کد خبر : 86808
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱:۵۱

بهره‌برداری از 101 واحد مسکن مددجویان بهزیستی در هفته جاری

بهره‌برداری از 101 واحد مسکن مددجویان بهزیستی در هفته جاری

ایسنا/کردستان مدیر کل بهزیستی استان کردستان از بهره‌برداری 101 واحد مسکن مددجویان بهزیستی در هفته جاری در استان کردستان خبر داد. سید صباح قریشی امروز (۲۲تیر) در نشست خبری با اصحاب رسانە در  چهل و یکمین سالگرد تاسیس سازمان بهزیستی اظهار کرد: ۱۴۱هزار نفر از اقشار مختلف جامعە کە بخشی از آن‌ها معلولین هستند از ما خدمت

بهره‌برداری از 101 واحد مسکن مددجویان بهزیستی در هفته جاری

ایسنا/کردستان مدیر کل بهزیستی استان کردستان از بهره‌برداری 101 واحد مسکن مددجویان بهزیستی در هفته جاری در استان کردستان خبر داد.

سید صباح قریشی امروز (۲۲تیر) در نشست خبری با اصحاب رسانە در  چهل و یکمین سالگرد تاسیس سازمان بهزیستی اظهار کرد: ۱۴۱هزار نفر از اقشار مختلف جامعە کە بخشی از آن‌ها معلولین هستند از ما خدمت دریافت می‌کنند.

قریشی اعلام کرد: امسال هفتە بهزیستی با عنوان “بهزیستی در گام دوم هوشمند سازی محلە محوری و سلامت اجتماعی در خانوادە” نام‌گذاری شدە است.

وی در خصوص بخش هوشمندسازی عنوان کرد: پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی بە صورت سامانەای سبب شفافیت کار این سازمان شدە و استان کردستان جزو سیزدهمین استان در کشور در زمینە جذب اعتبارات است.

قریشی در خصوص طرح محلە‌محوری افزود: در راستای طرح محلە‌ محوری ۵۳ مرکز مثبت زندگی یا خدمات بهزیستی را در ۵۳ محلە سطح استان کردستان راە‌اندازی کرد کە استان کردستان از این لحاظ جزو اولین استان‌ها در این زمینە بود.

وی ادامە داد: با راە‌اندازی این مراکز همە پروندەهای افراد مستمری بگیر کە ۳۰ هزار خانوار تحت پوشش هستند بە این مراکز تحویل دادە شد کە بە هر مرکز براساس اولویت ۴۵۰ پروندە واگذار شدە است کە دیگر نیازی بە مراجعە حضوری این افراد بە ادارە کل بهزیستی نباشد.

قریشی از دیگر اقدامات مهم بهزیستی را در حوزە پیشگیری برشمرد و گفت: راە‌اندازی اورژانس اجتماعی یکی از اقدامات مهم این سازمان است کە بیشتر حوزەها را در برمی‌گیرد و طی سال گذشتە بە ٨ هزار تماس تلفنی در حوزە خشونت‌های خانگی، کودک‌آزاری و … پاسخ دادە و مداخلات لازم صورت گرفتە است.

وی از راە‌اندازی مرکز جامع مقابلە با اعتیاد در استان خبر داد و افزود: جدا از اقامت ۴ ماهە افراد در این مراکز علاوە بر دریافت خدمات در حوزە پیشگیری، اقدامات مشاورەای و خدمات و آموزش‌های فنی‌حرفەای دریافت می‌کنند.

قریشی در راستای طرح پیشگیری خاطرنشان کرد: انجام غربالگری در حوزه پیشگیری سبب کاهش تعداد معلولین در استان شدە است.

وی ادامە داد: بیش از ۹٨ درصد از نوزادان در بحث شنوایی تحت پوشش قرار گرفتە و در بحث غربالگری بینایی نیز حدود ۷۰ درصد از کودکان ۳ تا ۶ سالە مورد غربالگری بینایی قرار گرفتەاند کە تاثیر بە سزایی در کاهش معلولیت‌ها دارد.

قریشی اظهار کرد: در سال گذشتە ۱۱۱ کودک کار، شناسایی و تحت پوشش و بە یکی از مراکز موجود در استان ارجاع و مورد حمایت قرار گرفتند.

وی از افتتاح ۱۰۱ واحد مسکونی مددجویی در هفتە جاری در استان کردستان خبر داد و  گفت: ۶۵۹ واحد مسکونی مددجویی در دست احداث است و پیش‌بینی ما بر این است کە تا پایان سال جاری ۲۲۳ واحد آن احداث و بە بهرەبرداری برسد.

قریشی اظهار کرد: خوشبختانە آمار فوتی سالمندان در مراکز نگهداری از سالمندان از آغاز شیوع کرونا نسبت بە سال‌های گذشتە کاهش پیدا کردە است.

وی از واکسینە شدن ٨۴۲ نفر از سالمندان و معلولین تحت پوشش بهزیستی خبر داد و گفت: ۵۷ نفر نیز بە دلیل داشتن بیماری‌های خاص از دریافت واکسن منع شدند.

قریشی در پایان سخنان خود از افزایش ٨ تا ۱۱ درصدی مستمری مددجویان تحت پوشش بهزیستی در سال جاری خبر داد.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دی ان اس گیمینگ

خرید باتری ماشین کره ای و خارجی

خرید دی ان اس گیمینگ

لیست تجهیزات آتش نشانی

طراحی لوگو حرفه ای

خرید و فروش شرکت پیمانکاری

دیزل ژنراتور

مهاجرت به کانادا

ولت متر عقربه ای

دانلود زيرنويس فارسي سريال

رپورتاژ آگهی یا ریپورتاژ آگهی

خرید حساب پراپ

خرید ممبر واقعی تلگرام

سازمان امور مالیاتی

معرفی برنامه صندوقچه وام خانگی

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح  

سایت محدوده

سایت کليک نيوز

سایت تالک نيوز

سایت پويشگر

سایت تارگت نيوز

سایت نيوز آيس

سایت نمانيان

سایت اسکن خبر

سایت جريان خبر

سایت چشم انداز نيوز

سایت به علاوه نيوز

سایت روشن نيوز

سایت ديناز نيوز

سایت ويک نيوز

سایت دون نيوز

سایت اسکاي وان

سایت استاندارد نيوز