کد خبر : 149874
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴

پروانه چرای دام در سال آینده باطل می‌شود

پروانه چرای دام در سال آینده باطل می‌شود

ایسنا/زنجان معاون فنی اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: همه پروانه‌های چرای دام در سال ۱۴۰۰ باطل می‌شود. پیمان فقیه پیش از ظهر امروز (۱۳ اسفندماه) در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته منابع‌طبیعی، اظهار کرد: بر اساس ماده ۲ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و منابع، حفظ، احیا، اصلاح و توسعه و بهره‌برداری

پروانه چرای دام در سال آینده باطل می‌شود

ایسنا/زنجان معاون فنی اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: همه پروانه‌های چرای دام در سال ۱۴۰۰ باطل می‌شود.

پیمان فقیه پیش از ظهر امروز (۱۳ اسفندماه) در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته منابع‌طبیعی، اظهار کرد: بر اساس ماده ۲ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و منابع، حفظ، احیا، اصلاح و توسعه و بهره‌برداری از جنگل‌ها، مراتع و بیشه‌های طبیعی و اراضی جنگلی ملی شده متعلق به دولت به عهده‌ سازمان جنگل‌بانی ایران است.

وی با اشاره به فعالیت‌های معاونت فنی اداره‌کل منابع‌طبیعی، افزود: در بخش حفظ، حفاظت و قرق برای برخی از جنگل‌ها اتفاق می‌افتد و برای بخش احیا، اصلاح و توسعه نیز انواع کود، نهال و بذر توزیع شده و آبشخوارهایی نصب می‌شود.

این مسئول ادامه داد: در بحث بهره‌برداری از جنگل و مراتع، پروژه‌هایی برای بهره‌برداری از گیاهان دارویی و حتی گیاهان صنعتی در حال انجام است.

معاون فنی اداره‌کل منابع‌طبیعی استان زنجان، از کپه‌کاری در مراتعی که نیاز به این امر داشت به استفاده از اعتباری بالغ بر ۶۲۵ میلیون تومان خبر داد و تصریح کرد: ۱۰ آبشخوار در اراضی نصب شده، همچنین در راستای کشت دیم‌زار بذرهای یونجه توزیع شده است.

فقیه یادآور شد: بر اساس بخشنامه ابلاغی از سال ۱۴۰۰ همه پروانه‌های چرای دام ابطال و مردم بومی منطقه باید برای تبدیل پروانه خود به طرح مرتع‌داری مراجعه کنند و نمایندگان این افراد سریعاً برای دریافت پروانه مرتع‌داری اقدام کنند.

این مسئول با بیان اینکه سالانه ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار اصله نهال توسط اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری تولید می‌شود، عنوان کرد: برای پیشگیری از قاچاق چوب و زراعت چوب به متقاضیان با مشارکت بانک کشاورزی ۹۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: علاوه ‌بر تسهیلات زراعت چوب، نهال رایگان نیز در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. همچنین ۲۰۰ هزار هکتار جنگل‌کاری با بذر و  ۷۰ هکتار جنگل‌کاری با نهال در سال‌جاری انجام شده است.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دی ان اس گیمینگ

خرید باتری ماشین کره ای و خارجی

خرید دی ان اس گیمینگ

لیست تجهیزات آتش نشانی

طراحی لوگو حرفه ای

خرید و فروش شرکت پیمانکاری

دیزل ژنراتور

مهاجرت به کانادا

ولت متر عقربه ای

دانلود زيرنويس فارسي سريال

رپورتاژ آگهی یا ریپورتاژ آگهی

خرید حساب پراپ

خرید ممبر واقعی تلگرام

سازمان امور مالیاتی

معرفی برنامه صندوقچه وام خانگی

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح  

سایت محدوده

سایت کليک نيوز

سایت تالک نيوز

سایت پويشگر

سایت تارگت نيوز

سایت نيوز آيس

سایت نمانيان

سایت اسکن خبر

سایت جريان خبر

سایت چشم انداز نيوز

سایت به علاوه نيوز

سایت روشن نيوز

سایت ديناز نيوز

سایت ويک نيوز

سایت دون نيوز

سایت اسکاي وان

سایت استاندارد نيوز