کد خبر : 142823
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۹

ضرورت توجه به هنر مقدس در جامعه

ضرورت توجه به هنر مقدس در جامعه

ایسنا/اردبیل یک دکتری حکمت هنر به ضرورت توجه به هنر مقدس در جامعه تاکید کرد. حجت الاسلام والمسلمین مهدی نوروزی در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره هنری دانشجویی ققنوس استان اردبیل با اشاره به موضوع هنر مقدس، گفت: هنر وقتی مقدس تلقی می‌شود که صورت آن هنر نیز دارای صورت و فرم مقدس باشد. وی با بیان

ضرورت توجه به هنر مقدس در جامعه

ایسنا/اردبیل یک دکتری حکمت هنر به ضرورت توجه به هنر مقدس در جامعه تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی نوروزی در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره هنری دانشجویی ققنوس استان اردبیل با اشاره به موضوع هنر مقدس، گفت: هنر وقتی مقدس تلقی می‌شود که صورت آن هنر نیز دارای صورت و فرم مقدس باشد.
وی با بیان اینکه هنر مقدس مبتنی بر دانش و شناخت صورت هنر است، افزود: ما معتقد به خدا هستیم و نمی‌توانیم با تکیه بر نشانه‌شناسی هنر را رشد دهیم، بلکه هنری مقدس و قابل رشد است که مبتنی بر رموز باشد.

نوروزی با بیان اینکه یکی از رموزی که در هنر مقدس از آن استفاده می‌شود، رمز نقطه و دایره است، ادامه داد: هنرمند باید به اندازه کاری که انجام می‌دهد رموز را بیاموزد و در کارهای هنری خود لحاظ کند.
مدیر حوزه‌های علمیه استان اردبیل گفت: یکی از شرایط بنیادین خوشبختی انسان دانستن این معنا است که هر چه انجام می‌دهیم معنایی ابدی و جاوید دارد.

عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه فعالیت‌های هنری اثرات بسیار ماندگاری دارند که بسیاری از فعالیت‌های روزمره آن اثربخشی را ندارند، گفت: در بحث هنر اطلاعاتی که یک تصویر منتقل می‌کند، هزاران برابر موثرتر از اثرات یک جمله است.
وی با بیان اینکه حضور هنرمندانه و عالمانه در فضای مجازی در خصوص فعالیت‌های فرهنگی می‌تواند اثرگذاری بالایی داشته باشد، ادامه داد: در همین راستا علی‌رغم تعطیلی آموزش حضوری در دانشگاه، در سالجاری حدود یک هزار و 200 برنامه به صورت مجازی و ترکیبی حضوری و مجازی در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شده است.

حبیبی با بیان اینکه مکتب ما با مکتب شهادت عجین شده است، گفت: حضرت زینب بزرگترین کار هنری عالم را انجام داد و با ارائه هنرمندانه، ماهرانه و عالمانه حقانیت کربلا را معرفی کرد.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به فعالیت‌های ارزشمند بسیج دانشجویی این دانشگاه، افزود: همچنین بسیج دانشجویی دانشگاه توانسته است در سالجاری با تلاش‌های فراوان به عنوان یکی از پایگاه‌های نمونه کشوری انتخاب و معرفی شود.
گفتنی است در ادامه از منتخبان پنجمین جشنواره هنری دانشجویی ققنوس استان اردبیل در بخش‌های مختلف تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دی ان اس گیمینگ

خرید باتری ماشین کره ای و خارجی

خرید دی ان اس گیمینگ

لیست تجهیزات آتش نشانی

طراحی لوگو حرفه ای

خرید و فروش شرکت پیمانکاری

دیزل ژنراتور

مهاجرت به کانادا

ولت متر عقربه ای

دانلود زيرنويس فارسي سريال

رپورتاژ آگهی یا ریپورتاژ آگهی

خرید حساب پراپ

خرید ممبر واقعی تلگرام

سازمان امور مالیاتی

معرفی برنامه صندوقچه وام خانگی

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح  

سایت محدوده

سایت کليک نيوز

سایت تالک نيوز

سایت پويشگر

سایت تارگت نيوز

سایت نيوز آيس

سایت نمانيان

سایت اسکن خبر

سایت جريان خبر

سایت چشم انداز نيوز

سایت به علاوه نيوز

سایت روشن نيوز

سایت ديناز نيوز

سایت ويک نيوز

سایت دون نيوز

سایت اسکاي وان

سایت استاندارد نيوز