کد خبر : 168204
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱:۵۷

به فکر نفوذ دانش در بخش کشاورزی هستیم

به فکر نفوذ دانش در بخش کشاورزی هستیم

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی گفت: تلاش کرده ایم بجای دادن آمار و شعار به سمت دانش محوری حرکت کنیم و نفوذ دانش را در بخش کشاورزی ارتقاء دهیم. شهرام شفیعی روز دوشنبه در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت روز مهندس در محل سازمان نظام مهندسی کشاورزی و

 به فکر نفوذ دانش در بخش کشاورزی هستیم

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی گفت: تلاش کرده ایم بجای دادن آمار و شعار به سمت دانش محوری حرکت کنیم و نفوذ دانش را در بخش کشاورزی ارتقاء دهیم.

شهرام شفیعی روز دوشنبه در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت روز مهندس در محل سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی برگزار شد، در تشریح ساختار این‌ سازمان اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی از سال ۱۳۸۰ با مصوبه مجلس و تائید شورای نگهبان تاسیس شد.

وی ادامه داد: اعضای شورای این سازمان در تهران و مراکز استان‌ها با برگزاری انتخابات مشخص می‌شود که در سطح استان ۱۱ نفر و در سطح کشور ۱۵ نفر عضو دارد.

وی با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی یک سازمان غیردولتی و دارای استقلال مالی است،افزود: حدود ۱۵ هزار نفر عضو حقیقی و ۶۰۰ نفر عضو حقوقی در استان عضو این سازمان هستند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گفت: اعضای سازمان سطح بندی شده و به هر فرد پروانه اشتغال صادر می‌شود که این گرید بندی ها مورد قبول دستگاه‎های حقیقی و حقوقی است.

وی از راه‌اندازی ۷۰ مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی در استان خبر داد و افزود: از این تعداد ۷ مرکز در تبریز مستقر است و قصد داریم با افزایش تعداد این مراکز به ۲۰۰ واحد، در هر دهستان یک مرکز مستقر باشد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی کارهای تصدی‌گری محوله از سوی تعدادی از دستگاه های دولتی را نیز انجام می‌دهد و برای صدور پروانه‌ی فعالیت واحدهای تولیدی نیازی به مراجعه به سازمان جهاد کشاورزی نیست.

شفیعی در رابطه با صدور پروانه نیز افزود: متقاضیان صدور پروانه می توانند درخواست خود را به طور مستقیم به دفاتر سازمان نظام مهندسی در شهرستان ها ارائه دهند همچنین زمان صدور پروانه از ۱۵۰ روز به ۲۰ روز کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: حدود ۵۰۰ واحد فروشندگی سموم به داروخانه های گیاه پزشکی  تغییر یافته که تقریبا ۵۰۰ کارشناس گیاه پزشکی در این واحدها فعالیت می‌کنند.

وی به اجرای ماده‌ی ۱۱ قانون هوای پاک در کارخانجات دارای بیش از ۵۰ کارگر اشاره کرد و کفت: باید در این کارخانجات بحث HSE مورد توجه قرار گرفته و اجرا شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی ادامه داد: نظارت بر کلیه‌ی طرح‌های آبخیزداری و عملیات بیولوژیکی، برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست نیز بر عهده این سازمان است.

وی به مشکلات بخش کشاورزی نیز اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات بخش کشاورزی قطعه قطعه بودن اراضی و مسنّ بودن کشاورزان است که مانع ورود خدمات فنی و مهندسی به این عرصه می شوند.

وی متذکر شد: متاسفانه فاصله‌ی بین تولیدکنندگان برتر و میانگین تولید کشاورزی در استان بسیار زیاد است بطور مثال یک تولید کننده برتر سیب  در مراغه میزان ۱۷۰ تن در هکتار سیب تولید کرده است،  در حالی که متوسط تولید سیب در همان منطقه حدود ۲۵ تن در هکتار است.

شفیعی در پایان در رابطه با کشاورزی قراردادی نیز اظهار کرد: خوشبختانه علی رغم همه مشکلات موفق شدیم در بعضیی از مناطق که پتانسیل‌های لازم را دارند، کشاورزی قراردادی را جرا کنیم و در همین راستا حدود ۲۰۰ هکتار از اراضی منطقه‌ی مایان را به کشت قراردادی کلزا اختصاص داده ایم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دی ان اس گیمینگ

خرید باتری ماشین کره ای و خارجی

خرید دی ان اس گیمینگ

لیست تجهیزات آتش نشانی

طراحی لوگو حرفه ای

خرید و فروش شرکت پیمانکاری

دیزل ژنراتور

مهاجرت به کانادا

ولت متر عقربه ای

دانلود زيرنويس فارسي سريال

رپورتاژ آگهی یا ریپورتاژ آگهی

خرید حساب پراپ

خرید ممبر واقعی تلگرام

سازمان امور مالیاتی

معرفی برنامه صندوقچه وام خانگی

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح  

سایت محدوده

سایت کليک نيوز

سایت تالک نيوز

سایت پويشگر

سایت تارگت نيوز

سایت نيوز آيس

سایت نمانيان

سایت اسکن خبر

سایت جريان خبر

سایت چشم انداز نيوز

سایت به علاوه نيوز

سایت روشن نيوز

سایت ديناز نيوز

سایت ويک نيوز

سایت دون نيوز

سایت اسکاي وان

سایت استاندارد نيوز