کد خبر : 62792
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۷

ترامپ قصد داشت نیمی از سربازان فعال آمریکا را به مرز مکزیک بفرستد

ترامپ قصد داشت نیمی از سربازان فعال آمریکا را به مرز مکزیک بفرستد

ترامپ قصد داشت که در حین همه گیری کرونا، ۲۵۰ هزار سرباز را برای امنیت مرز جنوبی آمریکا، به دیوار مرزی مکزیک اعزام کند؛ اما این طرح توسط وزیر امنیت داخلی وقت رد شد.  به نقل از دیلی میل، در بهار ۲۰۲۰، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا قصد داشت که بیش از نصف نیروهای

ترامپ قصد داشت نیمی از سربازان فعال آمریکا را به مرز مکزیک بفرستد

ترامپ قصد داشت که در حین همه گیری کرونا، ۲۵۰ هزار سرباز را برای امنیت مرز جنوبی آمریکا، به دیوار مرزی مکزیک اعزام کند؛ اما این طرح توسط وزیر امنیت داخلی وقت رد شد.

 به نقل از دیلی میل، در بهار ۲۰۲۰، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا قصد داشت که بیش از نصف نیروهای فعال ارتش آمریکا را که یک ششم از کل تمام نیروهای این کشور را تشکیل می‌دهد، به مرز جنوبی اعزام کند.

از زمان جنگ داخلی به بعد، این بزرگترین استفاده از نیروهای نظامی در آمریکا محسوب می‌شد.

این طرح که در اصل توسط استفان میلر، سیاستمدار ارشد کاخ سفید در دوران ترامپ رد شد، خشم مارک اسپر، وزیر دفاع سابق و مقامات امنیت داخلی را برافروخت.

براساس یک منبع بی‌نام، اسپر معتقد بود که آوردن چنین تعداد زیادی از سربازان در مرز جنوبی موجب بر هم خوردن تعادل نظامی آمریکا در سراسر جهان می‌شود.

در بحبوحه همه گیری کرونا در آمریکا، میلر از وزارت امنیت داخلی آمریکا درخواست کرد تا برنامه‌ای را درخصوص اعزام سربازان جهت حفاظت از مرز ۲۰۰۰ هزار مایلی آمریکا با مکزیک، ترتیب دهد.

چاد ولف، که در آن زمان به عنوان وزیر امنیت داخلی خدمت می‌کرد، به نیویورک تایمز گفت که این آژانس در حال کار بر روی “بدترین سناریوها” برای بستن کامل مرز آمریکا و مکزیک بود، اما هیچ درخواست تجدید نظر رسمی به وزارت دفاع ارسال نشد.

مقامات رسمی فاش کردند که به عنوان بخشی از این برنامه، ترامپ همچنین قصد داشت تا نیروهای آمریکایی را برای شکار کارتل‌های مواد مخدر به مکزیک، یکی از بزرگترین شرکای تجاری آمریکا بفرستد.

به نظر می‌رسید که ترامپ تنها در مورد این ایده تردید داشت، زیرا دستیاران به او گفتند که مکزیک می‌تواند این حملات را یک اقدام جنگی تلقی کند.

از زمان روی کار آمدن جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، مهاجران به سمت مرزهای جنوبی آمریکا حرکت کرده‌اند و وعده‌های انتخاباتی بایدن درخصوص مهاجرت را به عنوان یک سیاست مرزهای باز می‌بینند.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دی ان اس گیمینگ

خرید باتری ماشین کره ای و خارجی

خرید دی ان اس گیمینگ

لیست تجهیزات آتش نشانی

طراحی لوگو حرفه ای

خرید و فروش شرکت پیمانکاری

دیزل ژنراتور

مهاجرت به کانادا

ولت متر عقربه ای

دانلود زيرنويس فارسي سريال

رپورتاژ آگهی یا ریپورتاژ آگهی

خرید حساب پراپ

خرید ممبر واقعی تلگرام

سازمان امور مالیاتی

معرفی برنامه صندوقچه وام خانگی

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح  

سایت محدوده

سایت کليک نيوز

سایت تالک نيوز

سایت پويشگر

سایت تارگت نيوز

سایت نيوز آيس

سایت نمانيان

سایت اسکن خبر

سایت جريان خبر

سایت چشم انداز نيوز

سایت به علاوه نيوز

سایت روشن نيوز

سایت ديناز نيوز

سایت ويک نيوز

سایت دون نيوز

سایت اسکاي وان

سایت استاندارد نيوز