کد خبر : 135394
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۳:۲۶

“ترس از نبود آینده روشن” عامل عدم بازگشت متخصصین ایرانی خارج‌نشین

“ترس از نبود آینده روشن” عامل عدم بازگشت متخصصین ایرانی خارج‌نشین

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی معتقد است که برخی متخصصین ایرانی خارج از کشور به دلیل ترس از نبود آینده روشن، از بازگشت به کشور امتناع می‌کنند. به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه سمنان، دکتر‌ احمد همتی در اولین جلسه شورای اداری استان در سال ۹۸ اظهار کرد: فرار مغزها و از دست دادن

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی معتقد است که برخی متخصصین ایرانی خارج از کشور به دلیل ترس از نبود آینده روشن، از بازگشت به کشور امتناع می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه سمنان، دکتر‌ احمد همتی در اولین جلسه شورای اداری استان در سال ۹۸ اظهار کرد: فرار مغزها و از دست دادن نیروی جوان متخصص کشور، یکی از معضلات کشور است.

وی با بیان اینکه فرار مغزها نوعی فرصت‌سوزی و از بین بردن موقعیت‌های مطلوب برای استفاده از توان داخلی است افزود: عدم بازگشت برخی متخصصین ایرانی از خارج از کشور به دلیل عدم اطمینان از آینده روشن باید مورد بررسی و واکاوی قرار گرفته و دلایل آن مرتفع شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با ابراز خرسندی از نامگذاری امسال به عنوان سال رونق تولید خاطرنشان کرد: شعار رونق تولید، باید به درون‌زا بودن در تمامی حوزه‌ها چه در حوزه منابع و ظرفیت‌ها و چه در حوزه نیروی انسانی بی‌انجامد .

این عضو فراکسیون امید بر ضرورت رویکرد علمی به تولید تاکید و تصریح کرد: برای دستیابی به رونق تولید، باید به صورت ویژه به اصول علمی و مدیریتی در این حوزه توجه کنیم.

وی با اشاره به توفیقات استان در حوزه گردشگری به تخلیل از خدمات سفر به گردشگران نوروزی پرداخت و گفت: توفیقات به‌دست آمده نشان از ظرفیت‌های بسیار شاخص استان در حوزه صنعت گردشگری دارد .

همتی با اشاره به بارش‌های اخیر در کشور و چگونگی مدیریت بحران‌ها در ایران گفت: در مقوله مدیریت بحران و اقدامات این حوزه، تلاش های بسیار ‌مطلوبی صورت گرفته با این همه باید تلاش شود نقطه ضعف‌ها و کمبودها برطرف شود .

وی با اشاره به اهمیت دستگاه تقنینی کشور به لزوم اجرای کامل قانون هدفمندی یارزانه‌ها پرداخت و اظهار کرد: در سال جدید باید تلاش کنیم در ‌مجلس شورای اسلامی، قانون هدفمندی یارانه‌ها به صورت کامل اجرایی شود .

وی با اشاره به مشکل کم‌آبی در استان با بیان اینکه در خصوص انتقال آب دریای خزر، تمامی مراحل اداری انجام شده گفت: با تعیین ردیف بودجه برای مطالعه و اجرای این طرح بزرگ ملی، امیدواریم با فعال‌تر شدن ستاد آب استان، این مهم هرچه سریعتر به سرانجام برسد .

نماینده مردم سمنان ساماندهی و تعیین ساختار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و راه و شهرسازی در استان را به فال نیک گرفت و گفت: این مهم سبب می‌شود به صورت ویژه‌تر به پروژه‌های راه و شهرسازی و راهداری توجه و دستاوردهای مطلوب‌تری در این بخش در سال جدید داشته باشیم.منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دی ان اس گیمینگ

خرید باتری ماشین کره ای و خارجی

خرید دی ان اس گیمینگ

لیست تجهیزات آتش نشانی

طراحی لوگو حرفه ای

خرید و فروش شرکت پیمانکاری

دیزل ژنراتور

مهاجرت به کانادا

ولت متر عقربه ای

دانلود زيرنويس فارسي سريال

رپورتاژ آگهی یا ریپورتاژ آگهی

خرید حساب پراپ

خرید ممبر واقعی تلگرام

سازمان امور مالیاتی

معرفی برنامه صندوقچه وام خانگی

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح  

سایت محدوده

سایت کليک نيوز

سایت تالک نيوز

سایت پويشگر

سایت تارگت نيوز

سایت نيوز آيس

سایت نمانيان

سایت اسکن خبر

سایت جريان خبر

سایت چشم انداز نيوز

سایت به علاوه نيوز

سایت روشن نيوز

سایت ديناز نيوز

سایت ويک نيوز

سایت دون نيوز

سایت اسکاي وان

سایت استاندارد نيوز