کد خبر : 116146
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰

واکسیناسیون مادران باردار قم رضایت بخش نیست

واکسیناسیون مادران باردار قم رضایت بخش نیست

ایسنا/قم مدیرگروه سلامت خانواده و جمعیت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان این‌که آمار واکسیناسیون مادران باردار در این استان رضایت‌بخش نیست، گفت: در قم تاکنون ۶ هزار و ۷۰۰ دُز واکسن به مادران باردار و تازه زایمان کرده تزریق شده‌است. معصومه فرشید مقدم با بیان این‌که شیوع بیماری کرونا در مادران باردار و

واکسیناسیون مادران باردار قم رضایت بخش نیست

ایسنا/قم مدیرگروه سلامت خانواده و جمعیت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان این‌که آمار واکسیناسیون مادران باردار در این استان رضایت‌بخش نیست، گفت: در قم تاکنون ۶ هزار و ۷۰۰ دُز واکسن به مادران باردار و تازه زایمان کرده تزریق شده‌است.

معصومه فرشید مقدم با بیان این‌که شیوع بیماری کرونا در مادران باردار و تازه زایمان کرده مانند بقیه افراد است، افزود: مادران باردار باید این موضوع را بدانند که در صورت ابتلا امکان بستری شدن و نیاز به خدمات ویژه در این جامعه هدف افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: در بررسی به‌عمل‌آمده از پرونده مادران باردار مبتلا به کرونا در آبان ماه مشخص شد ۸۸ درصد مادران بیمار سابقه هیچ‌گونه واکسیناسیون علیه کرونا نداشتند، ۱۰ درصد فقط یک دُز واکسن دریافت نموده‌اند و تنها ۲ درصد ۲ نوبت واکسن را آن هم ۶ ماه قبل از بارداری دریافت کرده‌اند.

وی با تاکید بر این‌که اهمیت سلامت مادران باردار و کاهش شاخص‌های مرگ‌ومیر در این گروه هدف در بحران کووید ١٩ از اهمیت بسزایی برخوردار است، تصریح کرد: اقدامات پیشگیرانه از جمله واکسیناسیون علیه کرونا در مادران باید با تاکید بیشتر پیگیری شود که این امر نقش مهمی در حفظ سلامت مادر و جنین دارد.

فرشیدمقدم به مادران باردار توصیه کرد: تمام مادران بالای ۱۸ سال که ۱۲ هفته از زمان بارداری آنان می‌گذرد، در اولین فرصت با مراجعه به یکی از مراکز خدمات جامع سلامت محل سکونت خود واکسن کرونا را تزریق نمایند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دی ان اس گیمینگ

خرید باتری ماشین کره ای و خارجی

خرید دی ان اس گیمینگ

لیست تجهیزات آتش نشانی

طراحی لوگو حرفه ای

خرید و فروش شرکت پیمانکاری

دیزل ژنراتور

مهاجرت به کانادا

ولت متر عقربه ای

دانلود زيرنويس فارسي سريال

رپورتاژ آگهی یا ریپورتاژ آگهی

خرید حساب پراپ

خرید ممبر واقعی تلگرام

سازمان امور مالیاتی

معرفی برنامه صندوقچه وام خانگی

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح  

سایت محدوده

سایت کليک نيوز

سایت تالک نيوز

سایت پويشگر

سایت تارگت نيوز

سایت نيوز آيس

سایت نمانيان

سایت اسکن خبر

سایت جريان خبر

سایت چشم انداز نيوز

سایت به علاوه نيوز

سایت روشن نيوز

سایت ديناز نيوز

سایت ويک نيوز

سایت دون نيوز

سایت اسکاي وان

سایت استاندارد نيوز