کد خبر : 149595
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱:۳۸

تشریح برنامه‌های هفته قرآنی بوشهر

تشریح برنامه‌های هفته قرآنی بوشهر

ایسنا/بوشهر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر برنامه های شاخص ششمین نکوداشت عالم ربانی و کاتب قرآن رمزدار مرحوم علامه میرزا حسین معتقد اهرمی ریشهری و بزرگداشت ۱۶ اسفند روز قرآنی بوشهر را تشریح کرد. فاطمه کرم پور ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: برای پنجمین سال پیاپی ۱۶ اسفندماه به نام نکوداشت روز قرآنی

تشریح برنامه‌های هفته قرآنی بوشهر

ایسنا/بوشهر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر برنامه های شاخص ششمین نکوداشت عالم ربانی و کاتب قرآن رمزدار مرحوم علامه میرزا حسین معتقد اهرمی ریشهری و بزرگداشت ۱۶ اسفند روز قرآنی بوشهر را تشریح کرد.

فاطمه کرم پور ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: برای پنجمین سال پیاپی ۱۶ اسفندماه به نام نکوداشت روز قرآنی استان بوشهر نامگذاری شد.

وی علت نامگذاری ۱۶ اسفند به عنوان نکوداشت روز قرآنی استان بوشهر را سالگرد ارتحال آیت الله میرزاحسین معتقد اهرمی کاتب قرآن رمزدار و همچنین ظرفیت بسیار بالای قرآنی استان بوشهر به ویژه روستای چارک در شهرستان دشتی دانست. روستای چارک، با بیش از ۹۰ درصد جمعیت هزار نفره به عنوان قاری قرآن و همچنین حضور ده ها قاری و داور بین المللی قرآن و بیش از ۳۴۰ موسسه خانه قرآنی شهری و روستایی عنوان دهکده قرآنی کشور را دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اظهار کرد: کلیه برنامه های عمومی و اختصاصی بزرگداشت ۱۶ اسفند به شرح زیر مطابق با مصوبات و تصمیمات ستاد کرونا و با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

کرم‌پور خاطرنشان کرد: برنامه های گسترده فرهنگی و هنری با محوریت قرآن و عترت، حدود ۶۰ برنامه اختصاصی و بیش از ۱۰۰ برنامه عمومی فراگیر مدون با همکاری و مشارکت برخی دستگاه های دولتی و موسسات مردم نهاد در ایام نکوداشت ۱۶ اسفند روز قرآنی بوشهر برگزار می شود.

وی به تفکیک سازمان ها و نهادها برنامه ها را اینگونه تشریح کرد: رونمایی از سند اجرایی چشم انداز سال ۱۴۰۰ و پنج ساله دوم سند بیست ساله فعالیت های قرآنی استان بوشهر؛ آیین تجلیل از نیم قرن خدمات ارزشمند و قرآنی استاد پیشکسوت جناب آقای عبدالرضا عبدالله زاده، مدرس نمونه کشوری و دارای نشان ملی خادم القرآن؛ برگزاری سلسله جشنواره ها و مسابقات فرهنگی، هنری، قرآن و عترت و اجرای محفل قرآنی در امامزاده محمد باقر علیه السلام؛ آغاز زنگ قرآنی در مدارس با بهره گیری از ظرفیت رسانه ای شبکه شاد؛ ساخت مستند قرآنی ۴۵ دقیقه ای دهکده قرآنی چارک و معرفی و شناسایی خدمات بیش از یک و نیم قرن قدمت و سابقه فعالیت های قرآنی دهکده قرآنی چارک به مردمان ایران زمین؛ غباررویی و زیارت از مقبره مرحوم علامه میرزا معتقد اهری ریشهری در کوی ریشهر واقع در یکی از محلات جنوبی و قدیمی شهر بوشهر؛ آیین آزاد سازی ۳۶ نفر از زندانیان قرآنی جرایم غیر عمد؛ برگزاری طرح تربیت ۱۰۰۰ نفر از زندانیان حافظ قرآن؛ تجلیل از ۵۰۰ نفر از زندانیان قرآنی زندان‌های سراسر استان بوشهر بخشی از برنامه های محوری این هفته است. 

رونق اقتصاد و فرهنگ با توجه به فرهنگ مناطق

در ادامه آنیتا مظفری، سرپرست حوزه معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر بیان کرد: یکی از رویدادهای مهمی که در حال برگزاری است جشنواره کالاها و محصولات فیروزه است که اختتامیه آن پنجشنبه ساعت ۷ تا ۸ شب به شکل مجازی برگزار خواهد شد. این جشنواره ششمین دوره در سطح کشور را برگزار کرده و هدف از برگزاری آن ترویج و تولید و مصرف کالاها و محصولات فرهنگی است.

وی افزود: توجه به فرهنگ هر منطقه تولیدکنندگان را به تولید کالاها و محصولات فرهنگی تشویق و ترغیب می کند و باعث می شود شرکت های خلاق هم به تولید محتواها و محصولات فرهنگی همان منطقه روی آورده و منجر به رونق اقتصاد و فرهنگ بشود.

معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر عنوان کرد: به نوعی فعالان حوزه صنایع خلاق را به جامعه معرفی می کند و از محصولات فرهنگی تولید شده در استان حمایت می کند.

مظفری بیان کرد: این جشنواره همزمان با ششمین دوره در سطح کشور برای اولین بار در استان ما برگزار میشود و خوشبختانه از دبیرخانه جشنواره فیروزه، استان ما جزو اولین استان هایی است که با بیشترین اثار رسیده به دبیر خانه به عنوان اولین و برترین استان تا به این لحظه معرفی شده است.

معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر اضافه کرد: بین تمام استان هایی که در حال برگزاری جشنواره هستند، بوشهر با ۳۰۶ اثر ارسالی به جشنواره پیشتاز است. موضوعات کلی این جشنواره “اسباب بازی”، “عروسک”، “نوشت افزار” و هدایای فرهنگی بود که استان بوشهر موضوعات هدایای فرهنگی و ساخت عروسک را با نمادهای بومی و محلی شرکت داده است.

وی توضیح داد: زمان ثبت نام ۲۰ دی ماه تا ۲۰ بهمن ماه بود و داوری نیز ۲۰ بهمن تا ۳۰ بهمن انجام شد و همزمان با اختتامیه، نمایشگاهی از آثار رسیده هم برگزار می شود.

آنیتا مظفری اظهار کرد: رویداد دیگری که برای اولین بار در استان بوشهر رقم خورد، جشنواره داستان نویسی رضوی بود که از سلسله جشنواره های بنیاد بین المللی امام رضا است و آثار بسیار خوبی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر تصریح کرد: برنامه در حال برگزاری دیگر ما، پویش منطقه ای “احساس من به کشور ایرانی اسلامی” با عنوان خاک و خورشید است که موضوعات آن “هویت اجتماعی”، “فرهنگ و هنر”، “جاذبه های گردشگری”، “محیط زیست” و موضوع آزاد و قالب ها به صورت ویدئو، فیلم کوتاه، انیمیشن، موشن گرافی، تصویر، صوت و متن قابل ارائه است.

وی ببان کرد: زمانبندی ارسال آثار از ۱ تا ۱۸ اسفند ماه است ولی بنا داریم که آن را تا پایان فروردین سال آینده تمدید کنیم تا بتوانیم آثار ارزنده تری دریافت کنیم. شرکت در این پویش محدودیت سنی ندارد و در زمینه هویت فرهنگی ما آثار بسیار ارزشمندی تولید و منتشر خواهد شد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دی ان اس گیمینگ

خرید باتری ماشین کره ای و خارجی

خرید دی ان اس گیمینگ

لیست تجهیزات آتش نشانی

طراحی لوگو حرفه ای

خرید و فروش شرکت پیمانکاری

دیزل ژنراتور

مهاجرت به کانادا

ولت متر عقربه ای

دانلود زيرنويس فارسي سريال

رپورتاژ آگهی یا ریپورتاژ آگهی

خرید حساب پراپ

خرید ممبر واقعی تلگرام

سازمان امور مالیاتی

معرفی برنامه صندوقچه وام خانگی

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح  

سایت محدوده

سایت کليک نيوز

سایت تالک نيوز

سایت پويشگر

سایت تارگت نيوز

سایت نيوز آيس

سایت نمانيان

سایت اسکن خبر

سایت جريان خبر

سایت چشم انداز نيوز

سایت به علاوه نيوز

سایت روشن نيوز

سایت ديناز نيوز

سایت ويک نيوز

سایت دون نيوز

سایت اسکاي وان

سایت استاندارد نيوز