کد خبر : 168872
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۰

کیفیت خوابگاه در رشد علمی و معنوی دانشجو موثر است

کیفیت خوابگاه در رشد علمی و معنوی دانشجو موثر است

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به اهمیت جایگاه خوابگاه های دانشجویی گفت: می‌دانیم که خوابگاه جایگزین محیط خانواده دانشجو می‌شود. اگر کیفیت مناسبی در خوابگاه وجود داشته باشد رشد علمی و معنوی دانشجو هم افزایش می‌یابد و اثرات مثبت آن را شاهد خواهیم بود. به گزارش ایسنا، دکتر سیما سادات لاری در

کیفیت خوابگاه در رشد علمی و معنوی دانشجو موثر است

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به اهمیت جایگاه خوابگاه های دانشجویی گفت: می‌دانیم که خوابگاه جایگزین محیط خانواده دانشجو می‌شود. اگر کیفیت مناسبی در خوابگاه وجود داشته باشد رشد علمی و معنوی دانشجو هم افزایش می‌یابد و اثرات مثبت آن را شاهد خواهیم بود.

به گزارش ایسنا، دکتر سیما سادات لاری در مراسم نوزدهمین آیین پویش ره سلامت که با هدف بهره برداری از پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، گفت: از روز اول که مسئولیت قبول مردم یکی از تاکیدات مهم شخص وزیر بهبود زیرساخت‌های دانشجویی و خوابگاه‌ها بود. من در جمع‌های دانشجویی می‌بینم که دانشجویان شما را فرمانده مقابله با کرونا و خود را سربازان این مقاومت می‌دانند.

وی با درود بر روح شهدای دفاع مقدس و مدافع سلامت، تاکید کرد: ما همیشه فکر می‌کردیم اگر جنگ شود آیا جوانانی هستند که به یاری ما بشتابند؟ و ما در روزهای سخت مقابله با کرونا دیدیم که دانشجویان علوم پزشکی ما علی‌رغم آنکه آموزش مجازی می‌دیدند اما آنها را دعوت به دانشگاه‌ها کردیم و تمام تمهیدات فراهم شد تا این عزیزان حضور پیدا کنند. ما نمی‌دانستیم رفتار ناجوانمردانه ویروس با جگرگوشه‌های ما خانواده آنان چه خواهد بود.  علی رغم آنکه برخی از آنها بیمار شدند ویروس نتوانست تعرضی به جان هیچ کدام از دستیاران و دانشجوهای ما وارد کند. ما مدیون کمک این عزیزان، معاونین و روسای دانشگاه‌ها هستیم که در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی دقت کردند. این دانشجویان بدون شکایت حضور یافتند و در تمام جبهه‌ها تلاش کردند و امروز هم در طرح شهید سلیمانی کنار ما هستند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت ادامه داد: ما ۳۱۳ خوابگاه مجردی، متاهلی و ملکی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور داریم که ۷۲ هزار نفر ظرفیت دارد و ۹۰۰هزار متر مربع متراژ این خوابگاه‌ها است.  ۴۰ درصد از خوابگاه‌های ملکی ما فرسوده هستند، ۴۹ درصد نیاز به بازسازی دارد و ۱۱ درصد خوابگاه ها نوساز هستند. معمولا ۴۵ درصد از دانشجویان غیر بومی را باید در خوابگاه اسکان دهیم که اگر بخواهیم برای ۱۰۰ درصد آنها اسکان دهیم، روسای دانشکاه‌ها ناگزیرند از ۱۷۴ خوابگاه استیجاری، مشارکتی و خودگردان استفاده کنند.

وی افزود: علی‌رغم آنکه دانشگاه‌های علوم پزشکی در دفترچه‌های خود قید کردند که موظف به ارائه خوابگاه به همه دانشجویان نیستند اما غیرت می‌کنند و تمام تلاش خود را برای ارائه خوابگاه به کار می‌بندند و حتی از درآمد اختصاصی خود برای این کار هزینه می‌کنند.

لاری ادامه داد: ما ۷۸ پروژه نیمه تمام خوابگاهی داشتیم که با استفاده از بند الف تبصره ۹ بودجه مذاکره کردیم و ظرفیت ۹۰۰ میلیارد تومانی برای وام ایجاد شد که ۳۵ دانشگاه در حال بهره گیری از آن هستند و حدود ۵ دانشگاه وام را دریافت کردند و مابقی در حال آماده کردن مدارک هستند. بانک های ملت، تجارت، رفاه با ما همکاری خوبی کردند. ۱۴ پروژه با ایجاد ۲۳۰۰ ظرفیت خوابگاهی در این مدت بهره برداری شده است که در شرایط شیوع بیماری کووید-۱۹ و تحریم، اقدامی بی سابقه است.

وی ادامه داد: ما ۳۰ پروژه خوابگاهی دیگر داریم که با ظرفیت وام‌ها و اگر ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر تا پایان دولت به ما برسد می.‌توانیم ۱۰ هزار دانشجوی دیگر در کل کشور اسکان دهیم. در این مدت ۵ سالن غذاخوری  در کشور بهره برداری شده است  که صنعتی سازی آن و آشپزخانه‌ها از اولویت‌های ما است و هدف گذاری کردیم تا پایان دولت ۹۰ درصد دانشگاه‌های علوم پزشکی را صنعتی سازی کنیم. همچنین ۱۰ فضای ورزشی تکمیل شده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه در زمینه خوابگاه متاهلی عزم جدی وجود دارد، بیان کرد: ما حدود ۸۴۰ واحد متاهلی در کشور داشتیم و الان حدود ۱۰۰۰ واحد متاهلی در کشور داریم که گرچه کم است اما در این مدت و با وجود تمام مشکلات اقدام مناسبی است و قرار است ۱۱۵ واحد دیگر هم آماده بهره برداری شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این مدت افزایش حقوق دانشجویان گرچه شاید با تورم و تلاش آنها همخوانی نداشته باشد اما اقدام مهمی است که نشان از توجه وزیر به دانشجویان دارد. ردیف بودجه برای وام دستیاری ایجاد شد و اکنون ۵۰۰۰ دستیار وام گرفتند و ان شاءالله ۲۰ هزار دانشجو بتوانند این وام ۱۵ میلیون تومانی را دریافت کنند. در این زمینه ما از ظرفیت خیرین هم استفاده کردیم و جلسات متعددی با آنها داشتیم.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دی ان اس گیمینگ

خرید باتری ماشین کره ای و خارجی

خرید دی ان اس گیمینگ

لیست تجهیزات آتش نشانی

طراحی لوگو حرفه ای

خرید و فروش شرکت پیمانکاری

دیزل ژنراتور

مهاجرت به کانادا

ولت متر عقربه ای

دانلود زيرنويس فارسي سريال

رپورتاژ آگهی یا ریپورتاژ آگهی

خرید حساب پراپ

خرید ممبر واقعی تلگرام

سازمان امور مالیاتی

معرفی برنامه صندوقچه وام خانگی

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح  

سایت محدوده

سایت کليک نيوز

سایت تالک نيوز

سایت پويشگر

سایت تارگت نيوز

سایت نيوز آيس

سایت نمانيان

سایت اسکن خبر

سایت جريان خبر

سایت چشم انداز نيوز

سایت به علاوه نيوز

سایت روشن نيوز

سایت ديناز نيوز

سایت ويک نيوز

سایت دون نيوز

سایت اسکاي وان

سایت استاندارد نيوز