کد خبر : 167077
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱

هجوم کرم‌های برگخوار به مراتع خراسان جنوبی

هجوم کرم‌های برگخوار به مراتع خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: رشد مناسب علف و گیاهان مرتعی باعث هجوم کرم برگخوار به باغات استان شده که بیشترین خسارت این آفات در مراتع است و جای هیچ گونه نگرانی برای کشاورزان وجود ندارد. به گزارش ایسنا منطقه خراسان جنوبی، مهدی عصمتی پور با اشاره به هجوم

هجوم کرم‌های برگخوار به مراتع خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: رشد مناسب علف و گیاهان مرتعی باعث هجوم کرم برگخوار به باغات استان شده که بیشترین خسارت این آفات در مراتع است و جای هیچ گونه نگرانی برای کشاورزان وجود ندارد.

به گزارش ایسنا منطقه خراسان جنوبی، مهدی عصمتی پور با اشاره به هجوم کرم برگخوار به چند شهرستان استان، اظهار کرد: جای هیچ گونه نگرانی در این مورد وجود ندارد.

وی گفت: با نگاهی به پایان سال گذشته (سال ۹۷) که زمستان سختی را سپری نکردیم و با یخبندان‌های کمی مواجه بودیم و همچنین با عنایت به شرایط اقلیمی عالی و بارندگی‌های خوبی که در سال جدید در سطح استان شاهد بودیم، رشد مراتع استان در بهار سال جاری به لحاظ وضعیت گیاهی بسیار عالی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: رشد مناسب علف و گیاهان مرتعی باعث هجوم کرم برگخوار شده که بیشترین خسارت این آفات در مراتع است و جای هیچ گونه نگرانی برای کشاورزان وجود ندارد.

عصمتی پور با بیان اینکه این آفت به محصولات کشاورزی هیچ خسارتی نمی‌زند، ادامه داد: این کرم تنها به برگ گیاهان مرتعی خسارت می‌زند اما اگر کشاورز یا کشاورزانی در اراضی دیم خود با هجوم این آفت مواجه شده‌اند، می‌توانند با مراجعه به کارشناسان جهاد کشاورزی در مراکز جهاد کشاورزی یا مدیریت‌های جهادکشاورزی شهرستان، نکات لازم در خصوص چگونگی سم‌پاشی به صورت نواری را دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: این آفت بیشتر در مراتع وجود دارد، پس به دلیل مباحث زیست‌محیطی و همچنین استفاده دام از مرتع، باید سم‌پاشی به صورت نواری انجام شود.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دی ان اس گیمینگ

خرید باتری ماشین کره ای و خارجی

خرید دی ان اس گیمینگ

لیست تجهیزات آتش نشانی

طراحی لوگو حرفه ای

خرید و فروش شرکت پیمانکاری

دیزل ژنراتور

مهاجرت به کانادا

ولت متر عقربه ای

دانلود زيرنويس فارسي سريال

رپورتاژ آگهی یا ریپورتاژ آگهی

خرید حساب پراپ

خرید ممبر واقعی تلگرام

سازمان امور مالیاتی

معرفی برنامه صندوقچه وام خانگی

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح  

سایت محدوده

سایت کليک نيوز

سایت تالک نيوز

سایت پويشگر

سایت تارگت نيوز

سایت نيوز آيس

سایت نمانيان

سایت اسکن خبر

سایت جريان خبر

سایت چشم انداز نيوز

سایت به علاوه نيوز

سایت روشن نيوز

سایت ديناز نيوز

سایت ويک نيوز

سایت دون نيوز

سایت اسکاي وان

سایت استاندارد نيوز