کد خبر : 143219
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۲

آذربایجان غربی جزو استانهای شاخص در صنعت طیور است

آذربایجان غربی جزو استانهای شاخص در صنعت طیور است

ایسنا/آذربایجان غربی معاون بهبود تولیدات دامی آذربایجان غربی از فعالیت ۶ زنجیره طیور در استان خبرداد. یوسفی رضایی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه در استان ۷۳۶ مرغداری گوشتی فعال است، افزود: ۱۵ میلیون و ۷۵۰ هزار قطعه مرغ، ظرفیت تولید آنها در هر دوره ۴۵ تا ۶۰ روزه است. وی اضافه

آذربایجان غربی جزو استانهای شاخص در صنعت طیور است

ایسنا/آذربایجان غربی معاون بهبود تولیدات دامی آذربایجان غربی از فعالیت ۶ زنجیره طیور در استان خبرداد.

یوسفی رضایی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه در استان ۷۳۶ مرغداری گوشتی فعال است، افزود: ۱۵ میلیون و ۷۵۰ هزار قطعه مرغ، ظرفیت تولید آنها در هر دوره ۴۵ تا ۶۰ روزه است.

وی اضافه کرد:۶ کارخانه جوجه کشی با ۹۴ میلیون قطعه ظرفیت تولید، ۱۵ کشتارگاه طیوربا ظرفیت ۳۹ هزار ۵۰۰ قطعه کشتار در ساعت، ۲۷ واحد کارخانه خوراک دام و طیور با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و ۳۶ هزار تن در استان فعال است که می‌تواند در هدایت این استان به رده‌های بالای تولید و صادرات این محصول نقش ایفا کند.

رضایی با بیان اینکه زنجیره‌های تولید نقش مهمی در بهبود کیفیت، کاهش قیمت‌ نهایی محصول و افزایش تولید دارند، گفت: زنجیره‌های تولید در بحث اشتغال‌زایی نیز بسیار حائز اهمیت هستند و می‌توانند سطح وسیعی از افراد جویای کار را پوشش دهند، زیرا در یک زنجیره تولید مرغ تا ۲٠٠٠ نفر مشغول به کار هستند؛ درحالی‌که در یک مرغداری معمولی ممکن است تعداد کارکنان آن درنهایت به ۱۰نفر برسد.

معاون بهبود تولیدات دامی آذربایجان غربی با اشاره به نقش موثر زنجیره‌ها در افزایش تولید و بهبود کیفیت مرغ، از فعالیت ۶ زنجیره طیور دراستان خبر داد و گفت : آذربایجان غربی جزو استانهای مطرح و شاخص در صنعت طیور هم از نظر تولید و هم از نظر تعداد زنجیره تولید در کشور است و همزمان با فرآیند تولید باید به دنبال دست یابی به بازار های صادراتی و توسعه این صنعت در استان باشیم.

وی همچنین افزود: در استان این زنجیره ها در شهرستان های ارومیه ، مهاباد ، میاندوآب واقع شده اند و این زنجیره ها بیش از ۴۰ درصد تولید گوشت مرغ استان ،را بر عهده داشته و صادرات تخم مرغ نطفه دار، جوجه یکروزه گوشتی، مرغ گرم و منجمد عمدتا توسط این زنجیره ها صورت می گیرد.
منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دی ان اس گیمینگ

خرید باتری ماشین کره ای و خارجی

خرید دی ان اس گیمینگ

لیست تجهیزات آتش نشانی

طراحی لوگو حرفه ای

خرید و فروش شرکت پیمانکاری

دیزل ژنراتور

مهاجرت به کانادا

ولت متر عقربه ای

دانلود زيرنويس فارسي سريال

رپورتاژ آگهی یا ریپورتاژ آگهی

خرید حساب پراپ

خرید ممبر واقعی تلگرام

سازمان امور مالیاتی

معرفی برنامه صندوقچه وام خانگی

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح  

سایت محدوده

سایت کليک نيوز

سایت تالک نيوز

سایت پويشگر

سایت تارگت نيوز

سایت نيوز آيس

سایت نمانيان

سایت اسکن خبر

سایت جريان خبر

سایت چشم انداز نيوز

سایت به علاوه نيوز

سایت روشن نيوز

سایت ديناز نيوز

سایت ويک نيوز

سایت دون نيوز

سایت اسکاي وان

سایت استاندارد نيوز