کد خبر : 79953
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۷

کار برای قرآن و عترت دولتی نیست

کار برای قرآن و عترت دولتی نیست

عکس آرشیوی است. ایسنا/فارس نماینده ولی فقیه در استان فارس و تولیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) با اشاره به اهمیت امور مربوط به قرآن و عترت، تاکید کرد که این کار یک امر دولتی نیست بلکه اقداماتی از سر عشق و علاقه است و باید هرچه در توان داریم انجام دهیم. آیت‌الله لطف‌الله دژکام دوشنبه 14

کار برای قرآن و عترت دولتی نیست
عکس آرشیوی است.

ایسنا/فارس نماینده ولی فقیه در استان فارس و تولیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) با اشاره به اهمیت امور مربوط به قرآن و عترت، تاکید کرد که این کار یک امر دولتی نیست بلکه اقداماتی از سر عشق و علاقه است و باید هرچه در توان داریم انجام دهیم.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام دوشنبه 14 تیر در جلسه شورای قرآن و عترت استان فارس، گفت: در رابطه با عترت نخستین قدم محبت اهل بیت(ع) است که باید آن را ترویج داد.

وی با بیان اینکه جمعیت قابل توجهی از مردم استان فارس اهل سنت هستند اما محبت اهل بیت(ع) را واجب می‌دانند، گفت: به طور کلی اگر کسی محبت عترت را واجب نداند، مسلمان نیست و هر فرد مسلمانی باید محب باشد و این نص قرآن کریم است و باید این مسئله را ترویج دهیم.

امام جمعه شیراز با یادآوری اینکه برخی از بزرگان اهل سنت فارس نسبت به ۱۲ امام معصوم مدح دارند، گفت: مرحله دوم در بحث عترت معرفت است تا مقامی که خداوند به آنان اعطا کرده را بشناسیم.

آیت‌الله دژکام مرحله سوم را طاعت دانست و با بیان اینکه در این قسمت لنگ‌هایی پیدا می‌کنیم، گفت: طاعت یعنی اینکه فرمان عترت ببریم و اگر فرمان‌برداری نسبت به مقام ولایت را آموزش ندهیم، زمینه برای ظهور منجی فراهم نخواهد شد زیرا تنها با محبت ظهور محقق نمی‌شود بلکه باید جامعه آماده اطاعت باشد.

وی با بیان اینکه باید در مباحث عترت این گام‌ها را آموزش دهیم، گفت: این کارها دولتی نیست بلکه کاری از سر عشق و علاقه است و هرچه می‌توانیم باید برای آن انجام دهیم.

رئیس شورای قرآن و عترت فارس با تاکید بر لزوم اعلام و ارائه آمارهای دقیق و صحیح در این شورا، خاطرنشان کرد که شورای قرآن و عترت برای جمع آوری و ساماندی آمار و اطلاعات و برنامه‌های مد نظر سازمان‌ها تلاش لازم را انجام می‌دهد.

آیت‌الله دژکام ارائه آمارهای غیرواقعی را منجر به اشتباه در برنامه‌ریزی دانست و تاکید کرد: نمی‌خواهیم برای قرآن و عترت دروغ بگوییم پس باید آنچه که واقعیت است اطلاع‌رسانی شود تا بتوانیم برای قدم بعدی تصمیم‌گیری کنیم و اگر گزارشی غیرواقعی باشد این فریب برنامه‌ریزان کشور امام زمان(عج) است.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) با اشاره به برنامه‌ریزی برای اجرای بیش از۸۰۰ برنامه ویژه ایام دهه و ولایت توسط بنیاد غدیر در استان فارس، گفت: برنامه اطعام ۱۱۰ هزار نفری هم در روز عید غدیر دنبال خواهیم کرد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه باید کمیت و کیفیت کارهای خود را مدنظر قرار دهیم تا بدانیم اکنون در کجای کار قرار داریم، گفت: نباید این ذهنیت ایجاد شود که کار نکرده‌ایم یا اینکه کار زیادی کرده‌ایم بلکه باید بدانیم کار متناسب چیست و همان را انجام دهیم.

وی به مسئله اساسنامه شورای قرآن و عترت استان اشاره کرد و گفت: حتماً طی یک جلسه عمومی دیگر این مطلب را مورد بحث و بررسی قرار خواهیم کرد اما نکته‌ای که باید بدان توجه کنیم این است که تشکیلات لازم است اما کار را منوط به تشکیلات نباید کرد و اصولاً ویژگی کار بسیجی و جهادی این است که هر کاری از دستمان بر می‌آید انجام دهیم گرچه بدون تشکیلات نمی‌توان تا آخر برسیم اما کار را منوط به تشکیلات نکنیم و معطل نمانند و در چند ماهی که به سالروز ولادت امام زمان(عج) مانده است، باید به صورت جهادی کارها را جلو ببریم.

آیت‌الله دژکام همچنین گفت: در هر کدام از دو عرصه هم آموزش قرآن و هم ولایت و عترت باید مراتب مختلفی را هدف‌گذاری کنیم و جلو رویم. در مرحله اول باید به آموزش روخوانی قرآن بپردازیم و باید تلاش کنیم تا تعداد قرآن‌خوان‌ها را افزایش دهیم و در این راستا هم هدفگذاری انجام دهیم و بعد از آن علوم قرآنی در گستره وسیعی قرار دارد که باید در هر کدام از این‌ها هم به اوج برسیم و همه این‌ کارها ارزشمند است و باید برای آن‌ها متولی تعریف کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس به راه‌اندازی انجمن کاتبان وحی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) اشاره و اضافه کرد: این انجمن تبدیل به یکی از ویژگی‌های شیراز شده است و افرادی در آن حضور دارند که واقعاً مایه افتخار این دیار هستند.

وی با تأکید بر پیشینه غنی و قابل افتخار شیراز در زمینه فعالیت‌های قرآنی خصوصا کتابت کلام‌الله، گفت: نیاز است که امروز هم در فضای اجتماعی شهر کارهایی در این راستا انجام شود که در حال پیگیری است اما نباید توان کسی را کم فرض گرفت.

امام جمعه شیراز با اشاره به حضور 2 بانوی حافظ قرآن و استاد علوم قرآنی که کل قرآن را کتابت کرده‌اند در انجمن کاتبان وحی حرم مطهر احمدی و محمدی، خاطرنشان کرد: شیراز در جهاتی قوی‌ترین هستیم به عنوان مثال در این شهر یک کاتب قرآن تاکنون ۲۴ دوره قرآن کریم را کتابت کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با یادآوری اینکه حضرات سیدمیرمحمد(ع) و احمدبن موسی(ع) هم کاتب قرآن بوده‌اند، گفت: این‌ها خیلی مهم است اما قدر نمی‌دانیم. هرچه کاتب قرآن در شیراز کتابت می‌کند زیر سایه سیدمیرمحمد نشسته است زیرا اولین کاتب قرآن در این شهر آن حضرت بوده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه این‌ها ظرفیت‌های شیراز است و نباید سومین حرم اهل بیت(ع) را دست کم گرفت و باید ظرفیت‌های آن را تبلیغ کنیم، گفت: باید به بحث آموزش قرآن و کتابت قرآن در این دیار کمک دهیم.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دی ان اس گیمینگ

خرید باتری ماشین کره ای و خارجی

خرید دی ان اس گیمینگ

لیست تجهیزات آتش نشانی

طراحی لوگو حرفه ای

خرید و فروش شرکت پیمانکاری

دیزل ژنراتور

مهاجرت به کانادا

ولت متر عقربه ای

دانلود زيرنويس فارسي سريال

رپورتاژ آگهی یا ریپورتاژ آگهی

خرید حساب پراپ

خرید ممبر واقعی تلگرام

سازمان امور مالیاتی

معرفی برنامه صندوقچه وام خانگی

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح  

سایت محدوده

سایت کليک نيوز

سایت تالک نيوز

سایت پويشگر

سایت تارگت نيوز

سایت نيوز آيس

سایت نمانيان

سایت اسکن خبر

سایت جريان خبر

سایت چشم انداز نيوز

سایت به علاوه نيوز

سایت روشن نيوز

سایت ديناز نيوز

سایت ويک نيوز

سایت دون نيوز

سایت اسکاي وان

سایت استاندارد نيوز