کد خبر : 136348
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۶:۱۹

زیرساخت‌های ورزش اردبیل ضعیف است

زیرساخت‌های ورزش اردبیل ضعیف است

ایسنا/اردبیل مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: متأسفانه زیرساخت‌های ورزش اردبیل ضعیف است و ما سرانه فضاهای ورزشی مطلوبی را در استان اردبیل نداریم. سجاد انوشیروانی در نشست رؤسای هیئت‌های ورزشی در اردبیل اظهار کرد: در دو بعد ورزش همگانی و قهرمانی با شیوع کرونا در یک سال اخیر ما با تعطیلی 95 درصد اماکن


زیرساخت‌های ورزش اردبیل ضعیف است

ایسنا/اردبیل مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: متأسفانه زیرساخت‌های ورزش اردبیل ضعیف است و ما سرانه فضاهای ورزشی مطلوبی را در استان اردبیل نداریم.

سجاد انوشیروانی در نشست رؤسای هیئت‌های ورزشی در اردبیل اظهار کرد: در دو بعد ورزش همگانی و قهرمانی با شیوع کرونا در یک سال اخیر ما با تعطیلی 95 درصد اماکن ورزشی و فعالیت‌ها در رشته‌های مختلف روبه‌رو بودیم به طوریکه تا آذرماه اکثر سالن‌های ورزشی و اماکن قابل بهره‌برداری در این حوزه به تعطیلی کشیده بود.

وی تصریح کرد: با مساعدت وزارت ورزش و جوانان مستأجران اداره کل ورزش و جوانان در بهره‌مندی از سالن‌های ورزشی به دلیل کرونا با تخفیف 80 تا صد درصدی روبه‌رو شدند تا جلوی ضرر و زیان آنها گرفته شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای صاحبان این سالن‌ها سعی شد از نظر منابع مالی حمایت و پشتیبانی از این فعالان انجام شده و در کنار آن در هفته‌های گذشته شاهد بازگشایی برخی از سالن‌ها و برگزاری ورزش‌های همگانی در سطح شهر اردبیل بودیم.

انوشیروانی افزود: با اجرای پویش همسایگی ورزش در مناطق مختلف استان،‌ سعی کردیم تا مردم را به صحنه آورده و زمینه ارتقا نشاط و سرزندگی آنها را با توسعه ورزش همگانی و افزایش سلامت گروه‌های مختلف جامعه به وجود آوریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در سال 99 و به مناسبت‌های مختلف بیش از 500 عنوان برنامه در شکل وسیع و فراگیر توسط اداره کل ورزش و جوانان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شد که عمده این برنامه‌ها در رشته ورزش همگانی و تعقیب و تشویق مردم برای این امر ارزشمند بودیم تا سلامت بدنی و ایمنی آنها در برابر بیماری کرونا با ورزش کردن افزایش پیدا کند.

انوشیروانی با عقد تفاهمنامه همکاری با نهادهای مختلف به ویژه دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، شهرداری و سایر نهادها در مسیر توسعه ورزش همگانی خبر داد و اضافه کرد: برای سال 1400 نیز در حوزه ورزش همگانی برنامه‌های مناسب با زمانبندی مشخص تعریف و تدوین شده تا به دور از به هم ریختگی و مشکلات تأمین منابع مالی بتوانیم آنها را اجرایی کنیم.

وی بیان کرد: در بخش ورزش قهرمانی نیز سعی کردیم تا به 48 هیئت‌ ورزشی استان و 400 هیئت ورزشی شهرستان‌ها کمک و مساعدت کنیم تا برنامه‌ عملیاتی برای سال 1400 تهیه و تدوین کنند.

پرداخت بدهی هیئت‌های ورزشی تا پایان سال

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل با اعلام خبر خوش برای هیئت‌های ورزشی در تسویه بدهی آنها تا پایان امسال اظهار کرد: با همراهی معاونت رئیس جمهور، رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر ورزش و جوانان و پیگیری استاندار اردبیل منابع مورد نیاز برای پرداخت بدهی هیئت‌های ورزشی و اداره کل ورزش و جوانان تأمین شده و تا اوایل سال آینده بخش عظیمی از این بدهی‌ها پرداخت خواهد شد.

انوشیروانی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در سال 1400 نباید هیچ هیئتی بدهی معوقه داشته باشد و اعتبار مازاد بر تعهد برای هیئت‌های ورزشی متصور نخواهیم بود.
وی گفت:‌ بسیاری از رؤسای هیئت‌های ورزشی با عشق و علاقه و خلوص نیت فعالیت می‌کنند و سعی و تلاششان بر این است تا در اکثر شهرستان‌ها فعالیت هیئت‌های ورزشی انجام شود و ما نیز به دور از موازی‌کاری رؤسای هیئت‌های ورزشی استان را مسئول مستقیم رشته‌های مختلف و توسعه یا عدم توسعه آنها می‌دانیم.

انوشیروانی به کمبود و ضعف زیرساختی ورزش استان اشاره کرد و افزود: با پیگیری استاندار اردبیل و وزارت ورزش و جوانان قرار است 9 پروژه نیمه‌تمام ورزشی در استان اردبیل تکمیل شده و در سال آینده بخش عظیمی از این سالن‌ها و فضاهای ورزشی براساس آمایش سرزمینی آماده افتتاح شود.

وی از سال 1400 به عنوان سال تحول ورزش استان یاد کرد و ادامه داد: در سال آینده همه فعالیت‌های ورزشی با برنامه و تقویم مشخص انجام خواهد شد که در این زمینه ورزش بانوان نیز فراموش نشده بلکه سعی در تقویت ورزش بانوان خواهیم داشت.

انوشیروانی به همکاری خوب شهرداری اردبیل در کمک به دو هیئت کشتی و قایقرانی اشاره کرد و گفت: تفاهمنامه‌ای اخیرا بین شهرداری اردبیل با رؤسای فدراسیون‌های کشتی و قایقرانی به امضا رسیده تا نسبت به ساخت سالن تخصصی کشتی در مناطق محروم و زیرساخت ورزش قایقرانی در شورابیل اردبیل برنامه‌ریزی و اقدامات عملیاتی انجام شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل خاطر نشان کرد:‌ ما به تمام رشته‌های ورزشی نگاهی عادلانه و از سر دلسوزی داریم و از فوتبال گرفته تا اسکواش و هاکی سعی می‌کنیم تا فضاها و سالن‌های تخصصی را برای رشته‌های مختلف و علاقمندان آنها مهیا کنیم تا از بین استعدادهای ناب این رشته‌های ورزشی قهرمانان و پهلوانان بی‌نظیری ظهور و بروز پیدا کنند.

وی استان اردبیل را جز پنج استان برتر کشور در کسب مدال‌های قهرمانی جهانی و المپیکی یاد کرد و افزود: با این سبقه و سابقه ارزشمند شایسته نیست که ما از کمبود سالن و امکانات زیرساختی رنج ببریم و در رایزنی با مسئولان کشور سعی خواهیم کرد تا ورزش استان در سال آینده متحول شود.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دی ان اس گیمینگ

خرید باتری ماشین کره ای و خارجی

خرید دی ان اس گیمینگ

لیست تجهیزات آتش نشانی

طراحی لوگو حرفه ای

خرید و فروش شرکت پیمانکاری

دیزل ژنراتور

مهاجرت به کانادا

ولت متر عقربه ای

دانلود زيرنويس فارسي سريال

رپورتاژ آگهی یا ریپورتاژ آگهی

خرید حساب پراپ

خرید ممبر واقعی تلگرام

سازمان امور مالیاتی

معرفی برنامه صندوقچه وام خانگی

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح  

سایت محدوده

سایت کليک نيوز

سایت تالک نيوز

سایت پويشگر

سایت تارگت نيوز

سایت نيوز آيس

سایت نمانيان

سایت اسکن خبر

سایت جريان خبر

سایت چشم انداز نيوز

سایت به علاوه نيوز

سایت روشن نيوز

سایت ديناز نيوز

سایت ويک نيوز

سایت دون نيوز

سایت اسکاي وان

سایت استاندارد نيوز