کد خبر : 91194
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲:۲۹

الجزایر از مراکش توضیح خواست

الجزایر از مراکش توضیح خواست

بعد از درخواست سفیر مراکش در سازمان ملل برای حمایت از استقلال منطقه قبایل الجزایر، وزارت خارجه الجزایر این مسئله را یک انحراف خطرناک دانست و از رباط توضیح خواست. به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه القدس العربی، وزارت خارجه الجزایر در بیانیه‌ای اعلام کرد: هیئت دیپلماتیک مراکش در نیویورک سند رسمی را در

الجزایر از مراکش توضیح خواست

بعد از درخواست سفیر مراکش در سازمان ملل برای حمایت از استقلال منطقه قبایل الجزایر، وزارت خارجه الجزایر این مسئله را یک انحراف خطرناک دانست و از رباط توضیح خواست.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه القدس العربی، وزارت خارجه الجزایر در بیانیه‌ای اعلام کرد: هیئت دیپلماتیک مراکش در نیویورک سند رسمی را در میان کشورهای عضو جنبش عدم تعهد توزیع کرد که در آن حمله خصمانه‌ای را علیه الجزایر با حمایت صریح از حق تعیین سرنوشت مردم منطقه قبایل که به گفته وی در معرض “طولانی‌ترین اشغال خارجی” قرار گرفته‌اند، به راه انداخت.

این وزارتخانه افزود: چنین ادعای دوگانه‌ای اذعان به گناه درباره حمایت مراکش از یک گروه تروریستی معروف است. همانطور که از گروه‌های تروریستی که طی جنگ داخلی الجزایر در ریختن خون مردم نقش داشتند حمایت کرد.

در این بیانیه آمده است:. این اظهارات با اصول و توافق نامه‌ها درباره روابط الجزایر و مراکش و قوانین بین المللی مغایرت دارد. ما این انحراف خطرناک را محکوم می‌کنیم. در سایه این وضعیت الجزایر حق دارد خواهان توضیح موضع رسمی و نهایی مراکش درباره این حادثه خطرناک شود.

بعد از انتقادات رمطان لعمامره، وزیر خارجه الجزایر در نشست کشورهای جنبش عدم تعهد از مراکش به دلیل نزاع صحرای غربی، سفیر مراکش خواهان حمایت از تعیین سرنوشت منطقه قبایل الجزایر شده بود که به گفته وی تحت استعمار الجزایر است. وی از اظهارات لعمامره درباره دفاع از تعیین سرنوشت ساکنان صحرای غربی انتقاد کرده و گفته بود: مردم قبایل که از طولانی‌ترین اشغال بیگانه رنج می‌برند بیش از هر مردم دیگری حق تعیین سرنوشتشان را دارند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دی ان اس گیمینگ

خرید باتری ماشین کره ای و خارجی

خرید دی ان اس گیمینگ

لیست تجهیزات آتش نشانی

طراحی لوگو حرفه ای

خرید و فروش شرکت پیمانکاری

دیزل ژنراتور

مهاجرت به کانادا

ولت متر عقربه ای

دانلود زيرنويس فارسي سريال

رپورتاژ آگهی یا ریپورتاژ آگهی

خرید حساب پراپ

خرید ممبر واقعی تلگرام

سازمان امور مالیاتی

معرفی برنامه صندوقچه وام خانگی

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح  

سایت محدوده

سایت کليک نيوز

سایت تالک نيوز

سایت پويشگر

سایت تارگت نيوز

سایت نيوز آيس

سایت نمانيان

سایت اسکن خبر

سایت جريان خبر

سایت چشم انداز نيوز

سایت به علاوه نيوز

سایت روشن نيوز

سایت ديناز نيوز

سایت ويک نيوز

سایت دون نيوز

سایت اسکاي وان

سایت استاندارد نيوز