان توانست با ۲۷۰ رای موافق، ۱۰ رای مخالف و ۶ رای ممتنع، اعتماد نمایندگان مجلس را برای تصدی پست وزرات امور خارجه کسب کند و برای چهار سال آینده به عنوان وزیر انتخاب شد.

امیرعبداللهیان متولد سال ۱۳۴۳ شهرستان دامغان و دانش آموخته کارشناسی روابط دیپلماتیک از دانشکده وزارت امور خارجه، کارشناسی ارشد روابط بین الملل از دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و دکتری تخصصی روابط بین الملل از دانشگاه تهران است که از سوابق متعدد اجرایی و میدانی در حوزه دیپلماسی برخوردار است.

دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل امور بین الملل مجلس شورای اسلامی، معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه، مدیرکل خلیج فارس و خاورمیانه وزارت امور خارجه، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بحرین، رئیس ستاد ویژه عراق در وزارت امور خارجه، معاون مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه، عضو کمیته سیاسی – امنیتی مذاکرات هسته‌ای ایران با تروئیکای اروپایی، عضو کمیته مذاکرات ایران و عراق و آمریکا در موضوع عراق از جمله مسئولیت‌های مهم اجرایی وی در حوزه سیاست خارجی و دیپلماسی است.

امیرعبداللهیان همچنین علاوه بر تدریس اصول دیپلماسی و سیاست خارجی در دانشگاه، تألیفات و مقالات متعدد علمی و پژوهشی در این حوزه دارد.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دی ان اس گیمینگ

خرید باتری ماشین کره ای و خارجی

خرید دی ان اس گیمینگ

لیست تجهیزات آتش نشانی

طراحی لوگو حرفه ای

خرید و فروش شرکت پیمانکاری

دیزل ژنراتور

مهاجرت به کانادا

ولت متر عقربه ای

دانلود زيرنويس فارسي سريال

رپورتاژ آگهی یا ریپورتاژ آگهی

خرید حساب پراپ

خرید ممبر واقعی تلگرام

سازمان امور مالیاتی

معرفی برنامه صندوقچه وام خانگی

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح  

سایت محدوده

سایت کليک نيوز

سایت تالک نيوز

سایت پويشگر

سایت تارگت نيوز

سایت نيوز آيس

سایت نمانيان

سایت اسکن خبر

سایت جريان خبر

سایت چشم انداز نيوز

سایت به علاوه نيوز

سایت روشن نيوز

سایت ديناز نيوز

سایت ويک نيوز

سایت دون نيوز

سایت اسکاي وان

سایت استاندارد نيوز