کد خبر : 82104
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱:۵۷

گزینه وزارت علوم دولت جدید باید تحول گرا باشد

گزینه وزارت علوم دولت جدید باید تحول گرا باشد

ایسنا/کرمان عضو کمیسوین اموزش و تحقیقات مجلس گفت: قوانین استخدام باید به نفع مهارت تغییر کند و مدرک گرا نباشد؛ این باعث می شود روند کشور نیز متفاوت پیش برود و سازنده باشد. دکتر”محمدمهدی زاهدی” امروز ۱۶ تیرماه در بازدید از دانشگاه فنی حرفه ای چمران کرمان در جمع اساتید و کارکنان این دانشگاه با تاکید

گزینه وزارت علوم دولت جدید باید تحول گرا باشد

ایسنا/کرمان عضو کمیسوین اموزش و تحقیقات مجلس گفت: قوانین استخدام باید به نفع مهارت تغییر کند و مدرک گرا نباشد؛ این باعث می شود روند کشور نیز متفاوت پیش برود و سازنده باشد.

دکتر”محمدمهدی زاهدی” امروز ۱۶ تیرماه در بازدید از دانشگاه فنی حرفه ای چمران کرمان در جمع اساتید و کارکنان این دانشگاه با تاکید بر اینکه آموزش عالی کشور ما دچار یک مریضی است که نیاز به جراحی دارد؛ عنوان کرد: حوزه علم و فناوری در گام دوم انقلاب به عنوان پیشران پیشرفت کشور بوده و یکی از مولفه های اساسی برای تمدن اسلامی است.

وی با بیان اینکه باید کارهای اساسی و تحول گرا داشته باشیم؛ گفت: وزارت علوم ما اگر با همین شیوه پیش برود؛ هرگز نمی تواند موفق باشد.

زاهدی تصریح کرد: اشکالات ساختاری، اشکالات جذب منابع انسانی، مسائل حوزه آموزش، پژوهش و فناوری؛ موضوعات مهمی است که باید نسبت به تغییر آن کار کرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به اینکه حرکت در مرزهای دانش یک باور است اما آئین نامه ارتقاء باید یک تجدیدنظر اساسی داشته باشد که البته کافی نیست؛ بیان کرد: مهارت حلقه گمشده دانشگاه است و اساتید هم با آن فاصله زیادی دارند؛ اساتید باید مهارت محور و خلاق باشند.

وی با تاکید براینکه دانشگاه باید با صنعت و شرکت های وابسته به آن ارتباط برقرار کند و متحول شود؛ گفت: آموزش و پژوهش نیز موضوعاتی هستند که باید در این جراحی واقعی دیده شوند.

زاهدی به تشکیل کابینه دولت جدید در ماه های آینده اشاره و تصریح کرد: کسانی باید وارد وزارت علوم شوند که تحول گرا باشند و وضعیت کنونی را هم بدانند و درک کنند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه نظام آموزش ما باید دچار تحول اساسی شده و موضوع مهارت، همراه با آموزش نظری و تئوری جلو برود، گفت: بالاترین نرخ بیکاری برای فارغ التحصیلان دانشگاهی است چراکه مهارت ندارند.

وی اضافه کرد: قوانین استخدام باید به نفع مهارت تغییر کند و مدرک گرا نباشد؛ این باعث می شود روند کشور نیز متفاوت پیش برود و سازنده باشد.

زاهدی با تاکید بر اینکه نظام آموزش عالی باید همزمان با قوانین استخدام تغییر رویه داده و مهارت را سرلوحه کار خود قرار دهد؛ بیان کرد: تحولات حوزه آموزش عالی در دنیا پذیرفته شده و به سمت مهارت رفته؛ ما نیز باید به همین سمت برویم که نجات بخش است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اکنون با انتخاب آیت الله رئیسی فرصتی پیش آمده تا وضعیت را تغییر دهیم؛ دولت ایشان برآمده از آرمان های نظام و انقلاب است که باید همه ما برای پیشرفت آن کمک کنیم.

بنابراین گزارش، زاهدی در این بازدید کلنگ مرکز اقامتی، تحقیقاتی معماری اسلامی ایرانی (ابرخشت) را نیز به زمین زد و از بخش های مختلف دانشگاه بازدید کرد.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دی ان اس گیمینگ

خرید باتری ماشین کره ای و خارجی

خرید دی ان اس گیمینگ

لیست تجهیزات آتش نشانی

طراحی لوگو حرفه ای

خرید و فروش شرکت پیمانکاری

دیزل ژنراتور

مهاجرت به کانادا

ولت متر عقربه ای

دانلود زيرنويس فارسي سريال

رپورتاژ آگهی یا ریپورتاژ آگهی

خرید حساب پراپ

خرید ممبر واقعی تلگرام

سازمان امور مالیاتی

معرفی برنامه صندوقچه وام خانگی

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح  

سایت محدوده

سایت کليک نيوز

سایت تالک نيوز

سایت پويشگر

سایت تارگت نيوز

سایت نيوز آيس

سایت نمانيان

سایت اسکن خبر

سایت جريان خبر

سایت چشم انداز نيوز

سایت به علاوه نيوز

سایت روشن نيوز

سایت ديناز نيوز

سایت ويک نيوز

سایت دون نيوز

سایت اسکاي وان

سایت استاندارد نيوز