کد خبر : 144458
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱:۵۱

چاپ شناسنامه‌ای تاریخی از سرگذشت همدانی‌ها

چاپ شناسنامه‌ای تاریخی از سرگذشت همدانی‌ها

ایسنا/همدان کتاب «واژه نامه همدانی» سندیتی بر گفتار و گویش همدانی، کاری از هادی گروسین به عنوان بیست و سومین اثر دانشنامه استان همدان از سوی حوزه هنری به چاپ رسید. معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری استان همدان با بیان اینکه کتاب «واژه نامه همدانی» فرهنگ واژه ها و اصطلاحاتی به گویش همدانی است، گفت:

چاپ شناسنامه‌ای تاریخی از سرگذشت همدانی‌ها

ایسنا/همدان کتاب «واژه نامه همدانی» سندیتی بر گفتار و گویش همدانی، کاری از هادی گروسین به عنوان بیست و سومین اثر دانشنامه استان همدان از سوی حوزه هنری به چاپ رسید.

معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری استان همدان با بیان اینکه کتاب «واژه نامه همدانی» فرهنگ واژه ها و اصطلاحاتی به گویش همدانی است، گفت: این کتاب پس از سال ها با افزوده‌ها، اصطلاحات و مدخل‌های جدید به همت گروه دانشنامه همدان به زیور طبع آراسته و منتشر شده است.

تیمور آقامحمدی کتاب «واژه نامه همدانی» را دارای ۶۷۸ صفحه و چهار فصل اعلام کرد و افزود: فصل نخست به کلیاتی نظیر ویژگی ‌های دستوری گویش همدانی، افعال، مصدرها و اصوات اختصاص دارد و در فصل دوم، واژگان همدانی به ترتیب الفبایی درج شده است.

وی فصل سوم را گزیده امثال و اصطلاحات و فصل چهارم را داستان‌های مثل‌گونه بیان داشت و گفت: نویسنده کتاب با ۵۶ سال تحقیق میدانی و گردآوری تک تک واژه ها، ضرب المثل ها، اصطلاحات و کنایات، یادگار نیم قرن عشق و شوریدگی به فرهنگ زادگاهش همدان را در کتاب «واژه نامه همدانی» به چاپ رسانده است.

دبیر دانشنامه همدان با اشاره به اینکه واژگان و مدخل‌های گردآوری شده در کتاب حاضر در گستره شهرستان همدان کاربرد دارند و از این منظر یک منبع کاربردی به شمار می‌آید، تصریح کرد: واژه ها و گویش ها، شناسنامه ای تاریخی از سرگذشت هر قومی است که شناخت آن را به همراه دارد، شناختی که افروختن چراغ عبرت از افق های دور و نزدیک است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان همدان، وی با بیان اینکه هنوز در زبان فارسی، شناخت نامه و فرهنگی جامع که دارای همه ویژگی های تاریخی و فرهنگی تمام مناطق ایران باشد وجود ندارد، اظهار کرد: از خصوصیات دانشنامه های مناطق مهم فرهنگی ایران همچون «همدان»، گردآوری و نگهداشت عناصر و موراد این فرهنگ جامع است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دی ان اس گیمینگ

خرید باتری ماشین کره ای و خارجی

خرید دی ان اس گیمینگ

لیست تجهیزات آتش نشانی

طراحی لوگو حرفه ای

خرید و فروش شرکت پیمانکاری

دیزل ژنراتور

مهاجرت به کانادا

ولت متر عقربه ای

دانلود زيرنويس فارسي سريال

رپورتاژ آگهی یا ریپورتاژ آگهی

خرید حساب پراپ

خرید ممبر واقعی تلگرام

سازمان امور مالیاتی

معرفی برنامه صندوقچه وام خانگی

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح  

سایت محدوده

سایت کليک نيوز

سایت تالک نيوز

سایت پويشگر

سایت تارگت نيوز

سایت نيوز آيس

سایت نمانيان

سایت اسکن خبر

سایت جريان خبر

سایت چشم انداز نيوز

سایت به علاوه نيوز

سایت روشن نيوز

سایت ديناز نيوز

سایت ويک نيوز

سایت دون نيوز

سایت اسکاي وان

سایت استاندارد نيوز