کد خبر : 154874
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱:۰۹

صید ۹۴۷ میلیاردی ماهیگیران گیلانی از دریای خزر

صید ۹۴۷ میلیاردی ماهیگیران گیلانی از دریای خزر

ایسنا/گیلان معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گیلان، از برداشت ۱۰۹۷ تن انواع ماهیان استخوانی از دریای خزر خبر داد و گفت: ارزش فروش ناخالص این میزان صید ۹۴۷ میلیارد ریال است. اکبر ایلدرم در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: جمع کل صید شرکت‌های تعاونی پره استان گیلان از آستارا تا چابکسر تاکنون ۱۰۹۷ تن بوده

صید ۹۴۷ میلیاردی ماهیگیران گیلانی از دریای خزر

ایسنا/گیلان معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گیلان، از برداشت ۱۰۹۷ تن انواع ماهیان استخوانی از دریای خزر خبر داد و گفت: ارزش فروش ناخالص این میزان صید ۹۴۷ میلیارد ریال است.

اکبر ایلدرم در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: جمع کل صید شرکت‌های تعاونی پره استان گیلان از آستارا تا چابکسر تاکنون ۱۰۹۷ تن بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل شش درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به ترکیب صید این میزان ماهی، گفت: کفال با ۶۰۷ تن ۵۵ درصد، سفید با ۴۴۴ تن ۴۰ درصد، کپور با ۱۱ تن یک درصد و سایر گونه ها شامل سیف و سوف همچنین انواع کولی با ۳۵ تن چهار درصد صید را به خود اختصاص داده‌اند.

ایلدرم، با بیان اینکه میانگین سرانه صید هر شرکت تعاونی پره ۲۲ تن بوده است، تصریح کرد: ارزش فروش ناخالص این میزان صید ۹۴۷ میلیارد ریال است و این مقدار صید توسط ۴۹ شرکت تعاونی با ۴۰۰۰ نفر صیاد و ۱۴ هزار مرتبه تورکشی استحصال شده است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گیلان، با بیان اینکه صید ماهی از خزر تا ۱۵ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ ادامه دارد، عنوان کرد: بعد از اتمام این مدت براساس نظر کمیته مدیریت صید استان نسبت به اتمام یا تمدید صید تصمیم‌گیری می‌شود.

به گزارش ایسنا، «صید پره» یا تورگستر از قدیمی‌ترین روش‌های صید ماهیان استخوانی در حاشیه جنوبی دریای خزر است که قدمتی چندصدساله دارد. در این روش یک سر تور ماهیگیری توسط قایق چوبی بزرگی در دریا به شکل حرف U گسترده می‌شود و سر انتهایی تور با فاصله حدودا صد متری از نقطه اولیه به ساحل بازمی‌گردد. قطر سوراخ‌های تور پره به اندازه‌ای است که تنها ماهیان بالغ را صید کرده و بنابراین در حفظ ذخایر آبزیستی و بچه‌ماهی‌ها بسیار موثر است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دی ان اس گیمینگ

خرید باتری ماشین کره ای و خارجی

خرید دی ان اس گیمینگ

لیست تجهیزات آتش نشانی

طراحی لوگو حرفه ای

خرید و فروش شرکت پیمانکاری

دیزل ژنراتور

مهاجرت به کانادا

ولت متر عقربه ای

دانلود زيرنويس فارسي سريال

رپورتاژ آگهی یا ریپورتاژ آگهی

خرید حساب پراپ

خرید ممبر واقعی تلگرام

سازمان امور مالیاتی

معرفی برنامه صندوقچه وام خانگی

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح  

سایت محدوده

سایت کليک نيوز

سایت تالک نيوز

سایت پويشگر

سایت تارگت نيوز

سایت نيوز آيس

سایت نمانيان

سایت اسکن خبر

سایت جريان خبر

سایت چشم انداز نيوز

سایت به علاوه نيوز

سایت روشن نيوز

سایت ديناز نيوز

سایت ويک نيوز

سایت دون نيوز

سایت اسکاي وان

سایت استاندارد نيوز