کد خبر : 133028
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۴:۱۷

انجمن های علمی در چرخه تولید و انتشار علم نقش مهمی دارند

انجمن های علمی در چرخه تولید و انتشار علم نقش مهمی دارند

دبیر انجمن علمی دانشجویی مهندسی صنایع دانشگاه تهران معتقد است: فعالیت انجمن های علمی در دانشگاه ها می تواند در چرخه تولید و انتشار علم بسیار مفید و موثر باشه زیراکه عمده مخاطبان انجمن ها، دانشجویان هستند. علی ورشابی در گفت‌وگو با باشگاه دانشجویان ایسنا گفت: انجمن های علمی معمولا متشکل هستند از دانشجویان فعال

انجمن های علمی در چرخه تولید و انتشار علم نقش مهمی دارند

دبیر انجمن علمی دانشجویی مهندسی صنایع دانشگاه تهران معتقد است: فعالیت انجمن های علمی در دانشگاه ها می تواند در چرخه تولید و انتشار علم بسیار مفید و موثر باشه زیراکه عمده مخاطبان انجمن ها، دانشجویان هستند.

علی ورشابی در گفت‌وگو با باشگاه دانشجویان ایسنا گفت: انجمن های علمی معمولا متشکل هستند از دانشجویان فعال و پویای هر رشته که علاقه به کارهای تیمی و گروهی دارند اما متاسفانه مشاهده می شود در دانشگاه ها برای فعالیت های انجمن‌های علمی، بودجه ای در نظر گرفته نشده و انجمن های علمی مجبور هستند که فعالیت های خود را با کسب هزینه از دانشجویان متقاضی انجام دهند که متاسفانه دانشگاه ها از همین هزینه ها نیز مالیات سنگینی دریافت می کنند و این موضوع باعث می شود که فشار زیادی به انجمن ها وارد شود.

وی در ادامه افزود: علاوه بر موارد ذکر شده، یک مشکل عمده که انجمن های علمی با آن دست به گریبان هستند مراحل طولانی دریافت مجوز برای فعالیت هایشان است که اگر تمامی موارد مذکور را به مشکلاتی که اپیدمی کرونا برای ادامه فعالیت های انجمن های علمی ایجاد کرده، اضافه کنیم می توانیم به عمق فاجعه پی ببریم چراکه شیوع کرونا موجب شده دوره ها به صورت مجازی برگزار شود و همین امر موجب بروز مسائلی از قبیل مشکلات درگاه های پرداخت و هماهنگی سخت با متقاضیان شرکت در دوره های مجازی و … شده است.

دبیر انجمن علمی دانشجویی مهندسی صنایع دانشگاه تهران، برگزاری همایش ها و وبینارهای رایگان، برگزاری دوره‌های متعدد با نرخ دانشجویی و برگزاری تورهای مجازی ارتباط با صنعت را از نقاط قوت فعالیت انجمن های علمی دانشجویی در دوران کرونا برشمرد و در مورد نقاط ضعف آن ها با اشاره به تک بعدی شدن انجمن ها و عدم رسیدگی به سایر نیاز های فرهنگی و اجتماعی دانشجویان تاکید کرد که ناشناخته بودن انجمن های علمی و فعالیت هایشان در سطح کشور چنان که بسیاری از دانشجویان از ترم ۳ یا خیلی خوشبینانه تر از ترم یکم و با دانشجو شدنشان با انجمن‌های علمی آشنا می شوند.

 

 

وی درباره نقش انجمن‌های علمی دانشجویی در ایجاد تحرک و تفکر میان دانشجویان عنوان کرد: انجمن علمی همواره مکانی برای رشد و نمو استعدادهای دانشجویان با هر نوع عقیده و مذهبی و به دور مواضع سیاسی بوده اما متاسفانه با شروع شیوع ویروس کرونا در کشور انجمن های علمی نیز مانند اکثر اصناف دچار رکود در برخی زمینه ها شده اند که حل این مشکل نیازمند آن است تمامی دانشجویان همت کنند و دنبال راه حل های مجازی برای افزایش پویایی و تحرک در بین دانشجویان باشند. برای مثال در انجمن علمی دانشجویی مهندسی صنایع دانشگاه تهران توانستیم با ایجاد پویش هایی نظیر پویش کتابخوانی علاوه بر افزایش علمی و آگاهی دانشجویان همبستگی بین آنان را نیز بهبود بخشیم.

ورشابی با اشاره به تأثیر فعالیت انجمن‌های علمی دانشجویی در کمک به چرخه تولید علم در کشور گفت: به نظر بنده فعالیت انجمن های علمی در دانشگاه ها می تواند در چرخه تولید و انتشار علم بسیار مفید و موثر باشد زیراکه انجمن های علمی نهادهایی هستند که عمده مخاطبان آنها را دانشجویان تشکیل می دهند و باتوجه به این نکته مهم، انجمن ها باید بکوشند در قیمت گذاری دوره هایشان خصوصا در این شرایط اقتصادی بیشتر جانب انصاف را رعایت کنند تا تمامی دانشجوها با هر وضعیت مالی بتوانند به راحتی از آنها استفاده کنند.

وی در پایان تاکید کرد: ما با علم به این موضوع همواره از همکاری و لینک شدن دانشجویان مستعد و توانمند به شرکت ها و سازمان ها استقبال و حمایت کرده ایم و انشاء الله این حمایت ها قطع نخواهد شد و ادامه دار خواهد بود.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دی ان اس گیمینگ

خرید باتری ماشین کره ای و خارجی

خرید دی ان اس گیمینگ

لیست تجهیزات آتش نشانی

طراحی لوگو حرفه ای

خرید و فروش شرکت پیمانکاری

دیزل ژنراتور

مهاجرت به کانادا

ولت متر عقربه ای

دانلود زيرنويس فارسي سريال

رپورتاژ آگهی یا ریپورتاژ آگهی

خرید حساب پراپ

خرید ممبر واقعی تلگرام

سازمان امور مالیاتی

معرفی برنامه صندوقچه وام خانگی

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح  

سایت محدوده

سایت کليک نيوز

سایت تالک نيوز

سایت پويشگر

سایت تارگت نيوز

سایت نيوز آيس

سایت نمانيان

سایت اسکن خبر

سایت جريان خبر

سایت چشم انداز نيوز

سایت به علاوه نيوز

سایت روشن نيوز

سایت ديناز نيوز

سایت ويک نيوز

سایت دون نيوز

سایت اسکاي وان

سایت استاندارد نيوز