کد خبر : 58028
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۳

درخواست روزنامه وابسته به ارتش چین برای “جنگ خلق” با جاسوس‌های آمریکا

درخواست روزنامه وابسته به ارتش چین برای “جنگ خلق” با جاسوس‌های آمریکا

نشریه وابسته به ارتش چین در واکنش به گزارش مربوط به تاسیس یک واحد جدید از سوی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) مختص به چین، خواستار “جنگ خلق” برای شکست دادن جاسوسی‌های آمریکا شد.  به نقل از پایگاه ساوت چاینا مورنینگ‌پست، اعلام خبر تاسیس مرکز ماموریت چین از سوی سازمان سیا در هفتم اکتبر که

درخواست روزنامه وابسته به ارتش چین برای "جنگ خلق" با جاسوس‌های آمریکا

نشریه وابسته به ارتش چین در واکنش به گزارش مربوط به تاسیس یک واحد جدید از سوی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) مختص به چین، خواستار “جنگ خلق” برای شکست دادن جاسوسی‌های آمریکا شد.

 به نقل از پایگاه ساوت چاینا مورنینگ‌پست، اعلام خبر تاسیس مرکز ماموریت چین از سوی سازمان سیا در هفتم اکتبر که به گفته ویلیام برنز، مدیر این سازمان هدفش مقابله با “مهمترین تهدید ژئوپلتیکی” این کشور است بازتاب وسیعی در رسانه‌های اجتماعی چین پیدا کرد.

در چند روز گذشته ویدیویی در ابعاد گسترده انتشار یافت که ادعا می‌کند که سازمان سیا در حال جذب مامورانی مسلط بر زبانها و گویشهای مورد استفاده در چین است. گزارش مربوط به این ویدیو از سوی بسیاری از رسانه‌های وابسته به دولت چین انتشار یافت.

در یک حساب وابسته به روزنامه “ارتش آزادیبخش خلق چین” در رسانه اجتماعی Weibo از سازمان سیا به عنوان یک نیروی خارجی متخاصم یاد و تصریح شد: “سرویس اطلاعاتی آمریکا که اینقدربه طور فاحش در حال جذب ماموران ویژه است، حتما در پس زمینه خود شیوه‌های غیرقابل تحمل‌تر و ناگوارتری را به کار می‌گیرد.”

در ادامه این مطلب که روز یکشنبه منتشر شد، آمده است: هیچ روباه حیله‌گری قادر به شکست دادن یک شکارچی خوب نیست. ما برای حفظ امنیت ملی تنها لازم است به مردم اعتماد کنیم و به مردم متکی باشیم.

این رسانه در ادامه خواستار یک حمایت مردمی بزرگتر شده و گفت،‌ یک “جنگ خلق” برای نگهبانی در برابر ریسکهای اطلاعاتی و “غیرممکن کردن اجرای عملیات و پنهانکاری جاسوسها” لازم است.

ژائو لیجیان،‌ سخنگوی وزارت امور خارجه چین پیشتر اقدام سازمان سیا را محکوم کرده و آن را یک “نشانه معمول ذهنیت جنگ سردی” خوانده بود.

مقامهای آمریکا تشکیل این واحد مخصوص چین از سوی سازمان سیا را یک گام دیرهنگام در جهت منعکس ساختن دستور کار سیاست خارجی جو بایدن تلقی می‌کنند.

اما از نظر پکنی که همچنان ذهنش درگیر سقوط ناگهانی اتحاد شوروی در ۳۰ سال قبل است، تمرکز جدید سازمان سیا بر چین، تایید کننده نگرانی‌های این کشور درخصوص مساله “انقلاب‌های رنگی” (نامی که بر قیامهای مردمی اجرا شده در حدود یک دهه قبل در جمهوری‌های شوروی سابق گذاشته شد) است.

خبر اعلام تاسیس این مرکز جدید یک روز بعد از آن منتشر شد که یانگ جیچی، یک دیپلمات ارشد چین با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در شهر زوریخ برای نخستین بار در عرض شش ماه اخیر و در ضمن بروز نشانه‌های گرم شدن روابط دوجانبه دیدار کرد.

لی یوچنگ، معاون وزیر خارجه چین چند روز پیش در مصاحبه با سی.جی.تی.ان صداقت جو بایدن در قبال وعده‌اش برای “نرفتن به سراغ یک جنگ سرد جدید” با چین را زیر سوال برده و همچنین به واشنگتن از بابت تشدید تلاشهایش برای مهار خیزش پکن تاخت.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دی ان اس گیمینگ

خرید باتری ماشین کره ای و خارجی

خرید دی ان اس گیمینگ

لیست تجهیزات آتش نشانی

طراحی لوگو حرفه ای

خرید و فروش شرکت پیمانکاری

دیزل ژنراتور

مهاجرت به کانادا

ولت متر عقربه ای

دانلود زيرنويس فارسي سريال

رپورتاژ آگهی یا ریپورتاژ آگهی

خرید حساب پراپ

خرید ممبر واقعی تلگرام

سازمان امور مالیاتی

معرفی برنامه صندوقچه وام خانگی

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح  

سایت محدوده

سایت کليک نيوز

سایت تالک نيوز

سایت پويشگر

سایت تارگت نيوز

سایت نيوز آيس

سایت نمانيان

سایت اسکن خبر

سایت جريان خبر

سایت چشم انداز نيوز

سایت به علاوه نيوز

سایت روشن نيوز

سایت ديناز نيوز

سایت ويک نيوز

سایت دون نيوز

سایت اسکاي وان

سایت استاندارد نيوز