کد خبر : 169962
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۶

احتمال برپا نشدن فیزیکی ستادهای تبلیغاتی در انتخابات ۱۴۰۰ وجود دارد

احتمال برپا نشدن فیزیکی ستادهای تبلیغاتی در انتخابات ۱۴۰۰ وجود دارد

ایسنا/مرکزی رییس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، برای انتخابات ۱۴۰۰ احتمالا برپایی ستادهای تبلیغاتی و انتخاباتی نامزدها به صورت فیزیکی را شاهد نخواهیم بود و تبلیغات عمدتا به صورت مجازی انجام خواهد شد. بهروز اکرمی چهارم اسفندماه در دومین جلسه ستاد انتخابات استان مرکزی اظهار کرد: یک تیم کارشناسی متشکل

احتمال برپا نشدن فیزیکی ستادهای تبلیغاتی در انتخابات ۱۴۰۰ وجود دارد

ایسنا/مرکزی رییس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، برای انتخابات ۱۴۰۰ احتمالا برپایی ستادهای تبلیغاتی و انتخاباتی نامزدها به صورت فیزیکی را شاهد نخواهیم بود و تبلیغات عمدتا به صورت مجازی انجام خواهد شد.

بهروز اکرمی چهارم اسفندماه در دومین جلسه ستاد انتخابات استان مرکزی اظهار کرد: یک تیم کارشناسی متشکل از کارشناس مسلط به موارد بهداشتی مرتبط با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی، یک نفر از اداره کل پدافند غیرعامل که در جریان روند مصوبات ستاد کرونای استان باشد و یک نفر از فرمانداری اراک و یک نفر از دفتر سیاسی و انتخابات استانداری مرکزی اقدام به بومی سازی دستورالمعل تدوین شده توسط وزارت بهداشت درخصوص برگزاری انتخابات کنند.

وی افزود: مطابق دستورالعمل ابلاغ شده برای ثبت نام داوطلبان، نوع آموزش مجریان و شعب باید پروتکل های جداگانه در استان پیش بینی شود.

اکرمی با بیان اینکه احتمالا با توجه به شرایط موجود ستاد تبلیغاتی فیزیکی نخواهیم داشت و عمدتا تبلیغات مجازی خواهد بود، افزود: باید پروتکل های بهداشتی نحوه تبلیغات نامزدها و چک لیست بهداشتی شعب اخذ رای نیز تهیه شود و حدالمقدور شعب باید در فضای باز باشند .

وی اضافه کرد: در حال حاضر هنوز فرصت برای جابجایی شعب باقی است و می توان فضای مناسبی برای شعب در نظر گرفت، همچنین در شعب باید چیدمان مجریان کاملا بهداشتی باشد و تیم کارشناسی باید تمامی این جزئیات را بررسی و به ستاد اعلام کند.

اکرمی در خصوص استفاده از ظرفیت دانشجویان در امر برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ بیان کرد: دانشجویان، مدیران و کارشناسان اجرایی آینده هستند و قطعا انتخابات بستری مناسب برای محک خوردن توانایی آنهاست و می توان از این ظرفیت در جریان انتخابات استفاده کرد که این امر منوط به اطلاع رسانی و توجیه درست دانشجویان است.

وی گفت: اداره کل سیاسی و انتخابات استانداری مرکزی هماهنگی با دانشگاه ها داشته باشد تا بتوان از ظرفیت دانشجویان در جریان برگزاری انتخابات استفاده کرد و اگر استقبال شود قطعا می توان از توان و همکاری ۵ هزار دانشجو بهره مند شد.

رییس ستاد انتخابات استان مرکزی در خصوص تهیه و انتشار محتوای آموزشی برای گروه ها و سطوح مختلف برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ تصریح کرد: با توجه به سابقه ۴۲ ساله کشور در برگزاری انتخابات، در حوزه تهیه محتوای آموزشی مشکلی وجود ندارد، اما امسال به دلیل بیماری کرونا، در انتشار محتواها باید تغییراتی ایجاد کنیم چراکه آموزش ها غیرحضوری خواهد بود به همین دلیل باید بر اثربخشی آموزش های غیرحضوری دست اندرکاران انتخابات متمرکز شویم.

وی با بیان اینکه در استان مرکزی در هیچ شهر و روستایی انتخابات تمام الکترونیک نداریم و فرآیند اخذ رای و شمارش آرا دستی انجام می گیرد، گفت: مسئولان کمیته ها نهایتا تا پایان هفته جاری اعضای کمیته را طی مکاتبه ای رسمی به دبیرخانه معرفی کنند تا احکام اعضا صادر شود، همچنین به محض صدور احکام اعضا، جلسات کمیته ها باید مرتبا تشکیل شود و موضوعات مرتبط با آن کمیته بحث و بررسی شود و حتما یک نسخه از صورتجلسه کمیته به دبیرخانه ستاد ارسال شود خاصه کمیته IT که نقش تعیین کننده ای در انتخابات دارد.

اکرمی بر لزوم هماهنگی کمیته ها با هم تاکید کرد و افزود: همه اعضای ستاد افراد با تجربه ای هستند، اما هر انتخاباتی شرایط خاصی برای خود دارد، انتخابات ۱۴۰۰ در شرایط کرونا برگزار خواهد شد، به همین دلیل لازم است که همه اعضای ستاد و کمیته ها قانون انتخابات را حتما مطالعه کنند و جلسات کمیته ها مرتب و منظم برگزار شود و رییس کمیته ها نیز باید شخصا در جلسات ستاد حضور داشته باشند.

وی تصریح کرد: انتخابات پیش رو را به شکلی کاملا شفاف، قانونمند و با مشارکت حداکثری مردم برگزار می کنیم، به همین دلیل تصمیمات و اقدامات باید موید و معرف این شاخصه ها باشد، هیچ موضوع پنهانی از مردم نداریم، در جلسات ستاد هیچ ممنوعیتی برای حضور خبرنگاران وجود ندارد و حتما اقدامات به صورت شفاف به مردم منعکس می شود.

رییس ستاد انتخابات استان مرکزی با بیان اینکه اعضای ستاد باید از انجام هر گونه اقدام شائبه برانگیز پرهیز کنند، افزود: ما امانت دار رای مردم هستیم، هر فردی که به دنبال کار سیاسی و طرفداری از نامزدی و فعالیت در ستادها باشد، هنوز فرصت باقی است و باید از ستاد استعفا دهد، همه مجریان و ارکان انتخابات باید از هر گونه مواضع تهمت پرهیز کند و به هیچ عنوان نمی پذیرم دست اندرکار انتخابات رفتاری شائبه برانگیز طرفداری یا علیه نامزدی داشته باشد.

وی تاکید کرد: ستاد انتخابات استان، فرمانداران و بخشداران با هر دو هیات نظارت انتخابات مجلس یازدهم و شورای اسلامی بنای تعامل کامل دارد و این امر مهم را در انتخابات قبل نیز به انجام رساندیم. البته این تعامل به معنی تداخل وظایف نیست بلکه همکاری و هماهنگی را مدنظر خواهیم داشت.

اکرمی با بیان اینکه رفتار و اقدامات و تصمیمات ما در برگزاری انتخابات باید موجب سرافرازی جمهوری اسلامی باشد، گفت: ما کارگزار جمهوری اسلامی هستیم و باید وظایف مان را جهت سرفرازی کشور به انجام برسانیم، همچنین از همین روز اول صورتجلسات و اقدامات و مصوبات ستاد و جلسات مرتبط با انتخابات باید مستندسازی شود تا آیندگان از مطالعه روند انتخابات به اسناد معتبری دست یابند چراکه این اسناد متعلق به مردم و جمهوری اسلامی است.

رییس ستاد انتخابات استان مرکزی بر لزوم آسیب شناسی نقاط ضعف انتخابات سال گذشته تاکید کرد و گفت: اطمینان دارم با توجه به تجربه خوب ستاد انتخابات استان می توانیم انتخابات ۱۴۰۰ را در تراز جمهوری اسلامی برگزار کنیم.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دی ان اس گیمینگ

خرید باتری ماشین کره ای و خارجی

خرید دی ان اس گیمینگ

لیست تجهیزات آتش نشانی

طراحی لوگو حرفه ای

خرید و فروش شرکت پیمانکاری

دیزل ژنراتور

مهاجرت به کانادا

ولت متر عقربه ای

دانلود زيرنويس فارسي سريال

رپورتاژ آگهی یا ریپورتاژ آگهی

خرید حساب پراپ

خرید ممبر واقعی تلگرام

سازمان امور مالیاتی

معرفی برنامه صندوقچه وام خانگی

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح  

سایت محدوده

سایت کليک نيوز

سایت تالک نيوز

سایت پويشگر

سایت تارگت نيوز

سایت نيوز آيس

سایت نمانيان

سایت اسکن خبر

سایت جريان خبر

سایت چشم انداز نيوز

سایت به علاوه نيوز

سایت روشن نيوز

سایت ديناز نيوز

سایت ويک نيوز

سایت دون نيوز

سایت اسکاي وان

سایت استاندارد نيوز