کد خبر : 154686
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۳

اولویت بندی سازه های آبی اصفهان برای گردشگری آب

اولویت بندی سازه های آبی اصفهان برای گردشگری آب

ایسنا/اصفهان مدیر تحقیقات، برنامه ریزی و بررسی های اقتصادی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه مشاور ۱۶ سد استان را برای اجرای گردشگری آب اولویت بندی کرده است، گفت: گردشگری نقش مهمی در مدیریت بهم پیوسته منابع آب در حوضه های آبریز دارد. افشین رضایی صبح امروز (سه شنبه-۱۲ اسفند ماه) در سومین همایش سالانه

اولویت بندی سازه های آبی اصفهان برای گردشگری آب

ایسنا/اصفهان مدیر تحقیقات، برنامه ریزی و بررسی های اقتصادی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه مشاور ۱۶ سد استان را برای اجرای گردشگری آب اولویت بندی کرده است، گفت: گردشگری نقش مهمی در مدیریت بهم پیوسته منابع آب در حوضه های آبریز دارد.

افشین رضایی صبح امروز (سه شنبه-۱۲ اسفند ماه) در سومین همایش سالانه گردشگری محور توسعه پایدار استان اصفهان، اظهار کرد: گردشگری، صنعت کلیدی در بین صنایع اقتصادی جهان است و درآمد غیرمستقیم آن در اقتصاد بالاتر از درآمدهای اقتصادی است.

وی از اقتصاد گردشگری به عنوان صادرات نامرئی یاد کرد و افزود: با توجه به رشد فناوری و افزایش اوقات فراغت که فرصت های مناسبی برای استفاده از زیرساخت ها گردشگری مهیا می کند، باید به این حوزه توجه شود.

به گزارش ایسنا، مدیر تحقیقات، برنامه ریزی و بررسی های اقتصادی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان تاکید کرد: اگر دولت ها اقدامات مناسبی برای حوزه گردشگری داشته باشند، سبب رشد جوامع محلی می شود.

وی با اشاره به آثار مثبت و منفی حوزه گردشگری، اظهار کرد: متاسفانه عموما با اثرات منفی گردشگری در کشور مواجه هستیم، اما گردشگری پایدار بر اثرات مثبت این حوزه تاکید دارد و اجرای آن موجب کاهش اثرات منفی گردشگری می شود.

رضایی تاکید کرد: گردشگری نقش مهمی در مدیریت بهم پیوسته منابع آب در حوضه های آبریز دارد.

وی با بیان اینکه دو سال پیش تفاهم نامه ای بین وزارت نیرو و میراث فرهنگی در حوزه گردشگری آب منعقد شد، گفت: از جمله اهداف این تفاهم نامه تثبیت جایگاه آب در حوزه گردشگری، ایجاد اشتغال و کمک به توسعه جوامع محلی، ترغیب و تشویق سرمایه گذاران و … است و در مجموع این تفاهم نامه موجب نظام مند کردن فعالیت های ستادی بین دو وزارتخانه می شود.

به گفته مدیر تحقیقات، برنامه ریزی و بررسی های اقتصادی شرکت آب شرکت منطقه‌ای اصفهان، اجرای این تفاهم نامه در محدوده قنات ها، سدها، آب بندان ها، چشمه ها، رودها و … است.

وی با بیان اینکه طرح مطالعاتی گردشگری آب، توسط شرکت آب منطقه ای اصفهان از سال پیش به مشاور سپرده و در این خصوص بررسی های لازم انجام شد، گفت: حدود ۱۶ سازه و سد مهم در استان اصفهان در قالب این طرح معرفی شد.

رضایی با بیان اینکه تا پیش از این وزارت نیرو اجازه سرمایه گذاری پیرامون این طرح ها، سازه ها و سدهای ایجاد شده را نمی داد، گفت: تفاهم نامه مشترک بین دو وزارت نیرو و میراث فرهنگی فرصتی برای توسعه گردشگری است.

وی با اشاره به اینکه مشاور ۱۶ سد استان را برای اجرای گردشگری آب اولویت بندی کرد، توضیح داد: بعد از بررسی نهایی مهمترین سدها در اولویت اجرای این طرح قرار گرفت و نقاط ضعف و قوت و فرصت و تهدیدهای آنها برای سرمایه گذاری استخراج شد.

به گفته مدیر تحقیقات، برنامه ریزی و بررسی های اقتصادی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، از مهمترین پروژه های آبی مناسب برای سرمایه گذاری در گردشگری آب، سد زاینده رود و اراضی مختلف اطراف آن، مخزن سد خمیران در تیران و کرون، سد قره قاچ، سد حنا سمیرم، سد گلپایگان و سد و تونل چشمه لنگان است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دی ان اس گیمینگ

خرید باتری ماشین کره ای و خارجی

خرید دی ان اس گیمینگ

لیست تجهیزات آتش نشانی

طراحی لوگو حرفه ای

خرید و فروش شرکت پیمانکاری

دیزل ژنراتور

مهاجرت به کانادا

ولت متر عقربه ای

دانلود زيرنويس فارسي سريال

رپورتاژ آگهی یا ریپورتاژ آگهی

خرید حساب پراپ

خرید ممبر واقعی تلگرام

سازمان امور مالیاتی

معرفی برنامه صندوقچه وام خانگی

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح  

سایت محدوده

سایت کليک نيوز

سایت تالک نيوز

سایت پويشگر

سایت تارگت نيوز

سایت نيوز آيس

سایت نمانيان

سایت اسکن خبر

سایت جريان خبر

سایت چشم انداز نيوز

سایت به علاوه نيوز

سایت روشن نيوز

سایت ديناز نيوز

سایت ويک نيوز

سایت دون نيوز

سایت اسکاي وان

سایت استاندارد نيوز