کد خبر : 92762
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۶

مالی: ساخت پایگاه نظامی روسی در دستور کار نیست/ کمک بخواهیم، می‌گوییم!

مالی: ساخت پایگاه نظامی روسی در دستور کار نیست/ کمک بخواهیم، می‌گوییم!

وزیر امور خارجه کشور مالی گفت، ساخت یک پایگاه نظامی روسیه در مالی، در دستور کار نیست و این کشور قصد دارد امنتیتش را به وسیله نیروهای خودش تضمین کند. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، عبدالله دیوب، وزیر امور خارجه “مالی” با اشاره به ایده ساخت یک پایگاه نظامی روسی در این

مالی: ساخت پایگاه نظامی روسی در دستور کار نیست/ کمک بخواهیم، می‌گوییم!

وزیر امور خارجه کشور مالی گفت، ساخت یک پایگاه نظامی روسیه در مالی، در دستور کار نیست و این کشور قصد دارد امنتیتش را به وسیله نیروهای خودش تضمین کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، عبدالله دیوب، وزیر امور خارجه “مالی” با اشاره به ایده ساخت یک پایگاه نظامی روسی در این کشور، گفت: این موضوع در دستور کار مالی نیست. وظیفه اولیه مقامات مالی این است که مطمئن شوند مالی می‌تواند امنیت خود را تامین کند، از مردم و دارایی‌هایش و تمامیت ارزی‌اش محافظت کند و پاسدار اتحاد و حق حاکمیت خود باشد… این وظیفه نیروهای امنیتی و دفاعی مالی است، آن‌ها باید توانایی برآورده کردن این انتظارات را داشته باشند.

وزیر خارجه مالی افزود که شرکای این کشور می‌توانند آن را از آموزش و حمایت‌های فنی بهره‌مند کنند، اما این کشور می‌خواهد خود تضمین کننده امنیتش باشد.

او گفت: از برخی نقطه نظرها، ما به کمک خارجی نیاز داشتیم و درخواست کمک کردیم و ابایی نداریم؛ اما موضوع ساخت یک پایگاه نظامی روسی، در دستور کار مالی نیست.

وزیر خارجه مالی روز چهارشنبه، در سفری سه روزه، به مسکو رفت. تبادل نظر عمیق درباره مسائل جهانی و منطقه‌ای، با تاکید بر مبارزه با تروریسم در آفریقا، در دستور کار این سفر بود.

دیوب در روز پنجشنبه در کنفرانسی خبری در کنار سرگئی لاوروف، همتای روسی خود، گفت مالی از روسیه انتظار دارد که همچنان به تامین تسلیحاتی این کشور آفریقایی درگیر تروریسم، ادامه دهد.

لاوروف در روز جمعه گفت که اتهامات مبنی بر اینکه روسیه مزدورانی را به مالی فرستاده، بی اساس است و کمک‌های روسیه به مالی، فقط از نوع فنی-نظامی است.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دی ان اس گیمینگ

خرید باتری ماشین کره ای و خارجی

خرید دی ان اس گیمینگ

لیست تجهیزات آتش نشانی

طراحی لوگو حرفه ای

خرید و فروش شرکت پیمانکاری

دیزل ژنراتور

مهاجرت به کانادا

ولت متر عقربه ای

دانلود زيرنويس فارسي سريال

رپورتاژ آگهی یا ریپورتاژ آگهی

خرید حساب پراپ

خرید ممبر واقعی تلگرام

سازمان امور مالیاتی

معرفی برنامه صندوقچه وام خانگی

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح  

سایت محدوده

سایت کليک نيوز

سایت تالک نيوز

سایت پويشگر

سایت تارگت نيوز

سایت نيوز آيس

سایت نمانيان

سایت اسکن خبر

سایت جريان خبر

سایت چشم انداز نيوز

سایت به علاوه نيوز

سایت روشن نيوز

سایت ديناز نيوز

سایت ويک نيوز

سایت دون نيوز

سایت اسکاي وان

سایت استاندارد نيوز