کد خبر : 148692
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۶

آسیب بیش از 500 مرکز بهداشتی و درمانی در سیل اخیر/اپیدمی بیماری واگیر نداریم

آسیب بیش از 500 مرکز بهداشتی و درمانی در سیل اخیر/اپیدمی بیماری واگیر نداریم

وزیر بهداشت گفت: بیش از ۵۰۰ مرکز درمانی وزارت بهداشت در جریان سیل اخیر آسیب دیدند که برای ترمیم آن‌ها منابعی از دولت دریافت می‌کنیم. به گزارش ایسنا، دکتر سعید نمکی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران  در پاسخ به این پرسش که مصوبات دولت در جلسات امروز در خصوص رسیدگی به سیل زدگان

آسیب بیش از 500 مرکز بهداشتی و درمانی در سیل اخیر/اپیدمی بیماری واگیر نداریم

وزیر بهداشت گفت: بیش از ۵۰۰ مرکز درمانی وزارت بهداشت در جریان سیل اخیر آسیب دیدند که برای ترمیم آن‌ها منابعی از دولت دریافت می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، دکتر سعید نمکی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران  در پاسخ به این پرسش که مصوبات دولت در جلسات امروز در خصوص رسیدگی به سیل زدگان چه بوده، اظهار کرد: مبالغی بود که باید به سیل زدگان داده می‌شد و این موضوع در دولت بررسی شد که توضیحات آن را از سوی آقایان اردکانیان و حجتی می‌توانید بپرسید. غیر از آن مصوبه دیگری درباره سیل زدگان نداشتیم.

وی ادامه داد: بیش از ۵۰۰ مرکز درمانی ما در جریان سیل اخیر آسیب دید که برای ترمیم آن‌ها منابعی از دولت می‌گیریم و در ماه‌های آینده مرمت و بازسازی آن را آغاز می‌کنیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: عمدتاً مصوبات امروز در مورد بودجه سال ۹۸ و ضوابط اجرایی آن بود.

نمکی همچنین تصریح کرد: قرار شد قسمتی از هزینه‌های جبران خسارات سیل را از سر جمع ردیف‌های بودجه‌ای وزارتخانه‌های مختلف تامین کنند که آقای نوبخت نیز در این زمینه پیگیر موضوع هستند، اما این اتفاق قرار نیست اثرات نامطلوب به خدمت رسانی در وزارت بهداشت و طرح تحول سلامت داشته باشد و ما این طرح را با قدرت ادامه می‌دهیم و به حمایت از بیماران خاص، ماندگاری کادر پزشکی در نقاط محروم و کاستن از پرداخت هزینه های کمرشکن بستری در شرایط تحریم، از جیب بیمار خواهیم پرداخت.

وی در پاسخ به این پرسش که چه تمهیداتی برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار در مناطق سیل‌زده انجام شده است، اظهار کرد: به جرأت می‌گویم که برخلاف همه فشارهایی که به همکارمان در مناطق سیل زده وارد شد، اما خوشبختانه با برنامه ریزی منسجم ما هیچ ایپدیمی قابل توجهی را در مناطق آسیب دیده نداشتیم و موارد پراکنده را به سرعت مهار کردیم.

نمکی افزود: در مورد بیمارهای پوستی که به علت نبود حمام در اردوگاه ها وجود دارد، همکاران‌مان در حال جبران کردن هستند و با کمک دستگاه های ذیربط که مسئولیت احداث حمام های موقت را دارند، به این موضوع پرداخته اند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: همچنین همکاران‌مان به جمع آوری مردار و لاشه حیوانات تلف شده و سم پاشی ها مشغول هستند و امیدواریم بتوانیم که این مسیر را ادامه دهیم تا این افتخار را که هیچ اپیدمی در مناطق سیل زده نداشتیم را حفظ کنیم.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دی ان اس گیمینگ

خرید باتری ماشین کره ای و خارجی

خرید دی ان اس گیمینگ

لیست تجهیزات آتش نشانی

طراحی لوگو حرفه ای

خرید و فروش شرکت پیمانکاری

دیزل ژنراتور

مهاجرت به کانادا

ولت متر عقربه ای

دانلود زيرنويس فارسي سريال

رپورتاژ آگهی یا ریپورتاژ آگهی

خرید حساب پراپ

خرید ممبر واقعی تلگرام

سازمان امور مالیاتی

معرفی برنامه صندوقچه وام خانگی

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح  

سایت محدوده

سایت کليک نيوز

سایت تالک نيوز

سایت پويشگر

سایت تارگت نيوز

سایت نيوز آيس

سایت نمانيان

سایت اسکن خبر

سایت جريان خبر

سایت چشم انداز نيوز

سایت به علاوه نيوز

سایت روشن نيوز

سایت ديناز نيوز

سایت ويک نيوز

سایت دون نيوز

سایت اسکاي وان

سایت استاندارد نيوز