کد خبر : 151137
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۶

بهره‌برداری از ۱۸۰ طرح عمرانی نیمه تمام تا پایان امسال

بهره‌برداری از ۱۸۰ طرح عمرانی نیمه تمام تا پایان امسال

مدیرکل ورزش و جوانان فارس با بیان اینکه  سال  ۹۸ ، سومین سال از اجرای برنامه توسعه ورزش استان است،  اعلام کرد که تا پایان امسال از ۱۸۰ طرح عمرانی نیمه تمام در سطح استان بهره‌برداری خواهد شد . به گزارش ایسنا منطقه فارس، حیدرعلی کامیاب  در نخستین جلسه شورای عالی ورزش استان فارس در سال جدید با اشاره به  پیشرفت‌ها در حوزه ورزش

مدیرکل ورزش و جوانان فارس با بیان اینکه  سال  ۹۸ ، سومین سال از اجرای برنامه توسعه ورزش استان است،  اعلام کرد که تا پایان امسال از ۱۸۰ طرح عمرانی نیمه تمام در سطح استان بهره‌برداری خواهد شد .

به گزارش ایسنا منطقه فارس، حیدرعلی کامیاب  در نخستین جلسه شورای عالی ورزش استان فارس در سال جدید با اشاره به  پیشرفت‌ها در حوزه ورزش همگانی ادامه داد: تلاش کرده‌ایم که ساعت ورزش را در جهت ارتقای سلامت مردم بیشتر کنیم؛ این یکی از  ماموریت‌ها و رسالت اصلی وزارت ورزش و جوانان است. فعالیت‌هایی که این اداره‌کل برای ارتقای جایگاه ورزش در خانواده‌ها در طول سال‌های ۹۶ و ۹۷ انجام شده کاملا مشخص است .

مدیرکل ورزش و جوانان فارس خاطرنشان کرد: تعداد برنامه‌های ورزش همگانی، خانوادگی و بومی محلی از ۹۵۶ مورد در سال به یکهزار و هفت برنامه و ۴۸۰ مسابقه ورزشی محلات به ۵۱۴ مورد در سال ۹۷ رسید است.همچنین تعداد تفاهم نامه‌های همکاری متقابل در حوزه ورزش با سازمانها و ادارات از ۱۷ به ۲۴ مورد در سال ۹۷ رسید .

کامیاب با اشاره به افزایش تعداد ایستگاه‌های ورزشی استان از ۴۶۳ ایستگاه  به ۶۶۹ مورد نیز عنوان کرد: مشارکت مردم سال به سال بیشتر است به عنوان مثال؛ در سال ۹۶ مشارکت‌های مردمی ۲۴ درصد بود که این مشارکت در سال بعد به ۲۵ درصد ارتقا یافت .

وی اضافه کرد: در ابتدای سال ۹۴   شیراز سومین شهر در میزان کم‌تحرکی کشور بود؛  این در حالی است که بر اساس گزارش‌های جدید این کلانشهر حتی از ۱۰ شهر بیشترین میزان کم تحرکی کشور  خارج شده است. فارس جزو ۴ استان‌هایی است که بیش از ۲۰۸ هزار ورزشکار سازمان یافته دارد .

مدیرکل ورزش و جوانان فارس اظهار کرد: بنا به گزارش‌ها، فارس در سال ۹۶ ، ۱۶۴ هزار ۹۱۳ ورزشکار سازمان یافته داشته اما این عدد در سال بعد به ۲۰۸ هزار و ۶۴۷ ورزشکار ارتقا یافت و پس از تهران و خوزستان در جایگاه سوم کشور قرار دارد .

کامیاب با اشاره به افزایش دستاوردهای ورزشی خاطرنشان کرد: میزبانی مسابقات کشوری و بین‌المللی در بخش بانوان از ۴۹ میزبانی به ۵۴ میزبانی در سال ۹۷ و از ۶۶ میزبانی ورزش آقایان به ۸۶ میزبانی در سال ۹۷ رسید.اعزام‌های ورزشکاران به مسابقات کشوری در حوزه بانوان نیز از ۲۶۳ ورزشکار به ۳۳۱ ورزشکار در سال ۹۷ رسید و در ورزش مردان نیز تعداد ورزشکاران اعزام شده از ۴۲۰ مورد به ۶۴۷ ورزشکار در سال ۹۷ ارتقا پیدا کرد .

وی با اشاره به اینکه تعداد باشگاه‌های ورزشی در سطح استان به حد بسیار مطلوبی رسیده و تسهیلات به بخش خصوصی از ۴۱۰ میلیون تومان در سال ۹۶ به ۷ میلیارد و ۶۹۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده، گفت: هم‌اکنون ۱۰۲۲ باشگاه‌های ورزشی فعال در سطح استان وجود دارد؛ این در حالی است که سال ۹۴ تنها ۵۷۹ باشگاه در سطح استان وجود داشت؛ خوشبختانه باشگاه‌های ورزشی در سطح استان از توزیع مناسبی برخوردار هستند .

به گفته مدیرکل ورزش و جوانان فارس، این استان جزء چهار استانی است که دارای بیش از هزار باشگاه است  همه  اینها در حالی‌است که در سال ۹۲ تنها ۴۵۳ باشگاه ورزشی در سطح استان فعالیت می‌کرد اما هم اکنون ۱۸۱ باشگاه در ۳۰ رشته ورزشی در لیگ‌های برتر کشور در دو بخش بانوان و آقایان به نمایندگی از فارس فعالیت می‌کنند .

وی یادآور شد: در سال ۹۴ و پیش از شروع برنامه توسعه ورزش استان تنها ۱۲۰ تیم در لیگ برتر دسته کشور فعالیت داشت .

مدیرکل ورزش و جوانان فارس با اشاره به توسعه خانه‌های ورزشی در روستاها  و افتتاح ۹۰ خانه ورزش روستایی از ابتدای سال ۹۶ تا کنون نیز گفت: خوشبختانه در ورزش‌های همگانی و قهرمانی  استان برتر هستیم و بر اساس برآوردها فارس طی سه سال گذشته همواره به عنوان استان برتر معرفی شده است .

وی بر کاهش رشد در بعضی از رشته‌‌های ورزشی قهرمانی هم اشاره و دلیل این مهم را عدم اعزام تیم‌های ملی  و استانی بنا به دلایلی دانست .

مدیرکل ورزش و جوانان فارس در این باره توضیح داد: مدال‌های آسیایی کسب شده در حوزه بانوان در سال ۹۶ ،  ۱۲ مدال بود که این عدد در سال بعد به ۹ مورد کاهش یافت؛  این به منزله کمتر شدن ورزشکاران نیست بلکه تعداد اعزام ورشکاران کاهش پیدا کرده و فدراسیون‌ها بنا به دلایلی صرفه‌جویی کردند و ورزشکاران به مسابقاتی که از حساسیت آنچنانی برخوردار نبود اعزام نشدند به همین دلیل تعداد مدال‌ها در کل کشور کاهش یافته است .

کامیاب گفت: مدال کسب شده در مسابقات تیمی کشوری در حوزه بانوان از ۱۰۲ مدال به ۸۶ مدال در سال ۹۷ کاهش یافت و در آقایان از ۹۳ مورد به ۱۳۵ مورد صعود کرد .

وی اضافه کرد: بعضی از رشته‌ها مدال‌های کمتری دریافت کردند و به هر حال برای خود کشور هم شرایط یکسان است و فقط برای استان فارس چنین شرایطی وجود ندارد .

با این حال کامیاب عملکرد ورزشکاران استان فارسی را مثبت ارزیابی کرد چراکه باور داشت در بازی‌های آسیایی سال ۲۰۱۴ با ۵ شرکت کننده یک مدال دریافت شد و ولی در سال ۲۰۱۸ با ۱۷ شرکت کننده ۵ مدال دریافت شد .

مدیرکل ورزش و جوانان فارس اظهار کرد: خوشبختانه ورزشکاران در سطح استان توزیع شدند و امروز ورزشکاران فارس در رشته‌های مختلف حضور دارند در حالی‌که در گذشته تنها رشته‌های ورزشی وزنه‌برداری و کشتی مدال آور بود اما امروزه در دو میدانی، دوچرخه‌سواری و در بسیاری از رشته‌های ورزشی دیگر از جمله ژیمناستیک  فارس مدال منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دی ان اس گیمینگ

خرید باتری ماشین کره ای و خارجی

خرید دی ان اس گیمینگ

لیست تجهیزات آتش نشانی

طراحی لوگو حرفه ای

خرید و فروش شرکت پیمانکاری

دیزل ژنراتور

مهاجرت به کانادا

ولت متر عقربه ای

دانلود زيرنويس فارسي سريال

رپورتاژ آگهی یا ریپورتاژ آگهی

خرید حساب پراپ

خرید ممبر واقعی تلگرام

سازمان امور مالیاتی

معرفی برنامه صندوقچه وام خانگی

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح  

سایت محدوده

سایت کليک نيوز

سایت تالک نيوز

سایت پويشگر

سایت تارگت نيوز

سایت نيوز آيس

سایت نمانيان

سایت اسکن خبر

سایت جريان خبر

سایت چشم انداز نيوز

سایت به علاوه نيوز

سایت روشن نيوز

سایت ديناز نيوز

سایت ويک نيوز

سایت دون نيوز

سایت اسکاي وان

سایت استاندارد نيوز