کد خبر : 152496
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۴

برگزاری این جشنواره در زنجان به گردشگری اکو کمک می‌کند

برگزاری این جشنواره در زنجان به گردشگری اکو کمک می‌کند

معاون دبیرکل سازمان اکو گفت: برگزاری این جشنواره در زنجان به گردشگری اکو کمک می‌کند. به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، کانن نظروف عصر امروز در آیین افتتاحیه پنجمین جشنواره بین‌المللی غذای اکو – جاده ابریشم، اظهار کرد: به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های منطقه، تنوع فعالیت‌های گردشگری، در دسترس بودن خدمات کیفی و آشنایی با منطقه،

معاون دبیرکل سازمان اکو گفت: برگزاری این جشنواره در زنجان به گردشگری اکو کمک می‌کند.

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، کانن نظروف عصر امروز در آیین افتتاحیه پنجمین جشنواره بین‌المللی غذای اکو – جاده ابریشم، اظهار کرد: به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های منطقه، تنوع فعالیت‌های گردشگری، در دسترس بودن خدمات کیفی و آشنایی با منطقه، یک نیاز ضروری محسوب می‌شود.

این مسئول ادامه داد: حوزه اکو دارای پتانسیل قابل‌ توجهی بوده و این حوزه از نظر میراث تاریخی و فرهنگی یکی از ثروتمندترین مناطق جهان محسوب می‌شود. علاوه‌ بر آن، حوزه اکو بین دو بازار مهم گردشگری و جهانی اروپا و چین قرار دارد و گردشگری نقش بسیار مهمی در رشد اقتصادی بسیاری از کشورها از هزاره جدید داشته ‌است؛ به طوری که در شش دهه گذشته، گردشگری، گسترش و تنوع زیستی را در سراسر جهان تجربه کرده ‌است.

وی افزود: بیش از 60 میلیون گردشگر بین‌المللی در سال 2017 به منطقه اکو سفر کرده‌اند که 4.5 درصد از کل آمار گردشگری در جهان را تشکیل می‌دهد و این امر در درآمد گردشگری منطقه منعکس شده که نشان می‌دهد منطقه به طور کلی تنها 2.84 درصد از کل هزینه‌های گردشگری بین‌المللی را جذب می‌کند اما متاسفانه با توجه به پتانسیل منطقه و جمعیت، این نسبت کم است.

نظروف تصریح کرد: بر اساس برآوردهای شورای جهانی سفر و گردشگری در منطقه اکو بیش از سه میلیون نفر به طور مستقیم و 6.2 میلیون نفر به طور غیرمستقیم در سال 2017 در اقتصاد گردشگری مشغول به فعالیت بودند که درآمد گردشگری حاصل شده در سال 2017 به 42.7 میلیارد دلار رسید.

معاون دبیرکل سازمان اکو، یادآور شد: دبیرخانه اکو موظف به ترویج صنعت گردشگری در منطقه، از طریق توسعه استراتژی‌ها و سیاست‌های مناسب ‌است که در این راستا، دبیرخانه اکو پیش‌نویس پروژه‌های جدید در بخش گردشگری را تهیه کرده که دو مورد آن، با عنوان “استراتژی منطقه‌ای اکو برای گردشگری پایدار و برنامه اقدام برای توریسم پایدار” و “شبکه اپراتورهای تور” در منطقه اکو تهیه شده است.

این مسئول با بیان اینکه معتقدیم که همه کشورهای عضو سازمان اکو در این پروژه‌ها برای ترویج گردشگری در منطقه همکاری خواهند کرد، گفت: علاوه‌ بر این، دبیرخانه سازمان همکاری‌های اقتصادی با سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری و تبادل اطلاعات و تجارب برای تبدیل منطقه اکو به عنوان یک بازار جهانی برای صنعت گردشگری همکاری می‌کند.

وی افزود: بدون شک جاده ابریشم به عنوان پلی برای اتصال فرهنگ‌ کشورهای همسایه نقش به‌سزایی در برقراری صلح، دوستی، همکاری و درک متقابل در میان کشورهای عضو دارد.

معاون دبیرکل سازمان اکو اظهار کرد: چهار دوره جشنواره غذای بین‌المللی اکو – جاده ابریشم در زنجان از سال 2015 تاکنون برگزار شده که افزایش قابل توجهی در مشارکت کشورهای عضو اکو و اعضای جاده ابریشم و نیز تعداد بازدیدکنندگان را نشان می‌دهد و بر این باوریم که برگزاری هر ساله این رویداد در شهر زنجان می‌تواند به توسعه بیشتر گردشگری در ایران و منطقه اکو کمک کند.

نظروف با اشاره به اینکه 10 کشور عضو سازمان اکو به خاطر زیبایی‌های طبیعی خود و نیز تنوع میراث تاریخی و فرهنگی معروف هستند، یادآور شد: برای احیای جاده باستانی ابریشم به‌عنوان میراث تاریخی منطقه اکو، دبیرخانه اکو و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان از ظرفیت خود برای ایجاد این رویداد به عنوان یک تجربه موفق استفاده کرده است و سازماندهی جشنواره سالانه غذای جاده ابریشم در زنجان نشانه‌ای از اراده برای ایستادن در کنار جوامع محلی به جهت ارتقای قابلیت‌های خود و کمک به شکوفایی جاذبه‌های گردشگری بالقوه و معرفی آن‌ها به جامعه محلی و بین‌المللی است.

این مسئول خاطرنشان کرد: بر این باوریم که این هدف باید توسط کشورهای عضو دیگر از طریق میزبانی نمایشگاه‌های گردشگری، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و رویدادهای فرهنگی پیگیری شود.منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دی ان اس گیمینگ

خرید باتری ماشین کره ای و خارجی

خرید دی ان اس گیمینگ

لیست تجهیزات آتش نشانی

طراحی لوگو حرفه ای

خرید و فروش شرکت پیمانکاری

دیزل ژنراتور

مهاجرت به کانادا

ولت متر عقربه ای

دانلود زيرنويس فارسي سريال

رپورتاژ آگهی یا ریپورتاژ آگهی

خرید حساب پراپ

خرید ممبر واقعی تلگرام

سازمان امور مالیاتی

معرفی برنامه صندوقچه وام خانگی

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح  

سایت محدوده

سایت کليک نيوز

سایت تالک نيوز

سایت پويشگر

سایت تارگت نيوز

سایت نيوز آيس

سایت نمانيان

سایت اسکن خبر

سایت جريان خبر

سایت چشم انداز نيوز

سایت به علاوه نيوز

سایت روشن نيوز

سایت ديناز نيوز

سایت ويک نيوز

سایت دون نيوز

سایت اسکاي وان

سایت استاندارد نيوز