کد خبر : 149179
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۰

نقد و بررسی بیش از 6000 عنوان کتاب در شورای بررسی متون

نقد و بررسی بیش از 6000 عنوان کتاب در شورای بررسی متون

رئیس گروه تاریخ شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی بابیان اینکه این شورا همواره بر اثربخشی فعالیت‌ها تأکید دارد، گفت: تاکنون 6800 عنوان کتاب در شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی موردنقد و بررسی قرار گرفته است. به گزارش ایسنا منطقه قزوین، همایش ملی «نقد تاریخ‌نگاری و مطالعات تاریخی قزوین» با حضور اساتید و

نقد و بررسی بیش از 6000 عنوان کتاب در شورای بررسی متون
رئیس گروه تاریخ شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی بابیان اینکه این شورا همواره بر اثربخشی فعالیت‌ها تأکید دارد، گفت: تاکنون 6800 عنوان کتاب در شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی موردنقد و بررسی قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا منطقه قزوین،
 همایش ملی «نقد تاریخ‌نگاری و مطالعات تاریخی قزوین» با حضور اساتید و مسئولان استان در سالن اجتماعات دهخدا واقع در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.

محمد سپهری رئیس گروه تاریخ شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی، در این همایش بابیان اینکه این شورا در راستای نقد متون درسی دانشگاهی متمرکز شده است، اظهار کرد: این شورا در سال ۷۴ پیرو تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری بر لزوم تولید علم در حوزه علوم انسانی و تقویت نگرش اسلامی در دانشگاه‌ها، تشکیل و آغاز به فعالیت کرد.

وی افزود: تقویت تفکر انتقادی در بدنه علوم انسانی و نقد وضعیت موجود آن در کشور موجب تشکیل ۱۷ گروه تخصصی علوم انسانی در شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی شد.

سپهری تصریح کرد: ازجمله اهداف اصلی تشکیل این شورا می‌توان به توسعه نقد محصول محوری، ترویج کاربردگرایی مرجعیت علمی در خلق کتب علوم انسانی، توجه به بومی‌گرایی علم و جلب مشارکت‌های دانشگاهی در راستای هم‌افزایی بیشتر اشاره کرد.

وی بابیان اینکه شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی همواره بر اثربخشی فعالیت‌ها تأکید دارد، اشاره کرد: تاکنون 6800 عنوان کتاب در این شورا موردنقد و بررسی قرار گرفته است؛ همچنین ۸۰۰ عنوان کتاب نیز در سال ۹۸ موردنقد و بررسی قرار خواهد گرفت.

رئیس گروه تاریخ شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی بابیان اینکه هنوز آن‌چنان‌که باید با نقد به دیده علمی نگاه نمی‌شود، بیان کرد: تاکنون ۴۴ عنوان نقدنامه منتشر شده و ۱۳ نقدنامه دیگر هم در دست چاپ است.

سپهری در پایان خاطرنشان کرد: امروز ناشران برجسته کشور در تعامل با شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی هستند و تقاضای نقد و بررسی تازه‌های نشر خود را توسط اساتید شورا دارند و از آن استقبال می‌کنند که این رویکرد بسیار قابل‌تقدیر است.

به گزارش ایسنا، در ادامه این همایش قرار است از مقام علمی «استاد احسان اشراقی» تقدیر شود؛ وی در سال 1307 در قزوین متولد شده و دارای دکترای تخصصی تاریخ از دانشگاه تهران است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دی ان اس گیمینگ

خرید باتری ماشین کره ای و خارجی

خرید دی ان اس گیمینگ

لیست تجهیزات آتش نشانی

طراحی لوگو حرفه ای

خرید و فروش شرکت پیمانکاری

دیزل ژنراتور

مهاجرت به کانادا

ولت متر عقربه ای

دانلود زيرنويس فارسي سريال

رپورتاژ آگهی یا ریپورتاژ آگهی

خرید حساب پراپ

خرید ممبر واقعی تلگرام

سازمان امور مالیاتی

معرفی برنامه صندوقچه وام خانگی

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح  

سایت محدوده

سایت کليک نيوز

سایت تالک نيوز

سایت پويشگر

سایت تارگت نيوز

سایت نيوز آيس

سایت نمانيان

سایت اسکن خبر

سایت جريان خبر

سایت چشم انداز نيوز

سایت به علاوه نيوز

سایت روشن نيوز

سایت ديناز نيوز

سایت ويک نيوز

سایت دون نيوز

سایت اسکاي وان

سایت استاندارد نيوز