کد خبر : 135186
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۳:۰۹

نکاتی برای جلوگیری از خسارت به باغات کشاورزی در هنگام سیل

نکاتی برای جلوگیری از خسارت به باغات کشاورزی در هنگام سیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: می توان با رعایت نکاتی ساده از آسیب به باغات کشاورزی در هنگام وقوع سیل جلوگیری کرد. غلامرضا قوسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه خراسان جنوبی اظهار کرد: در روزهای گذشته، بارندگی‌ها در بخش‌های مختلفی از کشور منجر به بروز سیل و آبگرفتگی شده است. وی با اشاره

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: می توان با رعایت نکاتی ساده از آسیب به باغات کشاورزی در هنگام وقوع سیل جلوگیری کرد.

غلامرضا قوسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه خراسان جنوبی اظهار کرد: در روزهای گذشته، بارندگی‌ها در بخش‌های مختلفی از کشور منجر به بروز سیل و آبگرفتگی شده است.

وی با اشاره به نکات زراعی در این مواقع، افزود: نکات ساده و مهمی وجود دارد که با رعایت آن‌ها قبل، حین و پس از وقوع سیل می‌توان از خسارات و تلفات آن کاست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: همواره باید خطر وقوع سیل را در هر جایی در نظر داشت اما این خطر در نواحی پست و در کناره آبراه‌ها و در نزدیکی سدها به مراتب بیشتر است.

قوسی ادامه داد: حتی یک آبراه کوچک‌، دره‌ها‌، جوی‌های آب‌، بسترهای خشک و نواحی پست که در شرایط جوی خشک بی‌خطر به نظر می‌رسند‌، ممکن است محلی برای وقوع سیل باشند.

وی بیان کرد: برای پیشگیری از جاری شدن سیل، دیواره ساحلی که بر سر راه سیلاب‌ها احداث شده در صورت نیاز باید ترمیم و یا محکم‌تر شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: در صورتی که باغات یا اراضی کشاورزی در مسیر سیلاب قرار دارد، باید دیوار باغات مستحکم‌تر از قبل شده و در صورتی که اطراف اراضی کشاورزی را می‌توان با دیوار یا حصاری ایمن کرد، لازم است اقدام موثر انجام شود.

قوسی ادامه داد: لازم است چاه‌ها، قنات‌ها و چشمه‌هایی که در مسیر سیلاب قرار دارند، شناسایی به فرمانداری شهرستان، بخشداری یا دهیاری‌ها اطلاع رسانی شود تا هرگونه اقدام لازم از جمله تغییر مسیر سیلاب از روی منابع آبی انجام شود.

وی یادآور شد: با توجه به وقوع احتمالی سرمای بهاری، کشاورزان باید با نظر کارشناسان کشاورزی و بکارگیری تجربه خود، در خصوص پیشگیری از سرمای بهاری محصولات، اقدامات لازم را انجام دهند.منبع: ایسنا

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دی ان اس گیمینگ

خرید باتری ماشین کره ای و خارجی

خرید دی ان اس گیمینگ

لیست تجهیزات آتش نشانی

طراحی لوگو حرفه ای

خرید و فروش شرکت پیمانکاری

دیزل ژنراتور

مهاجرت به کانادا

ولت متر عقربه ای

دانلود زيرنويس فارسي سريال

رپورتاژ آگهی یا ریپورتاژ آگهی

خرید حساب پراپ

خرید ممبر واقعی تلگرام

سازمان امور مالیاتی

معرفی برنامه صندوقچه وام خانگی

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح  

سایت محدوده

سایت کليک نيوز

سایت تالک نيوز

سایت پويشگر

سایت تارگت نيوز

سایت نيوز آيس

سایت نمانيان

سایت اسکن خبر

سایت جريان خبر

سایت چشم انداز نيوز

سایت به علاوه نيوز

سایت روشن نيوز

سایت ديناز نيوز

سایت ويک نيوز

سایت دون نيوز

سایت اسکاي وان

سایت استاندارد نيوز