کد خبر : 172034
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶

توزیع ۶۱۳ تن گوشت قرمز منجمد در خراسان رضوی

توزیع ۶۱۳ تن گوشت قرمز منجمد در خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل پشتیبانی امور دام خراسان رضوی با اشاره به اینکه مشکلی از نظر میزان ذخیره گوشت قرمز در استان وجود ندارد، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۶۱۳ تن گوشت قرمز منجمد در استان توزیع شده است. سعادت علی‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص طرح خرید حمایتی دام از روستاییان در خراسان رضوی

توزیع ۶۱۳ تن گوشت قرمز منجمد در خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل پشتیبانی امور دام خراسان رضوی با اشاره به اینکه مشکلی از نظر میزان ذخیره گوشت قرمز در استان وجود ندارد، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۶۱۳ تن گوشت قرمز منجمد در استان توزیع شده است.

سعادت علی‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص طرح خرید حمایتی دام از روستاییان در خراسان رضوی اظهار کرد: به دلیل خشکسالی و کمبود علوفه در مراتع خرید دام مازاد از عشایر در اولویت قرار گرفته و به همین منظور ۷۶ هزار راس دام به عنوان سهمیه برای استان در نظر گرفته شد که تا کنون ۳۲ هزار و ۱۰۹ راس دام از تعداد برنامه‌ریزی شده خریداری و هزینه و سهمیه نهاده آن که حدود ۴۰۰۰ تن بود نیز پرداخت شده است.

وی درباره خرید سایر سهمیه مزبور گفت: در راستای پرورش دام توسط عشایر ۱۲۰ کیلوگرم جو به ازای هر راس دام طی سه ماه به ایشان تخصیص یافته است. مجموعا باید حدود ۵۲۰۰ تن جو به عشایر تحویل داده شود که طی هفته گذشته و در مرحله اول ۱۵۰۰ تن جو توزیع شده و در مرحله دوم نیز ۱۰۵۰ تن جو به عشایر تحویل داده خواهد شد.

مدیر کل پشتیبانی امور دام خراسان رضوی درباره خرید حمایتی دام از دامداران روستایی خراسان رضوی تصریح کرد: این طرح از ۱۸ آبان ماه سال جاری ابلاغ شد و دامداران از ۱۱ آذر ماه سال جاری اقدام به فروش دام‌ سنگین خود کردند. تا کنون ۲۶۸ راس دام سنگین در استان خریداری شده است.

علی‌نیا ادامه داد: در حال حاضر هر گوساله نر به قیمت ۵۹ هزار تومان در هر کیلوگرم خریداری می‌شود که ۵۰ هزار تومان آن نقدی است و به ازای هر یک کیلوگرم دیگر معادل ۱.۷ کیلوگرم جو یا ۲.۸ کنسانتره دولتی به دامدار تحویل داده می‌شود.

وی بیان کرد: پس از خرید دام اطلاعات آن در سامانه پشتیبانی اداره کل امور دام ثبت شده و وجه آن طی ۲۰ تا ۲۵ روز و سهمیه نهاده دامداران حداکثر تا ۲۰ روز پرداخت می‌شود.

مدیر کل پشتیبانی امور دام خراسان رضوی با اشاره به فرایند خرید دام گوسفندی که از روز گذشته آغاز شده گفت: بر اساس این فرایند تاکنون حدود ۳۰ راس گوسفند خریداری شده است.

علی‌نیا خاطرنشان کرد: طبق اطلاع‌رسانی اتحادیه دامداران روزانه و بر اساس ظرفیت کشتارگاه‌ها حدود ۵۰ تا ۷۰ راس گوساله نر و حدود ۵۰۰ راس بره نر پس از کشتار بسته‌بندی و ذخیره می‌شود.

وی اظهار کرد: سال گذشته حدود ۱۰۰۰ تن گوشت گوساله از دامداران خریداری و ذخیره‌سازی شد و در حال حاضر نیز حدود ۱۰۰۰ تن گوشت قرمز در استان ذخیره شده است.

علی‌نیا عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به جمعیت دامی مازاد، یعنی گوساله و بره نر، تا پایان سال جاری ۱۰۰۰ تن گوشت قرمز خریداری و ذخیره‌سازی شود.

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دی ان اس گیمینگ

خرید باتری ماشین کره ای و خارجی

خرید دی ان اس گیمینگ

لیست تجهیزات آتش نشانی

طراحی لوگو حرفه ای

خرید و فروش شرکت پیمانکاری

دیزل ژنراتور

مهاجرت به کانادا

ولت متر عقربه ای

دانلود زيرنويس فارسي سريال

رپورتاژ آگهی یا ریپورتاژ آگهی

خرید حساب پراپ

خرید ممبر واقعی تلگرام

سازمان امور مالیاتی

معرفی برنامه صندوقچه وام خانگی

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح  

سایت محدوده

سایت کليک نيوز

سایت تالک نيوز

سایت پويشگر

سایت تارگت نيوز

سایت نيوز آيس

سایت نمانيان

سایت اسکن خبر

سایت جريان خبر

سایت چشم انداز نيوز

سایت به علاوه نيوز

سایت روشن نيوز

سایت ديناز نيوز

سایت ويک نيوز

سایت دون نيوز

سایت اسکاي وان

سایت استاندارد نيوز