کد خبر : 167457
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۹

آخرین اخبار از اجرای طرح «توسعه مشاغل خانگی» در قزوین

آخرین اخبار از اجرای طرح «توسعه مشاغل خانگی» در قزوین

ایسنا/قزوین طرح ملی توسعه مشاغل خانگی یک طرح دوجانبه بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی است؛ این طرح از تابستان ۹۹ آغاز شده و همچنان در حال انجام است؛ روند اجرای این طرح در استان را از معاون آموزشی جهاد دانشگاهی قزوین جویا شدیم. سمانه مولاوردی خانی در گفت‌وگو با ایسنا با

آخرین اخبار از اجرای طرح «توسعه مشاغل خانگی» در قزوین

ایسنا/قزوین طرح ملی توسعه مشاغل خانگی یک طرح دوجانبه بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی است؛ این طرح از تابستان ۹۹ آغاز شده و همچنان در حال انجام است؛ روند اجرای این طرح در استان را از معاون آموزشی جهاد دانشگاهی قزوین جویا شدیم.

سمانه مولاوردی خانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی در قزوین، تصریح کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی یک طرح دوجانبه بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی است و در این طرح جهاد دانشگاهی به‌عنوان یک‌ نهاد توسعه‌ای و تسهیلگر در نظر گرفته ‌شده است تا پروژه‌های مبتنی بر توسعه مشاغل خانگی را به‌صورت هدفمند در سطح کشور اجرا کند.

وی افزود: در راستای اجرای موفق این طرح ملی، معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی با ارائه آموزش‌های تخصصی و مشاوره‌های کسب‌وکار سعی در توانمندسازی متقاضیان دارد.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی استان قزوین اظهار کرد: جهاد دانشگاهی با ایجاد شبکه‌های تخصصی فروش، فروشگاه‌های اینترنتی، بازارچه‌های مشاغل خانگی و تکمیل زنجیره ارزش سعی خواهد کرد در مرحله اتصال به بازار به انجام خدمت بپردازد.

وی تأکید کرد: در طرح مشاغل خانگی تاکنون ۱۶۹۵ نفر در سطح استان قزوین ثبت‌نام کردند که ارزیابی و تماس اولیه ۱۴۶۱ نفر انجام‌شده است، همچنین از این تعداد ۳۱۵ نفر تحت آموزش عمومی و ۹۶ نفر تحت آموزش‌های تخصصی قرار گرفتند.

مولاوردی خانی بیان کرد: در چند ماه اخیر وبینار برندسازی و آشنایی با دنیای مشاغل خانگی را برای افراد داخل استان و خارج از استان برگزار کردیم.

وی خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح تلاش کردیم به سمت مشاغل نو که به آن توجهی نشده است حرکت کنیم، دوره ویراستاری و مترجمی دو کسب و کاری است که آموزش‌هایی در آن حوزه برگزار کردیم، در حوزه مترجمی جهاد دانشگاهی پتانسیل خوبی دارد، چراکه تعداد زیادی فراگیر زبان انگلیسی داریم که می‌توانند از این فضا استفاده کنند.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی استان قزوین بیان کرد: با انتشارات و مراکز ترجمه و ویراستاری در سطح کشور نیز به جهت پیشرانی، ارتباطاتی صورت گرفته و فضای اتصال به بازار مهیا شده است.

وی تأکید کرد: در این طرح ۲۸۱ پیشران شناسایی شدند و از ۲۱ روستا بازدید به‌عمل‌آمده است، با پیشران‌های حوزه فرش جلسات مکرری برگزار کردیم و تلاش داریم با کنار هم قرار دادن پیشران‌ها و ایجاد هم‌افزایی در جهت توسعه کسب‌وکار قدم برداریم، همچنین آموزش تخصصی حوزه فرش و رشته خیاطی از اسفندماه تا پایان فروردین‌ماه برگزار می‌شود.

مولاوردی خانی بیان کرد: همچنین به همت مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استارت آپ روبان در حوزه طراحی لباس را برگزار کردیم که مورد استقبال قرار گرفت.

وی یادآور شد: افرادی که جویای کار هستند برای پیوستن به این طرح بزرگ می‌توانند به سامانه https://inhb.ir مراجعه و ثبت‌نام کنند، شرایط متقاضیان ثبت‌نام در طرح حداقل ۱۸ سال سن، بومی استان محل ثبت‌نام، عدم اشتغال تمام‌وقت و نداشتن بیمه کارفرمایی است.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دی ان اس گیمینگ

خرید باتری ماشین کره ای و خارجی

خرید دی ان اس گیمینگ

لیست تجهیزات آتش نشانی

طراحی لوگو حرفه ای

خرید و فروش شرکت پیمانکاری

دیزل ژنراتور

مهاجرت به کانادا

ولت متر عقربه ای

دانلود زيرنويس فارسي سريال

رپورتاژ آگهی یا ریپورتاژ آگهی

خرید حساب پراپ

خرید ممبر واقعی تلگرام

سازمان امور مالیاتی

معرفی برنامه صندوقچه وام خانگی

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح  

سایت محدوده

سایت کليک نيوز

سایت تالک نيوز

سایت پويشگر

سایت تارگت نيوز

سایت نيوز آيس

سایت نمانيان

سایت اسکن خبر

سایت جريان خبر

سایت چشم انداز نيوز

سایت به علاوه نيوز

سایت روشن نيوز

سایت ديناز نيوز

سایت ويک نيوز

سایت دون نيوز

سایت اسکاي وان

سایت استاندارد نيوز