کد خبر : 154456
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۲

ضرورت تهیه برنامه مدون برای کشتار مرغ در چهارمحال و بختیاری

ضرورت تهیه برنامه مدون برای کشتار مرغ در چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: کمیته کارشناسی برنامه‌ای مدون برای کشتار مرغ در استان تدوین کند و قیمت مرغ نیز تعیین شود تا کمبودی در این زمینه برای ایام پیش‌رو ایجاد نشود. اقبال عباسی ۱۲ اسفندماه در ستاد تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم تامین مرغ مورد نیاز ایام عید

ضرورت تهیه برنامه مدون برای کشتار مرغ در چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: کمیته کارشناسی برنامه‌ای مدون برای کشتار مرغ در استان تدوین کند و قیمت مرغ نیز تعیین شود تا کمبودی در این زمینه برای ایام پیش‌رو ایجاد نشود.

اقبال عباسی ۱۲ اسفندماه در ستاد تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم تامین مرغ مورد نیاز ایام عید برای مردم استان، اظهار کرد: لازم است پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی استان برنامه‌ای ارائه دهد که در آن، تعداد مرغداری‌ها و سهمیه کشتار روزانه هر مرغداری مشخص شود، از طرفی لازم است جلسه‌ای به این منظور با معاون امور اقتصادی تشکیل و سهمیه کشتار روزانه تا عید تعیین شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۰ درصد نهاده‌های دولتی در اختیار مرغداری‌ها قرار گرفته است، افزود: برنامه کشتار و توزیع مرغ در اختیار تعزیرات حکومتی، سازمان صمت، بازرسی، اتحادیه‌ و دستگاه‌های نظارتی قرار گیرد، در صورتی که مرغداری‌ها طی ۲۴ یا ۴۸ ساعت مشخص شده، اقدام به کشتار به موقع نکردند بایستی برخورد شدید صورت گیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: چنانچه مرغداری قصد برهم زدن تعادل بازار را داشته باشد باید به تعزیرات حکومتی معرفی و در صورت تکرار مجدد تا مرحله ابطال پروانه اقدام صورت گیرد، همچنین در ارائه برنامه‎های کشتار نیز تعطیلات پیش‌رو در نظر گرفته شود تا مشکلی در تامین مرغ ایجاد نشود.

عباسی ادامه داد: در کمیته کارشناسی که برنامه کشتار مرغ در آن تدوین می‌شود باید قیمت مرغ نیز تعیین شود تا مشکلی در این زمینه برای ایام پیش‌رو ایجاد نشود.

وی در خصوص میوه شب عید در استان، تصریح کرد: قیمت میوه در شهرکرد از متوسط کشوری بالاتر است و عرضه میوه شب عید با پنج تا ۱۰ درصد زیر قیمت بازار، فایده‌ای ندارد، البته اگر قیمت‌گذاری کشوری باشد امکان خرید از سوی مردم وجود دارد، از طرفی در شرایط موجود نباید غرفه‌هایی که برپا می‌شوند منجر به ایجاد صف‌های طولانی شوند.

عباسی ادامه داد: سال گذشته بسیاری از غرفه‌های توزیع میوه شب عید مجهز به دستگاه کارتخوان نبودند یا قطعی آن بسیار بود و به صورت دستی پول دریافت می‌کردند که این موارد باید درنظر گرفته شود و برای آن‌ها برنامه‌ریزی صورت گیرد و این مشکلات به روزهای پایانی سال ختم نشود.

استاندار در خصوص کمبود تخم‌مرغ در استان، گفت: میزان مصرف روزانه تخم‌مرغ در استان ۳۰ تن است که هفت تن آن در استان تولید ‌می‌شود و ۲۳ تن کمبود وجود دارد، باید این کمبود با اختصاص سهمیه تامین شود، چنانچه مقرر شده کمبود تخم‌مرغ از استان همجوار تعیین شود و آن استان تکلیف خود را انجام نمی‌دهد باید پیگیری صورت گیرد، برای جلسه بعدی باید کمبود تخم‌مرغ و اختصاص آن به استان از هر طریق مشخص شود، در ضمن لازم است در گزارشاتی که در این ستاد ارائه می‌شود دقت کافی صورت گیرد.

وی گفت: برنامه‌ای با محوریت مرکز استان برای بازرسی‌ها از صنوف مختلف تهیه شود و روزانه گزارشات آن به تفکیک هر شهرستان با مشخص بودن تعداد اکیپ، بازرسی‌ها، تذکرات، پرونده‌های تشکیل شده و پلمب‌ها به صورت کتبی و پیامکی در اختیار معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قرار گیرد، همچنین اگر نیروی کمکی یا کمبود ماشین برای بازرسی‌ها مورد نیاز است به صورت جدولی تهیه  و در اختیار استانداری قرار گیرد تا ادارات مکلف به همکاری در این زمینه باشند، البته این گزارشات باید واقعی باشد تا این حس در میان مردم ایجاد شود که بازرسی‌های صورت گرفته موثر بوده است.

استاندار با اشاره به گلایه‌مندی مردم از وضعیت بازار، خاطرنشان کرد: بازرسی و نظارت صرفا ورود به مغازه نیست بلکه حضور بازرسان در طول روز باید تاثیرگذار باشد تا مردم و مسئولان به صورت عینی بازرسی‌ها را احساس کنند، رئیس صمت استان نشست‌هایی با اصحاب رسانه داشته باشد و موضوعاتی همچون انجام بازرسی‌ها را به خوبی تشریح کند، از طرفی لازم است کالای موجود در بازار دارای برچسب قیمت باشد، در غیر این صورت از سوی بازرسان برخورد صورت گیرد و اگر تخلف چندین مرتبه تکرار و از حد معینی بگذرد نسبت به پلمب آن واحد اقدام شود.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دی ان اس گیمینگ

خرید باتری ماشین کره ای و خارجی

خرید دی ان اس گیمینگ

لیست تجهیزات آتش نشانی

طراحی لوگو حرفه ای

خرید و فروش شرکت پیمانکاری

دیزل ژنراتور

مهاجرت به کانادا

ولت متر عقربه ای

دانلود زيرنويس فارسي سريال

رپورتاژ آگهی یا ریپورتاژ آگهی

خرید حساب پراپ

خرید ممبر واقعی تلگرام

سازمان امور مالیاتی

معرفی برنامه صندوقچه وام خانگی

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح  

سایت محدوده

سایت کليک نيوز

سایت تالک نيوز

سایت پويشگر

سایت تارگت نيوز

سایت نيوز آيس

سایت نمانيان

سایت اسکن خبر

سایت جريان خبر

سایت چشم انداز نيوز

سایت به علاوه نيوز

سایت روشن نيوز

سایت ديناز نيوز

سایت ويک نيوز

سایت دون نيوز

سایت اسکاي وان

سایت استاندارد نيوز