کد خبر : 92186
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰

پیچک صحرایی؛ مُسکن درد مفاصل و روماتیسم

پیچک صحرایی؛ مُسکن درد مفاصل و روماتیسم

ایسنا/خراسان جنوبی مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: گیاه پیچک صحرایی داروی مفیدی برای تسکین درد مفاصل، نقرس و روماتیسم است. حسین راغ آرا گفت: پیچک صحرایی گیاهی علفی و چندساله از خانواده پیچک (Convolvulaceae) است که بومی اروپا و آسیاست. به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اینکه این گیاه به

پیچک صحرایی؛ مُسکن درد مفاصل و روماتیسم

ایسنا/خراسان جنوبی مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: گیاه پیچک صحرایی داروی مفیدی برای تسکین درد مفاصل، نقرس و روماتیسم است.

حسین راغ آرا گفت: پیچک صحرایی گیاهی علفی و چندساله از خانواده پیچک (Convolvulaceae) است که بومی اروپا و آسیاست.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اینکه این گیاه به دلیل داشتن خواص درمانی از دهه ۱۷۳۰ مورد استفاده قرار می‌گرفته است، گفت: پیچک صحرایی حالت بالارونده یا خزنده دارد که ارتفاع آن می‌تواند به ۲ متر هم برسد. برگ‌های آن متناوب بوده و آرایش مارپیچی دارند. گل‌های آن شیپوری و به رنگ سفید یا صورتی کمرنگ دیده می‌شوند و دارای پنج  نوار شعاعی صورتی هستند که از رنگ گلبرگ‌ها کمی تیره‌تر است.

مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی اظهار کرد: میوه پیچک کپسولی به رنگ قهوه‌ای روشن است و هر میوه دارای ۲ بذر است که می‌تواند چندین سال در خاک قوه نامیه خود را حفظ کند. در اغلب باغات و مزارع سطح استان خراسان جنوبی مشاهده می‌شود .

راغ آرا گفت: پیچک صحرایی دارای طبیعتی گرم و خشک است، برخی مطالعات نشان می‌دهد که این گیاه می‌تواند به‌عنوان عاملی مؤثر و بدون خطر در شیمی‌درمانی مورد استفاده قرار گیرد، اندام‌های هوایی پیچک صحرایی ملین، ضد اسپاسم، مؤثر در درمان زخم و ضد هموروئید، دارای خواص آنتی‌اکسیدانی، ضد عنصر کوروم و ضد تومور هستند.

وی با اشاره به اینکه این گیاه محرک سیستم ایمنی بدن است، ادامه داد: از دم‌کرده گل‌های آن برای درمان تب و زخم استفاده می‌کنند، دم‌نوش خنک به دست آمده از برگ‌های آن علاوه بر ملین بودن، برای شستن محل نیش عنکبوت استفاده می‌شود.

مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه تمامی قسمت‌های گیاه حاوی آلکالوئیدهای تروپان است که اثری مشابه آتروپین دارد، بیان کرد: در ریشه این گیاه نوعی ماده رزینی وجود دارد که باعث می‌شود از ریشه این گیاه به‌عنوان مسهل استفاده شود، این گیاه داروی مفیدی برای تسکین درد مفاصل، نقرس و روماتیسم است.

راغ آرا ادامه داد: استفاده از غلظت‌های بالای ترکیبات به دست آمده از این گیاه سبب بروز علائم مسمومیت ازجمله نکروز کبدی و ورم معده و ایجاد زخم در موش شده است.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دی ان اس گیمینگ

خرید باتری ماشین کره ای و خارجی

خرید دی ان اس گیمینگ

لیست تجهیزات آتش نشانی

طراحی لوگو حرفه ای

خرید و فروش شرکت پیمانکاری

دیزل ژنراتور

مهاجرت به کانادا

ولت متر عقربه ای

دانلود زيرنويس فارسي سريال

رپورتاژ آگهی یا ریپورتاژ آگهی

خرید حساب پراپ

خرید ممبر واقعی تلگرام

سازمان امور مالیاتی

معرفی برنامه صندوقچه وام خانگی

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح  

سایت محدوده

سایت کليک نيوز

سایت تالک نيوز

سایت پويشگر

سایت تارگت نيوز

سایت نيوز آيس

سایت نمانيان

سایت اسکن خبر

سایت جريان خبر

سایت چشم انداز نيوز

سایت به علاوه نيوز

سایت روشن نيوز

سایت ديناز نيوز

سایت ويک نيوز

سایت دون نيوز

سایت اسکاي وان

سایت استاندارد نيوز