کد خبر : 169937
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۴

اسرائیل نگران هدفگیری شرکت‌های سایبری‌اش توسط آمریکاست

اسرائیل نگران هدفگیری شرکت‌های سایبری‌اش توسط آمریکاست

روزنامه عبری زبان هاآرتص از نگرانی مسئولان امنیتی رژیم صهیونیستی از هدف قرار گرفتن شرکت‌های سایبری این رژیم توسط آمریکا خبر داد. به گزارش ایسنا، روزنامه هاآرتص نوشت: وزارت امنیت و سامانه امنیتی اسرائیل به شدت نگران احتمال هدف قرار گرفتن شرکت‌های سایبری اسرائیل مثل شرکت‌های NSO و کاندیرو(برای ساخت ابزار جاسوسی  ونظارتی) توسط آمریکا

اسرائیل نگران هدفگیری شرکت‌های سایبری‌اش توسط آمریکاست

روزنامه عبری زبان هاآرتص از نگرانی مسئولان امنیتی رژیم صهیونیستی از هدف قرار گرفتن شرکت‌های سایبری این رژیم توسط آمریکا خبر داد.

به گزارش ایسنا، روزنامه هاآرتص نوشت: وزارت امنیت و سامانه امنیتی اسرائیل به شدت نگران احتمال هدف قرار گرفتن شرکت‌های سایبری اسرائیل مثل شرکت‌های NSO و کاندیرو(برای ساخت ابزار جاسوسی  ونظارتی) توسط آمریکا هستند؛ مسئله‌ای که آنچه اسرائیل آن را “دیپلماسی سایبری” می‌نامد و عملا سرپوشی برای اقدامات شرکت‌های امنیتی اسرائیل در زمینه سایبری و جاسوسی است تهدید می‌کند.

این شرکت‌ها در ازای تضمین حمایت کشورها و نظام‌ها از سیاست‌های رژیم صهیونیستی، خدمات خود درباره جاسوسی و تخریب نظام‌ها و کشورهای مختلف را به این کشورها میفروشند.

این روزنامه نوشت: این دیپلماسی که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق اسرائیل آن را تحت تبلیغات ادعایی “دولت استارتاپ” راه انداخت تقریباً در معرض یک ضربه قوی قرار دارد.

گرچه نتانیاهو به نقش این دیپلماسی در بهبود جایگاه اسرائیل در جهان از جمله با کشورهای عربی افتخار می کرد اما بعدا مشخص شد که مقصود، فروش خدمات جاسوسی از شهروندان و مخالفان حکومت و حتی رهبران کشورهای دیگر بوده است.

این اقدام بعد از تحقیقات بین المللی صورت گرفت که میزان دست داشتن شرکت NSO و برنامه جاسوسی پگاسوس در کشورهای مختلف و استفاده از این برنامه از سوی این کشورها برای جاسوسی از شهروندان را فاش کرد.

با فاش شدن این رسوایی در آمریکا که حدود یک ماه پیش اتفاق افتاد، اعلام شد دو شرکت‌ NSO و کاندیرو به امنیت ملی آمریکا لطمه می‌زنند.

این روزنامه در گزارش خود نوشت: زمانی که نتانیاهو به گرمی در خاورمیانه و کشورهای اروپای شرقی و حتی در نشست سران کشورهای شرق آفریقا مورد استقبال قرار می‌گرفت با اشتیاق درباره تکنولوژی و اقتصاد اسرائیل صحبت می‌کرد. او مدعی بود که کشورهایی از سرتاسر جهان می‌خواهند “دوست اسرائیل” باشند چرا که خواهان استفاده از تحول تکنولوژی اسرائیل می‌باشند.

پیامی که حرف‌های نتانیاهو برای شنوندگان داشت این بود که اسرائیل تحول و آسایش را برای کشورهای جهان به ارمغان می‌آورد اما واقعیت چیز دیگری بود و بعدا مشخص شد که نتانیاهو دوستان جدیدش را که بسیاری از آنها حکام مستبدی هستند به تکنولوژی سایبری مجهز می‌کند که می‌توانند از طریق آن به اطلاعات شخصی شهروندان شان دسترسی پیدا کرده و روزنامه‌نگاران و مخالفان حکومت را تحت تعقیب و پیگرد قرار دهند.

این روزنامه نوشت: علاوه بر تقویت روابط میان اسرائیل و این کشورها همکاری اطلاعاتی میان دستگاه‌های اسرائیلی و دستگاه‌های اطلاعاتی این کشورها باعث شد تا راه برای فروش برنامه‌های جاسوسی پگاسوس هموار شود.

این روزنامه اعلام کرد که اولین طرفین بوده که سه سال پیش فروش این برنامه به صورت محرمانه به عربستان را اعلام کرده است.

هاآرتص نوشت: سامانه امنیتی اسرائیل پیش بینی کرده که تحریم‌های آمریکا به زودی به فروپاشی این شرکت و توقف فعالیت آن منجر شود به ویژه اینکه نتوانسته توانایی‌های جدیدی را برای هک کردن گوشی‌های اپل و دستگاه‌های گوشی هایی که برنامه اندروید دارند به دست آورد.

این روزنامه به نقل از مسئولان عالی رتبه در نهاد امنیتی اسرائیل فاش کرد که اسرائیل نگران این است که آمریکایی‌ها تنها به این اقدام اکتفا نکنند و بعداً بازار شرکت‌های سایبری اسرائیل را به طور کلی هدف قرار دهند و تلاش کنند که تمام شرکت‌های اسرائیلی را از بازار رقابت خارج کنند.

اسرائیل از میزان خشم آمریکا و واکنش دولت جو بایدن علیه شرکت‌های سایبری اسرائیلی غافلگیر شده است به ویژه این که نتایج تحقیقات  بین المللی در این راستا نشان می‌دهد که نظام‌های مستبدی از خدمات و برنامه‌های جاسوسی پگاسوس استفاده کرده‌اند.

حدود دو هفته پیش نیز فاش شد که اوگاندا از این برنامه جاسوسی برای تحت نظر گرفتن دیپلمات‌های آمریکایی در خاک خود از طریق ایجاد این برنامه در گوشی‌هایشان استفاده کرده است.

هاآرتص نوشت، نهادهای سیاسی و امنیتی اسرائیل به صورت قاطعانه انگیزه‌های دولت بایدن برای این اقدامات را مشخص نکرده‌اند و همچنین آن را به تنش در روابط دو طرف درباره ایران و اختلاف آمریکا و دولت نفتالی بنت درباره شهرک سازی‌ها و مشکلاتی که دولت آمریکا در تصویب کمک‌هایی به ارزش یک میلیارد دلار به اسرائیل با آن مواجه است ربط می دهند.در حقیقت به نظر می‌رسد که اسرائیل و دولت جدید هنوز حقیقت تغییر دولت در آمریکا را و روی کار آمدن دولتی که دستور کارهای جدیدی را درباره نقض حقوق بشر دارد درک نکرده‌اند.

این روزنامه نوشت: در اسرائیل ۱۹ شرکت سایبری و هجومی وجود دارد. هنوز مشخص نیست که آیا آمریکایی‌ها تصمیم گرفتند که همگی آن‌ها را هدف قرار دهند تا مانع رقابت این شرکت‌ها با کشورهای دیگر در این زمینه شود یا اینکه تنها به اقداماتی که اتخاذ کرده‌اند اکتفا خواهند کرد. این اقدامات، باعث نگرانی اسرائیل از انتقال کارکنان شرکت‌های سایبری خود برای فعالیت به نفع شرکت‌های خارجی شده است. همچنین باعث شده که بسیاری از کارکنان شرکت NSO به دنبال ترک این شرکت و رفتن به شرکت‌های دیگر باشند.

اسرائیل در حال حاضر به این مسئله اذعان دارد که نهاد امنیتی به صورت کافی مراقب فعالیت این شرکت نبوده و نتانیاهو با خدمات این شرکت به تجارت پرداخته است. بهبود بازار برنامه‌های این شرکت در اصل در دوره اخیر اتفاق افتاده و مرتبط با اقدامات سیاسی و اطلاعاتی نتانیاهو بود که از طریق آن توانست روابط را با تعدادی از کشورهای جهان بهبود ببخشد. نتانیاهو به نهاد نظامی دستور داده بود تا معاملات سایبری را تبلیغ کند. این شرکت به نقل از طرف‌هایی در صنعت سایبری اسرائیل اعلام کرده که تمام معاملاتی که امضا کرده با اطلاع و تشویق دولت و نهاد امنیتی بوده است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دی ان اس گیمینگ

خرید باتری ماشین کره ای و خارجی

خرید دی ان اس گیمینگ

لیست تجهیزات آتش نشانی

طراحی لوگو حرفه ای

خرید و فروش شرکت پیمانکاری

دیزل ژنراتور

مهاجرت به کانادا

ولت متر عقربه ای

دانلود زيرنويس فارسي سريال

رپورتاژ آگهی یا ریپورتاژ آگهی

خرید حساب پراپ

خرید ممبر واقعی تلگرام

سازمان امور مالیاتی

معرفی برنامه صندوقچه وام خانگی

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح  

سایت محدوده

سایت کليک نيوز

سایت تالک نيوز

سایت پويشگر

سایت تارگت نيوز

سایت نيوز آيس

سایت نمانيان

سایت اسکن خبر

سایت جريان خبر

سایت چشم انداز نيوز

سایت به علاوه نيوز

سایت روشن نيوز

سایت ديناز نيوز

سایت ويک نيوز

سایت دون نيوز

سایت اسکاي وان

سایت استاندارد نيوز