کد خبر : 79533
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۷:۲۹

انجام ۱۴ هزار مورد بازدید از آثار تاریخی و فرهنگی زنجان

انجام ۱۴ هزار مورد بازدید از آثار تاریخی و فرهنگی زنجان

ایسنا/زنجان فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی زنجان گفت: در سه ماهه اول امسال، ۱۴ هزار و ۱۳۵ مورد بازدید و سرکشی از آثار تاریخی و فرهنگی در شهرستان‌ها و واحدهای تابعه انجام شد. به‌ گزارش ایسنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، سرهنگ حسنعلی فضلی افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۵

انجام ۱۴ هزار مورد بازدید از آثار تاریخی و فرهنگی زنجان

ایسنا/زنجان فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی زنجان گفت: در سه ماهه اول امسال، ۱۴ هزار و ۱۳۵ مورد بازدید و سرکشی از آثار تاریخی و فرهنگی در شهرستان‌ها و واحدهای تابعه انجام شد.

به‌ گزارش ایسنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، سرهنگ حسنعلی فضلی افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۵ مورد حفاری، ۷ مورد کشف دستگاه فلزیاب، دستگیری ۲۶ متهم، ۳۷ مورد اسکورت، تشکیل ۱۴ پرونده، ۵۱ مورد تعاملات، ۱۰۸ مورد اخبار دریافتی و نیز تعداد ۱۶۴ قلم شیء تاریخی از حفاران غیرمجاز کشف و ضبط‌شده و مأموران یگان حفاظت این اداره‌کل در سه‌ ماهه اول امسال، ۱۴ هزار و ۱۳۵ مورد بازدید و سرکشی از آثار تاریخی و فرهنگی در شهرستان‌ها و واحدهای تابعه داشته‌اند.

وی تصریح کرد: در استان زنجان ۱۶ اثر تاریخی و فرهنگی پایگاه ثابت دارند که به‌ صورت ۲۴ ساعته حفاظت و نگهبانی شده و روزانه آمار آن به مرکز فرماندهی توسط کارشناسان یگان حفاظت ارسال می‌شود.

این مسئول در خصوص پیگیری‌های یگان حفاظت در راستای هم‌افزایی و تسریع در روند حفاظت و حراست از میراث‌فرهنگی، اظهار کرد: جلساتی با پلیس فتا، روسای کلانتری‌ها، پلیس آگاهی و فعالان اجتماعی داشته‌ و روند برخورد سریع با حفاران و جلوگیری از خرید و فروش اشیای عتیقه را در دستور کار جلسات قرارداده‌ایم که نتایج خوبی داشته است.

فضلی ادامه داد: در بحث آموزش نیروها با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور به‌ صورت غیرحضوری اقداماتی صورت پذیرفته که در آینده با ایجاد زیرساخت لازم این کلاس‌ها با سرعت و دقت بیشتری پیگیری خواهد شد، زیرا معتقدیم عملکرد مناسب هر بخشی از مسیر آموزش صحیح می‌گذرد.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان اضافه کرد: از همه مردم فرهنگ‌دوست درخواست می‌شود در راستای حراست از میراث‌فرهنگی کشور، در صورت مشاهده حفاری غیرمجاز در محوطه‌های تاریخی و فرهنگی، مراتب را به اطلاع نیروهای یگان حفاظت برسانند تا از تخریب و سرقت آثاری که متعلق به همه مردم است، جلوگیری شود.

فضلی یادآور شد: بر اساس ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی، حفاری و کاوش در مکان‌هایی که آثار تاریخی و فرهنگی وجود دارد، ممنوع بوده و خاطیان طبق قانون مجازات خواهند شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: امیدواریم با همراهی مردم، حراست و حفاظت از آثار تاریخی و فرهنگی بهتر و بیشتر شود تا این آثار برای نسل‌های متمادی پابرجا بماند و همه از این آثار بهره‌مند شوند، زیرا تاریخ درس عبرت است و با پندگیری از تاریخ می‌توان در راه اعتلای نام مقدس جمهوری اسلامی ایران بهتر و بیشتر کوشید.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دی ان اس گیمینگ

خرید باتری ماشین کره ای و خارجی

خرید دی ان اس گیمینگ

لیست تجهیزات آتش نشانی

طراحی لوگو حرفه ای

خرید و فروش شرکت پیمانکاری

دیزل ژنراتور

مهاجرت به کانادا

ولت متر عقربه ای

دانلود زيرنويس فارسي سريال

رپورتاژ آگهی یا ریپورتاژ آگهی

خرید حساب پراپ

خرید ممبر واقعی تلگرام

سازمان امور مالیاتی

معرفی برنامه صندوقچه وام خانگی

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح  

سایت محدوده

سایت کليک نيوز

سایت تالک نيوز

سایت پويشگر

سایت تارگت نيوز

سایت نيوز آيس

سایت نمانيان

سایت اسکن خبر

سایت جريان خبر

سایت چشم انداز نيوز

سایت به علاوه نيوز

سایت روشن نيوز

سایت ديناز نيوز

سایت ويک نيوز

سایت دون نيوز

سایت اسکاي وان

سایت استاندارد نيوز