کد خبر : 79069
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۳:۴۸

بستری روزانه ۳۳۰ بیمار کرونایی در کرمان/ تخت های جنوب و شرق استان رو به تکمیل است

بستری روزانه ۳۳۰ بیمار کرونایی در کرمان/ تخت های جنوب و شرق استان رو به تکمیل است

ایسنا/کرمان رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: متوسط بستری روزانه در هفته قبل حدود ۳۳۰ بیمار در سطح استان کرمان بوده و شهرستان های جنوبی ما، بم و رفسنجان نیز به صورت جدی افزایش موارد داشته اند. دکتر”حمیدرضا رشیدی نژاد” امروز ۱۲ تیرماه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با حضور تمامی مسئولان ارشد استان

بستری روزانه ۳۳۰ بیمار کرونایی در کرمان/ تخت های جنوب و شرق استان رو به تکمیل است

ایسنا/کرمان رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: متوسط بستری روزانه در هفته قبل حدود ۳۳۰ بیمار در سطح استان کرمان بوده و شهرستان های جنوبی ما، بم و رفسنجان نیز به صورت جدی افزایش موارد داشته اند.

دکتر”حمیدرضا رشیدی نژاد” امروز ۱۲ تیرماه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با حضور تمامی مسئولان ارشد استان کرمان و فرماندهان نظامی و انتظامی و رییس کل دادگستری استان اظهار کرد: در روزهای اخیر وضعیت شهرهای ما در استان وارد بحران جدیدی شده و الگوی ویروس، دلتاست.

وی افزود: اکنون بیش از ۱۱۰۰ بیمار در استان کرمان با تشخیص کرونا بستری هستند که ۶۰ درصد آنها تستسشان مثبت بوده و تشخیص بالینی بقیه، کرونا است.

رشیدی نژاد با اشاره به اینکه فوتی های کرونایی در پیک قبلی حدود ۲۰۰ مورد در هفته بود اما هفته قبل ۶۲ مرگ و میر در کل استان ثبت شده، تصریح کرد: درصد مراجعه و تست های مثبت سرپایی در هفته گذشته نسبت به هفته قبل از آن دو برابر شده و نشان می دهد بیماری با بروز جدی تر و شدیدتری همراه است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: متوسط بستری روزانه در هفته قبل حدود ۳۳۰ بیمار در سطح استان کرمان بوده و شهرستان های جنوبی ما، بم و رفسنجان نیز به صورت جدی افزایش موارد داشته اند.

وی با اشاره به اینکه بنا به اعلام وزارت بهداشت، اکنون کرمان دومین استان در شیوع و بروز بیماری و گرفتاری شدید است، گفت: در حال حاضر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۶۳۸ بیمار، رفسنجان ۴۶، جیرفت ۲۱۵، بم ۱۱۰ و سیرجان ۱۳۸ بیمار کرونایی بستری داریم.

رشیدی نژاد با اشاره به اینکه تخت های بیمارستانی در جنوب و شرق استان کرمان در حال تکمیل شدن است، تصریح کرد: نزدیک به ۱۴۰ بیمار در آی سی یو بستری و ۴۵ بیمار تحت ونتیلاتور هستند که متاسفانه این موارد براساس تجربه بیش از ۸۰ تا ۹۰ درصد دچار مرگ می شوند.

وی بیان کرد: در حال حاضر نسبت به پیک قبل، مرگ و میر موارد کرونایی کمتر شده که حدس زده می شود به دلیل واکسیناسیون باشد؛ در پیک قبلی روزانه حدود ۳۰ فوتی داشتیم و اکنون ۹ فوتی داریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه لازم است ظرفیت تخت ها حفظ شود و مسائل دیگر مربوط به همکاری های بین بخشی و رعایت مردم است، اظهار کرد: مردم عادی انگاری می کنند اما برخی رفتارها و تصمیم گیری ها می تواند به مردم هشدار بدهد و از مسئولان انتظار داریم محدودیت های سختگیرانه تر اعمال شود که در این صورت مردم حواسشان را جمع می کنند.

وی افزود: بنده طی نامه ای درخواست دادم همه مراکز درمانی دولتی و خصوصی کرمان از پذیرش اعمال جراحی غیراورژانسی خودداری کنند تا ظرفیت تخت ها و کارکنان برای بخش کووید۱۹ حفظ شود.

رشیدی نژاد در پایان درباره شایعه ای مبنی بر انتقال ویروس کرونا از طرق میوه های وارداتی گفت: انتقال ویروس ممکن است از سطوح صورت بگیرد اما انتقال از طریق میوه ثابت نشده و در صورتی که میوه های خریداری شده با آب و مایع شسته شود، مسئله ای ندارد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دی ان اس گیمینگ

خرید باتری ماشین کره ای و خارجی

خرید دی ان اس گیمینگ

لیست تجهیزات آتش نشانی

طراحی لوگو حرفه ای

خرید و فروش شرکت پیمانکاری

دیزل ژنراتور

مهاجرت به کانادا

ولت متر عقربه ای

دانلود زيرنويس فارسي سريال

رپورتاژ آگهی یا ریپورتاژ آگهی

خرید حساب پراپ

خرید ممبر واقعی تلگرام

سازمان امور مالیاتی

معرفی برنامه صندوقچه وام خانگی

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح  

سایت محدوده

سایت کليک نيوز

سایت تالک نيوز

سایت پويشگر

سایت تارگت نيوز

سایت نيوز آيس

سایت نمانيان

سایت اسکن خبر

سایت جريان خبر

سایت چشم انداز نيوز

سایت به علاوه نيوز

سایت روشن نيوز

سایت ديناز نيوز

سایت ويک نيوز

سایت دون نيوز

سایت اسکاي وان

سایت استاندارد نيوز