کد خبر : 150113
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲

برگزاری کمیته مرگ مادران باردار در خاش

برگزاری کمیته مرگ مادران باردار در خاش

ایسنا/سیستان و بلوچستان اولین کمیته بررسی علل مرگ مادران باردار سال ۹۸ با حضور رئیس مرکز بهداشت، رئیس بیمارستان امام خمینی (ره)، مسئول واحد سلامت خانواده، پزشکان و سایر اعضای کمیته برگزار شد. به گزارش ایسنا- علی نقی زاده رئیس مرکز بهداشت خاش با بیان اهمیت مراقبت‌های بارداری و پس از زایمان در کاهش مرگ مادران

برگزاری کمیته مرگ مادران باردار در خاش

ایسنا/سیستان و بلوچستان اولین کمیته بررسی علل مرگ مادران باردار سال ۹۸ با حضور رئیس مرکز بهداشت، رئیس بیمارستان امام خمینی (ره)، مسئول واحد سلامت خانواده، پزشکان و سایر اعضای کمیته برگزار شد.

به گزارش ایسنا- علی نقی زاده رئیس مرکز بهداشت خاش با بیان اهمیت مراقبت‌های بارداری و پس از زایمان در کاهش مرگ مادران باردار و نیز تأثیر این شاخص در جامعه گفت: تلاش برای حفظ و ارتقا ی سلامت مادران یک اقدام جهانی است و شاخص مرگ و میر این گروه آسیب‌پذیر ازجمله شاخص‌های مهم توسعه و سلامتی جوامع است.

وی افزود: بر اساس هدف‌گذاری کمی شورای سیاست‌گذاری در برنامه ششم توسعه تا پایان سال ۱۳۹۹ نسبت مرگ مادران در کشور باید به ۱۵ در صد هزار تولد زنده برسد، لذا درصدد هستیم از یک سو با بررسی فرآیندهای شناسایی به موقع مادران باردار و بررسی وضعیت آنها، اعزام، انتقال، تشخیص و درمان مادران باردار پرخطر و از سوی دیگر با برگزاری منظم کمیته‌های مرگ مادر و پیگیری و اجرای مصوبات آن، به این مهم دست‌یابیم.

نقی زاده در ادامه ضمن عنوان عدم آگاهی، مراجعه و سهل انگاری خانواده به مسائل روانپزشکی جهت درمان افسردگی و مشکل عصبی مادر بیان کرد: در این خصوص مداخلات لازم بهداشتی به ویژه مکاتبه با مراکز خدمات جامع سلامت در زمینه آموزش علائم اختلالات روانی به مراجعه کنندگان، آموزش مزدوجین توسط روانشناس مرکز مشاوره ازدواج و نیز حساسیت مادران باردار جهت تشکیل پرونده بارداری به محض تأیید بارداری صورت خواهد گرفت.

دکتر کردی نیز با اعلام این مطلب که تشخیص و ارجاع به‌موقع مادران پرخطر به مراکز درمانی با توجه به شرایط بالینی و پاراکلینیکی بیمار از اولویت‌های سیستم‌های درمانی است، گفت: حساسیت پرسنل درمان در اقدام سریع و فوری در زمینه مادران باردار پرخطر می‌بایست بیش از پیش در دستور کار پرسنل بخش‌های درمان قرار گیرد.

در این کمیته به پایش نحوه ارائه خدمت در بخش زایمان و بررسی خطاهای پیش آمده جهت پیشگیری از بروز خطاهای احتمالی در آینده، بررسی خدمات بیمارستانی شامل خدمات اورژانس بیمارستان – اتاق زایمان –اتاق عمل و پست پارتوم، شناسایی درست موارد پر خطر و ارجاع به موقع آنها به مراکز درمانی سطوح بالاتر، برنامه ریزی و آموزش سالیانه به کارکنان مرتبط جهت آشنایی با موارد پرخطر، جلوگیری از تأخیر در تصمیم گیری و ارجاع به موقع مادران باردار پرخطر به بیمارستان پرداخته شد و اعضای حاضر در این جلسه نظرات و پیشنهادهای خود را در مورد بررسی روند درمان متوفی، ارائه و علل منجر به مرگ وی را بررسی کردند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دی ان اس گیمینگ

خرید باتری ماشین کره ای و خارجی

خرید دی ان اس گیمینگ

لیست تجهیزات آتش نشانی

طراحی لوگو حرفه ای

خرید و فروش شرکت پیمانکاری

دیزل ژنراتور

مهاجرت به کانادا

ولت متر عقربه ای

دانلود زيرنويس فارسي سريال

رپورتاژ آگهی یا ریپورتاژ آگهی

خرید حساب پراپ

خرید ممبر واقعی تلگرام

سازمان امور مالیاتی

معرفی برنامه صندوقچه وام خانگی

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح  

سایت محدوده

سایت کليک نيوز

سایت تالک نيوز

سایت پويشگر

سایت تارگت نيوز

سایت نيوز آيس

سایت نمانيان

سایت اسکن خبر

سایت جريان خبر

سایت چشم انداز نيوز

سایت به علاوه نيوز

سایت روشن نيوز

سایت ديناز نيوز

سایت ويک نيوز

سایت دون نيوز

سایت اسکاي وان

سایت استاندارد نيوز