کد خبر : 85345
تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲:۰۸

طرحی برای ناصر تقوایی

طرحی برای ناصر تقوایی

بهزاد خورشیدی، هنرمند گرافیست به مناسبت زادروز ناصر تقوایی با انتشار طرحی از چهره او، به ویژگی های این فیلمساز موج نوی سینمای ایران پرداخته است. خورشیدی که این طرح خود را به صورت اختصاصی در اختیار ایسنا قرار داده، درباره تصویرسازی اش از شخصیت های فرهنگی و هنری توضیح داده است: رویکرد چند سال اخیر من

طرحی برای ناصر تقوایی

بهزاد خورشیدی، هنرمند گرافیست به مناسبت زادروز ناصر تقوایی با انتشار طرحی از چهره او، به ویژگی های این فیلمساز موج نوی سینمای ایران پرداخته است.

خورشیدی که این طرح خود را به صورت اختصاصی در اختیار ایسنا قرار داده، درباره تصویرسازی اش از شخصیت های فرهنگی و هنری توضیح داده است: رویکرد چند سال اخیر من به طراحی گرافیک به خصوص تصویرسازی پرتره شخصیت ها و چهرهای فرهنگی، ضمن ارج نهادن به این بزرگان از سوی دیگر آزمودن شیوه های تازه بصری گرافیکی با مخاطب امروزی است. هنر گرافیک که در واقع از زیرشاخه های هنر نقاشی و نگارگری است، پویایی خود را از به روز شدن و به اصطلاح آبدیت باز می گیرد. هنرآرت دیجیتال هم از گونه های کاملا مدرن دوران معاصر جهانی است.

او در ادامه درباره ناصر تقوایی ـ فیلمساز ایرانی ـ بیان کرد: ناصر تقوایی (زادهٔ ٢١ تیر ۱۳۲۰ در آبادان) فیلمساز مطرح موج نوی سینمای ایران،  قصه نویس بود و مانند همه جنوبی های ایران، دغدغه های موقعیت اقلیمی و فرهنگ خوزستان در روایتشان موج می زند و اوج داستان نویسی مدرن ایرانی از دهه بیست و سی آغاز می شود به تبع آن حساسیت های سیاسی جغرافیایی هم مثل ماجرای ملی شدن صنعت نفت که در رمان همسایه های احمدمحمود هم تاثیرگذار است. تقوایی هم از این دایره مستثنی نبود. ولی نکته مهم در این است که تقوایی دوربین سینما را برای بیان گفته هایش برمی گزیند. فیلمسازی که کارش را با ساخت مستندهایی در دهه ۴۰ شمسی آغاز کرد.

خورشیدی با اشاره به ساخته های تقوایی یادآور شده است: «باد جن»، شناخته‌شده‌ترین مستند کارنامه ناصر تقوایی است؛ فیلمی که به مراسم اهل هوا در جنوب ایران می‌پردازد. البته این فیلمساز، در میان ساخت مستندهایش دو فیلم کوتاه هم ساخته است: «تلفن» و «رهایی» محصول سال ۱۳۵۰. «رهایی» در آن سال‌ها با اقبال از سوی جشنواره‌ها روبه‌رو شد و نام تقوایی را به‌عنوان فیلمسازی مستعد به جامعه سینمایی شناساند. «آرامش در حضور دیگران» محصول سال ۱۳۴۹، اولین و بهترین فیلم بلند کارنامه ناصر تقوایی است؛ در واقع نخستین فیلم تقوایی، بسیار مدرن‌تر از آثار دیگر اوست. به بیان دیگر اتمسفر و فضای این فیلم کاملا از ساختارهای سینمای مدرن سینمای مدرن اروپایی آن دوران پیروی می کرد تا سینمای قصه گوی رئالیستی!»

در ادامه طرح این گرافیست از ناصر تقوایی را مشاهده می کند:

بهزاد خورشیدی پیشتر به مناسبت زادروز زنده‌یاد عباس کیارستمی، طرحی از چهره این هنرمند را به تصویر درآورده بود.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ولت متر عقربه ای

دانلود زيرنويس فارسي سريال

رپورتاژ آگهی یا ریپورتاژ آگهی

سایت فروش لوازم بنز

خرید حساب پراپ

دوره فتوشاپ در تبریز

خرید ممبر واقعی تلگرام

سازمان امور مالیاتی

معرفی برنامه صندوقچه وام خانگی

تولید فیلم استرچ

دستگاه تولید سبد میوه

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح  

سایت محدوده

سایت کليک نيوز

سایت تالک نيوز

سایت پويشگر

سایت تارگت نيوز

سایت نيوز آيس

سایت نمانيان

سایت اسکن خبر

سایت جريان خبر

سایت چشم انداز نيوز

سایت به علاوه نيوز

سایت روشن نيوز

سایت ديناز نيوز

سایت ويک نيوز

سایت دون نيوز

سایت اسکاي وان

سایت استاندارد نيوز