کد خبر : 147929
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۹

انقلاب اسلامی، انقلابی تمدنی است

انقلاب اسلامی، انقلابی تمدنی است

ایسنا/قم رئیس جامعه المصطفی العالمیه گفت: امروز تمدن غرب با بحران معنویت و اخلاق دست‌به‌گریبان است. حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی عباسی امروز در آئین مراسم اختتامیه بیست و دومین جشنواره بین‌المللی شیخ طوسی که در تالار قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) اظهار داشت:تمدن نوین اسلامی دربردارنده الگوی تازه و جهان‌شمول برای زندگی اجتماعی انسان است. امروز تمدن

انقلاب اسلامی، انقلابی تمدنی است

ایسنا/قم رئیس جامعه المصطفی العالمیه گفت: امروز تمدن غرب با بحران معنویت و اخلاق دست‌به‌گریبان است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی عباسی امروز در آئین مراسم اختتامیه بیست و دومین جشنواره بین‌المللی شیخ طوسی که در تالار قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) اظهار داشت:تمدن نوین اسلامی دربردارنده الگوی تازه و جهان‌شمول برای زندگی اجتماعی انسان است. امروز تمدن غرب با بحران معنویت و اخلاق دست‌به‌گریبان و با چالش‌هایی چون خانواده، عدالت اجتماعی و بین‌المللی، روابط غیرعادلانه برجهان، استعمار و منفعت‌طلبی مواجه است.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی در کنار آرمان‌های اساسی خود همانند قطع وابستگی به بیگانگان، تحقق عدالت اجتماعی، اجرای احکام الهی در امور اجتماعی به دنبال اهداف بزرگی است. انقلاب اسلامی، انقلابی فرهنگی و تمدنی بوده و فکر، اندیشه، گفتمان، سبک زندگی، فرهنگ و طرح تمدنی را برای بشریت ارائه می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: قطع وابستگی ایران به دیگر کشورها و تحقق عدالت اجتماعی و استقلال از مهم‌ترین اهداف انقلاب اسلامی است. هدف اصلی انقلاب اسلامی، تلاش برای شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی بوده و این موضوع از ابتدای شکل‌گیری انقلاب اسلامی و در اوج مبارزات نیز توسط برخی صاحبان اندیشه مطرح‌شده است.

وی گفت: انقلاب اسلامی طی ۴۰ سال گذشته  گام نخست خود را باوجود تمام فراز و نشیب‌ها و دشواری‌ها پشت سر گذاشته و در این رابطه بیانیه گام دوم نگاشته شده است. همچنین پایه‌ریزی تمدن نوین اسلامی را از اهداف و آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی است.

وی عنوان کرد: تمدن نوین اسلامی، دربردارنده الگوی تازه و جهان‌شمولی برای زندگی اجتماعی انسان است که در آن، سبک زندگی بشری در سایه معنویت و به‌دوراز مادی‌گرایی، که امروز بر عرصه حیات اجتماعی و بین‌المللی بشر سایه افکنده است.دستاوردهای به‌دست‌آمده در این مسیر محصول همت و تلاش اندیشمندان و فرزانگانی است که عمر خود را وقف مجاهدت علمی در این مسیر کردند.

در این آئین حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن رضایی رئیس پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی نیز خاطرنشان کرد: موضوع ویژه این دوره از جشنواره بین‌المللی پژوهشی شیخ طوسی، «ابعاد بین‌المللی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» است.

وی بیان کرد: درمجموع ۷۰ مقاله در بخش ویژه در موضوع ابعاد بین‌المللی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، و افزون بر ۲ هزار و ۵۰۰ اثر نیز در بخش عمومی شامل کتاب، ترجمه، سمینار علمی، پایان‌نامه، رساله دکتری و غیره ارسال شد.

رضایی تصریح کرد: این جشنواره با حضور پژوهشگرانی از بیش از ۶۰ کشور جهان برگزار شد و امروز از ۷۰ نفر تقدیر می‌شود.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دی ان اس گیمینگ

خرید باتری ماشین کره ای و خارجی

خرید دی ان اس گیمینگ

لیست تجهیزات آتش نشانی

طراحی لوگو حرفه ای

خرید و فروش شرکت پیمانکاری

دیزل ژنراتور

مهاجرت به کانادا

ولت متر عقربه ای

دانلود زيرنويس فارسي سريال

رپورتاژ آگهی یا ریپورتاژ آگهی

خرید حساب پراپ

خرید ممبر واقعی تلگرام

سازمان امور مالیاتی

معرفی برنامه صندوقچه وام خانگی

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح  

سایت محدوده

سایت کليک نيوز

سایت تالک نيوز

سایت پويشگر

سایت تارگت نيوز

سایت نيوز آيس

سایت نمانيان

سایت اسکن خبر

سایت جريان خبر

سایت چشم انداز نيوز

سایت به علاوه نيوز

سایت روشن نيوز

سایت ديناز نيوز

سایت ويک نيوز

سایت دون نيوز

سایت اسکاي وان

سایت استاندارد نيوز