کد خبر : 82831
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۷:۱۲

بازدید ستاد نماز جمعه و حوزه الزهراء دهدشت از بناهای تاریخی بلادشاپور

بازدید ستاد نماز جمعه و حوزه الزهراء دهدشت از بناهای تاریخی بلادشاپور

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت هفته عفاف و حجاب با همکاری حوزه الزهراء و ستاد نماز جمعه دهدشت از بناهای تاریخی بلادشاپور بازدید به عمل آمد. معصومه شرعی زاده در این بازدید از بافت تاریخی بلادشاپور به عنوان شهر تاریخی در دل شهر دهدشت نام برد و اظهار کرد: بلادشاپور از بزرگترین آثار دوره صفوی به

بازدید ستاد نماز جمعه و حوزه الزهراء دهدشت از بناهای تاریخی بلادشاپور

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت هفته عفاف و حجاب با همکاری حوزه الزهراء و ستاد نماز جمعه دهدشت از بناهای تاریخی بلادشاپور بازدید به عمل آمد.

معصومه شرعی زاده در این بازدید از بافت تاریخی بلادشاپور به عنوان شهر تاریخی در دل شهر دهدشت نام برد و اظهار کرد: بلادشاپور از بزرگترین آثار دوره صفوی به لحاظ اهمیت بافت تاریخی و وجود بناهای ارزشمند قدمت دیرینه‌ای دارد.

مسئول ستاد خواهران نماز جمعه دهدشت هدف از این بازدید را شناسایی و معرفی بناهای تاریخی از جمله (کاروانسرا- بقعه‌های متبرکه- حمام تاریخی- آب انبار- مسجد- آسباب و گورستان) عنوان و تصریح کرد: این بافت با توجه به قدمت بالای آن نقش بسیار مهمی در اقتصاد و تجارت زمان خود داشته است.

وی در ادامه صحبت‌های خود از برگزاری کارگاه آموزشی، تجلیل از بانوان اسوه حجاب، همایش پیاده روی، برگزاری حدیث کساء و ایستگاه صلواتی به عنوان بخشی از برنامه‌های هفته عفاف و حجاب در دهدشت نام برد.

به گزارش ایسنا؛ بلادشاپور نام بافت قدیمی شهر دهدشت در جنوب غربی ایران در دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه و در استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است؛ در سندی که از عصر شاه‌عباس صفوی در سال ۱۰۸۶ هجری قمری به جا مانده نام این شهر قریه الدشت بوده که در زمان حکومت سلجوقیان به اوج رونق خود رسیده است.

با توجه به موقعیت جغرافیایی و استراتژیکی این شهر و اینکه کوتاه‌ترین راه میان بنادر جنوبی و اصفهان مرکز حکومت صفویان بود از اهمیت خاصی برخوردار بوده است.

وجود راههای سنگفرش شده و پل‌های متعدد و مرکزی تجاری آن حکایت از این دارد که شاخه های فرعی جاده ابریشم از این شهر عبور می کرد.

وجود ارگ قدیمی، دو هزار خانه، مسجدها، گرمابه‌ها، کاروانسرا، زیارتگاه‌ها و برج و باروی گرداگرد شهر مجموعه بناهای باقی مانده از این بافت تاریخی است که بخشی از آن بازسازی شده‌است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دی ان اس گیمینگ

خرید باتری ماشین کره ای و خارجی

خرید دی ان اس گیمینگ

لیست تجهیزات آتش نشانی

طراحی لوگو حرفه ای

خرید و فروش شرکت پیمانکاری

دیزل ژنراتور

مهاجرت به کانادا

ولت متر عقربه ای

دانلود زيرنويس فارسي سريال

رپورتاژ آگهی یا ریپورتاژ آگهی

خرید حساب پراپ

خرید ممبر واقعی تلگرام

سازمان امور مالیاتی

معرفی برنامه صندوقچه وام خانگی

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح  

سایت محدوده

سایت کليک نيوز

سایت تالک نيوز

سایت پويشگر

سایت تارگت نيوز

سایت نيوز آيس

سایت نمانيان

سایت اسکن خبر

سایت جريان خبر

سایت چشم انداز نيوز

سایت به علاوه نيوز

سایت روشن نيوز

سایت ديناز نيوز

سایت ويک نيوز

سایت دون نيوز

سایت اسکاي وان

سایت استاندارد نيوز